Gå til innhold

Svigermonster !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermonster slår til igjen!!

Jeg hater virkelig min svigermor og mitt forhold til henne er forferdelig. Etter at vi fikk barn ble kommentarene styggere, frekkere og mer manipulerende oppførsel. Vi har prøvd å ha en god tone men hun liker meg virkelig ikke. Hun og svigerfar engasjerer seg så lite i barna våres og de vil aldri sitte barnevakt ! Vi er så skuffet over dem og det er også selfølgelig umulig å si noe til dem. 

Vi spurte nylig om pass av begge to siden vi er invitert på et julebord med min familie med overnatting på hotell. Men da ble d for mye å passe begge barna våre. Hva kan man egentlig forvente? De er 2,5 og 1 år. Kanskje litt små? Men vi har også en fødsel neste år og har enda ikke fått avklart om de vil stille opp for oss da heller.. 
Fra tidligere har jeg prøvd å få til en halv dag pass av førstemann m svigers da jeg var gravid med nr to og var utrolig dårlig i graviditeten. Så sa hun ja, men så fikk hun besøk den dagen så hun ditcha avtalen og dreit i meg! Da ble mannen min temmelig sint på henne. 

Hjeelp hva kan vi forvente/kreve av dem? Vi har ingen hjelp på andre siden da de bor på andre siden av landet.. 

Har så mange forferdelige episoder på lager der hun har krenket meg, baksnakket, vært falsk og uærlig. .. barna mine er skeptisk til henne også. Merker det når kommer på besøk

Uff, hjelp!  Tenker så mye på hvem som kan passe til neste fødsel...  

Anonymkode: c81a0...1fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan faktisk ikke forvente noe, og det har svigers vist deg igjen og igjen! Dere er rett å slett på egenhånd, og må finne en annen løsning på barnepass/fødsel. 

Anonymkode: 96048...a8c

• Nyttig 4
Skrevet

Mitt beste tips (er i samme situasjon): 

slutt å belag dere på dem! Vær uavhengig og ordne med folk dere kan stole på, om så dere må betale for barnepass. 
når dere gjør det slutter dere å irritere dere og ting blir lettere. 

det er også, forøvrig de som besteforeldre sitt tap at de ikke blir kjent med barnebarna. 

og ja, de er små i alder, to i den alderen kan virke overveldende å passe. 

Anonymkode: eca2c...0ae

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Må få si, jeg kommer til å savne svigermor. Hun er skarp, ufin innimellom, men helt ærlig. Første svigermor som jeg elsker. Kommer til å savne henne. 

Skrevet

Dere må slutte å forvente noe. Ikke gå å håp på at de vil hjelpe, for dere blir bare skuffet. 

Anonymkode: 85257...87a

Skrevet
Helene skrev (1 minutt siden):

Må få si, jeg kommer til å savne svigermor. Hun er skarp, ufin innimellom, men helt ærlig. Første svigermor som jeg elsker. Kommer til å savne henne. 

Javel? Hva hadde det med tråden å gjøre? 

Anonymkode: 85257...87a

• Liker 3
Skrevet

Hvis hun er så ille som du sier og aldri stiller opp til å passe på barna,hvorfor prøver du så hardt fortsatt? Hvorfor vil du la en person som dine barn er skeptiske til passe de?

Har dere ingen andre som kan passe på ved neste fødsel? Ingen venner? 

Hva med å fly inn noen av din familie når termin nærmer seg?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

For det første, ungene dine er alt for små til å plassere begge to samtidig hos noen andre om det ikke er snakk om fødsel.

For det andre, du kan selvfølgelig ikke forvente at noen andre enn du selv skal ta dine egne barn.

For det tredje, du misliker svigermor men forventer likevel at hun skal stille opp? Hører du ikke hvor dumt det høres ut?

Jeg misliker også min svigermor, og hun misliker meg. Derfor har vi ikke kontakt, og jeg har naturligvis heller aldri bedt henne om en eneste tjeneste. Selvfølgelig ikke. Jeg går ikke rundt og misliker folk og forventer at de skal stille opp for meg.

Anonymkode: 0dab8...442

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere har snart tre barn, den eldste er ikke tre engang, og dere har ingen som kan være barnevakt?

Flytt til samme sted som foreldrene dine. 

Anonymkode: e457e...bdc

• Liker 2
Skrevet

Så hvorfor fortsetter dere egentlig å "forvente" noe som helst fra den kanten i det hele tatt da?? 

Kanskje det rett og slett blir mye enklere for dere å late som disse personene ikke "eksisterer" i det hele tatt. For i praksis gjør dem vel ikke det uansett.      

Anonymkode: f2c12...972

• Liker 1
Skrevet

Men tre barn på under et år skal du altså ha? Du skjønner at det er mange år til du kommer til å få barnevakt? Jeg er i bestemoralder, og hadde faktisk ikke orket/klart tre så små. Vent til de blir større, oppdra dem godt og skaff deg en betalt barnevakt. Familien kan man være masse sammen med på andre måter enn barnevaktsituasjoner. Altså alle tre generasjoner kan dra på tur sammen, spise middag sammen, møtes for en kveld med vafler og kos osv. 

Anonymkode: f3799...0a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men tre barn på under et år skal du altså ha? Du skjønner at det er mange år til du kommer til å få barnevakt? Jeg er i bestemoralder, og hadde faktisk ikke orket/klart tre så små. Vent til de blir større, oppdra dem godt og skaff deg en betalt barnevakt. Familien kan man være masse sammen med på andre måter enn barnevaktsituasjoner. Altså alle tre generasjoner kan dra på tur sammen, spise middag sammen, møtes for en kveld med vafler og kos osv. 

...under tre år, skulle det stå...

Skrevet

Sier det samme som jeg sa til søsteren min som har samme type svigers..

Du visste de ikke stilte opp etter barn nr 1.. barn nr 2.. og nå forventer du at de hvertfall skal stille opp for dere med barn nr 3...?

Hvis dere må ha mange barn, ta dere av de selv. Ikke forvent at noen skal stille opp. Det her er ikke 50tallet der alle kvinner var hjemmeværende husmødre og kunne være behjelpelig med pass av andres barn. Vi jobber jo alle sammen og har fri i helgene (noen av oss jobber også da).. Fritiden er hellig for oss som jobber fulltid..

Det beste du gjør er å senke kravene til deg selv med tanke på husarbeid, trening, være oversosial og være mye på sosiale medier.. Bruk energien din på det som er viktigst, og slapp av når du kan. 

Sorry men det er slikt det er i dag. På godt og vondt.

Anonymkode: 70d08...fd1

• Liker 1
Skrevet

Er det noen tenåringer i familien som ikke skal på det julebordet dere skal reise til? Kanskje dere da kan ta med barna og la de passe så lenge? 

De svigerforeldre e er det bare å gi opp. Det er deres tap å ikke bli kjent med barnebarna. Så må dere heller begynne å bygge dere et nettverk ut av barselgruppe og kollegaer evt fritidsaktiviteter etter hvert 😃

Anonymkode: fcb74...dfb

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet

Er de svigermonstre kun fordi de ikke vil sitte barnevakt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Svigermonster slår til igjen!!

Jeg hater virkelig min svigermor og mitt forhold til henne er forferdelig. Etter at vi fikk barn ble kommentarene styggere, frekkere og mer manipulerende oppførsel. Vi har prøvd å ha en god tone men hun liker meg virkelig ikke. Hun og svigerfar engasjerer seg så lite i barna våres og de vil aldri sitte barnevakt ! Vi er så skuffet over dem og det er også selfølgelig umulig å si noe til dem. 

Vi spurte nylig om pass av begge to siden vi er invitert på et julebord med min familie med overnatting på hotell. Men da ble d for mye å passe begge barna våre. Hva kan man egentlig forvente? De er 2,5 og 1 år. Kanskje litt små? Men vi har også en fødsel neste år og har enda ikke fått avklart om de vil stille opp for oss da heller.. 
Fra tidligere har jeg prøvd å få til en halv dag pass av førstemann m svigers da jeg var gravid med nr to og var utrolig dårlig i graviditeten. Så sa hun ja, men så fikk hun besøk den dagen så hun ditcha avtalen og dreit i meg! Da ble mannen min temmelig sint på henne. 

Hjeelp hva kan vi forvente/kreve av dem? Vi har ingen hjelp på andre siden da de bor på andre siden av landet.. 

Har så mange forferdelige episoder på lager der hun har krenket meg, baksnakket, vært falsk og uærlig. .. barna mine er skeptisk til henne også. Merker det når kommer på besøk

Uff, hjelp!  Tenker så mye på hvem som kan passe til neste fødsel...  

Anonymkode: c81a0...1fd

Tenker at du ikke kan ønske at de skal passe om barna er skeptisk. Dere er foreldre og dere må passe deres barn. Selvfølgelig lov å være skuffet, men det er nå bare sånn det er noen ganger. Dessuten er det små barn og forstår det kan bli mye for besteforeldre å ha på overnatting om de ikke har særlig relasjon

Anonymkode: e8d48...42a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...