Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærling i helsefagarbeider-faget (første halv år)  og lurer på hva de mener, når kollegene og ledere sier, når jeg er på topp?

Anonymkode: 1cc0e...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det betyr vel at du ikke fyller opp vaktplanen, men er i tillegg til de andre. At de dermed har en ekstra person i forhold til hva det egentlig skulle vært. På toppen av normal bemanning. 

Tror dessverre ikke de mener at det nødvendigvis betyr at du er spesielt flink eller noe slikt. Selv om det er godt mulig at du er det likevel altså. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er lærling i helsefagarbeider-faget (første halv år)  og lurer på hva de mener, når kollegene og ledere sier, når jeg er på topp?

Du har ikke egne vakter. Du er bare i tillegg. 

Anonymkode: db7a8...06f

Skrevet

«Går oppå» sier de her. Som betyr at man er i tillegg til ordinær bemanning. 

Anonymkode: bcb45...ff5

Skrevet

Takk for svar, men av og til jobber jeg som vanlig ansatt da er jeg ikke en ekstra person. 

Skrevet

Ja,du går "på topp" når du ikke regnes inn i bemanningen. Etterhvert som lærling skal du oftere brukes til å dekke inn for de ansatte. På slutten av lærlingetiden din får du 80%lønn,da er det meningen at du skal kunne brukes som en vanlig ansatt 80% av tiden. Er en gradvis økning.

Anonymkode: c18c2...440

• Liker 1
Skrevet

Lærling skal ha en del vakter sammen med veileder, da er du på topp og går sammen med veileder, og en del vakter selvstendig. Da har du egen liste med oppgaver du skal utføre selvstendig den dagen. Jo lenger du kommer i forløpet, jo mer selvstendig skal du bli

Anonymkode: 59c09...d01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...