AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Er gravid med nr 3 nå og begynner å grue meg til fødsel. Jeg føder veldig fort (aktiv fødsel på 2-3 timer) og det oppleves derfor ekstremt intenst. Nr 1 ble født uten bedøvelse, så det har jeg prøvd og gjør det ikke igjen. Med nr 2 fikk jeg epidural som fungerte greit MEN jeg synes at utdrivningsfasen var et rent helvete. Det kjentes ut som at noen hadde helt bensin inni der og tent på samtidig som de kuttet meg med tapetkniv innvendig. Det hadde nesten vært bedre uten epidural for da hadde jeg ikke kjent det like godt. Vurderer derfor å be om pudenalbedøvelse i tillegg denne gangen. Har noen prøvd begge deler, og hvordan ble fødselen? Anonymkode: 1c527...55b
Anjatapinjata Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Helt jævli uansett for min del. Pudenalbedøvelsen synes jeg var hinsides vondt å sette. Men kjente ikke utdrivningen da så den funket nok😅
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Pudendal var for meg topp! Kjente så vidt stikket oppi det hele, men det kjennes😅 Hadde også epidural. Fødsel gikk fint, det som ødela opplevelsen var at den varte i 50+ timer. Dette var ikke pga. disse, fikk de når jeg endelig var i aktiv fødsel - den varte i bare 9,5 timer. Hadde ikke klart det uten de to som smertelindring. Anonymkode: 486a5...cb3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Anjatapinjata skrev (1 time siden): Helt jævli uansett for min del. Pudenalbedøvelsen synes jeg var hinsides vondt å sette. Men kjente ikke utdrivningen da så den funket nok😅 Neeei søren, satte de den under en rie? Er fryktelig sensitiv for slike ting 🥲 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Pudendal var for meg topp! Kjente så vidt stikket oppi det hele, men det kjennes😅 Hadde også epidural. Fødsel gikk fint, det som ødela opplevelsen var at den varte i 50+ timer. Dette var ikke pga. disse, fikk de når jeg endelig var i aktiv fødsel - den varte i bare 9,5 timer. Hadde ikke klart det uten de to som smertelindring. Anonymkode: 486a5...cb3 Samme spørsmål, satte de den under en rie? Shit for en lang fødsel. Anonymkode: 1c527...55b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #5 Skrevet 4. oktober 2022 Epidural var ganske bra. Ble litt nummen i ene siden, men det gikk over. Og kjente litt smerte i andre siden men kunne nok vært verre. Men verst var at jeg fikk sånn kløe i kroppen, så måtte klø meg hele tiden. Var sikkert dritirriterende pasient fordi hver gang jeg klødde meg så forstyrret jeg veneflonen og da gikk alarmen på dryppstativet. Riene var ganske tette så var ikke lett å sitte stille så legen fikk stukket. Anonymkode: 755ea...ae3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #6 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Epidural var ganske bra. Ble litt nummen i ene siden, men det gikk over. Og kjente litt smerte i andre siden men kunne nok vært verre. Men verst var at jeg fikk sånn kløe i kroppen, så måtte klø meg hele tiden. Var sikkert dritirriterende pasient fordi hver gang jeg klødde meg så forstyrret jeg veneflonen og da gikk alarmen på dryppstativet. Riene var ganske tette så var ikke lett å sitte stille så legen fikk stukket. Anonymkode: 755ea...ae3 Men fikk du pudenal også? Anonymkode: 1c527...55b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #7 Skrevet 4. oktober 2022 Hadde begge deler. Epiduralen funket bra i starten av fødselen. Men når jeg kom til et visst punkt og riene ble veldig sterke så følte jeg ikke den virket. De måtte skru den ned fordi den slo ut riene. Den gjorde også sånn at jeg ikke kjente pressriene. Pudendal fikk jeg tydeligvis også. Husker jordmor spurte tidlig i forløpet om det var noe jeg ønsket og at jeg svarte ja. Husker imidlertid ikke at jeg har fått det. Samboer fortalte meg etterpå at jeg fikk det da jeg stusset på at jeg ikke kjente noe undre pressfasen😅 kjente altså ikke pressrier, ikke den berømte ring of fire eller at hun kom ut i det hele tatt Anonymkode: f75c8...90d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #8 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hadde begge deler. Epiduralen funket bra i starten av fødselen. Men når jeg kom til et visst punkt og riene ble veldig sterke så følte jeg ikke den virket. De måtte skru den ned fordi den slo ut riene. Den gjorde også sånn at jeg ikke kjente pressriene. Pudendal fikk jeg tydeligvis også. Husker jordmor spurte tidlig i forløpet om det var noe jeg ønsket og at jeg svarte ja. Husker imidlertid ikke at jeg har fått det. Samboer fortalte meg etterpå at jeg fikk det da jeg stusset på at jeg ikke kjente noe undre pressfasen😅 kjente altså ikke pressrier, ikke den berømte ring of fire eller at hun kom ut i det hele tatt Anonymkode: f75c8...90d Frister å be om pudenal kjenner jeg 😂 hilsen førstegangs. Anonymkode: 5b9a3...61a 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men fikk du pudenal også? Anonymkode: 1c527...55b Åja sorry, nei det tror jeg ikke. For det var umenneskelig vondt da de brukte sugekopp for å rive ut ungen. Anonymkode: 755ea...ae3
Anjatapinjata Skrevet 4. oktober 2022 #10 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Neeei søren, satte de den under en rie? Er fryktelig sensitiv for slike ting 🥲 Samme spørsmål, satte de den under en rie? Shit for en lang fødsel. Anonymkode: 1c527...55b Nei hun gjorde ikke det, men jeg synes fortsatt det var hinsides vondt😬
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #11 Skrevet 5. oktober 2022 Epidural funket bra på meg. Pressfasen var helt jævlig, som du beskriver ca pluss en konstant press/sprengefølelse som om hele bekkenet og underlivet ble most av noe kjempetungt. Hadde totalt panikk pga smertene fikk jo null pause siden det var vondt utenom riene... og det varte lenge presset i 1-2 timer (vet ikke nøyaktig, var rett før de brukte vakum) Fikk pudenal men det hjalp ikke. Var vondt å sette den men hadde så vondt allerede da så det var så kort tid det tok så det gjorde ikke så mye egentlig. Anonymkode: a6acd...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå