Gå til innhold

Stellebord med eller uten badebalje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er praktisk akkurat når babyen er helt liten. Når den blir litt større, er det mye mer praktisk med en badestamp, helst med propp. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har det samme, savner da babyen var så liten at han kunne bruke det! Man kan fjerne badekaret når babyen blir for stor, sånn at det er god plass til oppbevaring under. Vi brukte det vel i tre måneder eller noe, men vår baby har alltid vært stor for alderen.

Anonymkode: 1af98...bbb

Skrevet

De vokser så veldig fort, så ville kjøpt uten. Også heller kjøp en badebalje inkludert nyfødtsete, det hadde vi. Da fjerner man bare setet når de kan sitte selv osv 

Anonymkode: 8157b...096

Skrevet

Valgte uten, da vi ikke har sånn kjempestort bad, og da fikk vi mere oppbevaringsplass. I tillegg vokser de så fort ut av dem, så syns det ble litt bedre plass i vanlig badebalje. 
Etterhvert gikk vi over til sånn badestol i dusjen eller badekaret. 

Anonymkode: d9c0b...f3f

Skrevet

Tusen takk for gode råd, da blir det stellebord uten ☺️ Godt man kan spørre her, dette med at de vokser ut av badebaljen tenkte jeg faktisk ikke på 😅

Anonymkode: 65434...c0f

Skrevet

Vi har valgt med, fordi vi må gjøre stell på soverommet til lille. Badet vårt er bare upraktisk, trangt og et irritasjonsmoment, så det å kunne stå på rommet og bade babyen er gull for oss enn så lenge. 

Anonymkode: 08a87...b82

Skrevet

Uten

Anonymkode: f03c1...791

Skrevet

Uten, selv om dette er mer praktisk enn vårt.

Vi har stellekommode med badekar. Vi brukte det et par ganger med eldste, men det var et styr. Man vil gjerne legge baby på stellebordet både før og etter badet, så man må finne ut av hvordan man åpner og lukker lokket mens man holder våt baby. Man må dessuten finne et sted innen rekkevidde å legge kluter, håndduk, babyolje. Så må dette karet fylles, og da måtte vi flytte hele kommoden.

Vi endte opp med å ta badekaret ut og bruke det som en vanlig balje.

Med lillesøster har vi bare badet henne i vasken. Nå når hun er for stor får hun bade i badekaret med storebror, det er mye bedre enn en trang balje!

Jeg anbefaler å ha kommode. Vårt bad er ikke lite og har mye skapplass, men det er veldig deilig å ha alt tilgjengelig. Vi har bleier, kluter, salver og slikt øverst, og klær og gulpekluter i resten. I badekaret i kommoden har jeg lagt ekstra søppelposer, bleieposer, uåpnede våtservietter og badebleier, siden det er ting vi ikke trenger så ofte.

Anonymkode: 1e7bc...5f1

Skrevet

I tillegg til det de andre nevner, jeg hadde ikke klart å løfte opp full badebalje og helle ut vannet. Jeg var veldig svak etter fødselen. 

Anonymkode: 8e143...335

Skrevet

Uten, og jeg ville heller kjøpt et stellebord med skuffer! Du kan ikke tro hvor mye støv som samler seg i hyller som ikke er lukket 🙈

Anonymkode: f512b...e9c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

I tillegg til det de andre nevner, jeg hadde ikke klart å løfte opp full badebalje og helle ut vannet. Jeg var veldig svak etter fødselen. 

Anonymkode: 8e143...335

Stellebordet i hovedinnlegget har et fleksibelt rør som man fører til nærmeste vask/dusj/toalett etter å ha fjernet propen fra baljen for å slippe ut vannet. Det fungerer supert, så løfting er ikke noe å tenke på 😊 Bare sånn til info altså.

Anonymkode: 1af98...bbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tusen takk for gode råd, da blir det stellebord uten ☺️ Godt man kan spørre her, dette med at de vokser ut av badebaljen tenkte jeg faktisk ikke på 😅

Vi kjørte på uten, med en større badebalje med sånn babystøtte. Etter ca 6mnder var den litt liten og vi bytta over til badekaret. Den i stellebordet er nok mest for de første 2-3mnd...

Skrevet

Hadde uten på de 2 eldste, men med på minste. Veldig greit å slippe å og bøye seg sÅ langt ned. 

Anonymkode: 91569...dd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi lurer på å kjøpe denne

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/stellebord/gulvstellebord-stellekommoder/jly-dream-stellebord-med-uttrekkbar-badebalje-hvit

Men, så lurer vi på om vi heller burde kjøpt et stellebord med mer oppbevaringsplass og balje ved siden heller? I tillegg, hva er det som er lurt å oppbevare under stellebord? 

Jeg har alltid hatt stellebord med integrert badebalje. Denne er utmerket det første halve året. 

Anonymkode: c9f51...95a

Skrevet

Det er veldig kort tid at badedelen i et stellebord brukes. Ganske fort vil en badebalje være bedre.

Vi brukte badebalje med propp i bunnen. Satte det inn i dusjen når han skulle bades, og så var det bare å trekke ut proppen når han var ferdig. 

Det er litt pes å oppbevare badebaljen mellom hver bading, men vi stuet den inn i skapet over varmtvannsberederen (som var på badet).

Anonymkode: ee720...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...