AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Selger barneutstyr på Facebook , en «*jente navn xxx» tar kontakt på skikkelig dårlig norsk og spør litt om varen, og skriver at hun vil sende en fed ex agent, og spør hvor jeg kommer fra. fikk skikkelig dårlig magefølelse og innser at min «å holde baby og babybilder fra nettet»- holdning har vært bortkastet i det jeg har publisert annonser under kategori «barneklær og barneutstyr».. kanskje jeg har sett for mange trillere, men kjenner at jeg er redd. jeg svarte : hvor bor du- hvis du holder til i nærheten kan jeg levere de. fikk denne i retur: ok, jeg forklarer deg at FedEx kommer til deg, gir deg pengene og henter varene, det er veldig enkelt og jeg vil forsikre meg om at FedEx er en trygg og pålitelig tjeneste Vær oppmerksom på at når du bekrefter e-posten, vil du motta en bekreftelses-e-post og FedEx vil gi deg beskjed når de er hjemme. er fedex et seriøst firma Anonymkode: 011f2...1c8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Er nok en som vil svindle deg. Anonymkode: 9ca82...59a 4 1
Lolleren Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Ja FedEx er seriøst. Men vedkommende som skriver til deg er ikke reel. Du vil få spm om penger etterhvert før du mottar betaling. Velkjent scam dette. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Dette er svindel!! Har versert på facebook i lang tid. Anonymkode: f861f...af3 2
Line@ Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 Dette høres ut som svindel dessverre 😕 Ikke trykk på noen linker du får tilsendt. Ble "lurt" på samme måte en gang på tise!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 Det er svindel. Fedex er et seriøst firma, men dama her er svindel. Ikke trykk på linker. Anonymkode: f5af8...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Skrevet 3. oktober 2022 Du blir snart bedt om penger. Blokker. Anonymkode: 56a68...092 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 Dette er svindel, og desverre noe som florerer på facebook markedsplass for tiden. Du vil nok få både 1 og 2 til sånne forespørsler. Kontoene ser ekte ut for de har tatt over andres profiler.. Om du skal selge noe, så ikke bruk barna dine i annonsene. Ellers er det jo ikke noe svindlerne kan gjøre, så lenge du ikke oppgir noe info. Anonymkode: 9c71c...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #11 Skrevet 3. oktober 2022 Det der er velkjent svindelforsøk i dag. Så bare blokker med en gang Anonymkode: 7e781...a60
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #12 Skrevet 3. oktober 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Selger barneutstyr på Facebook , en «*jente navn xxx» tar kontakt på skikkelig dårlig norsk og spør litt om varen, og skriver at hun vil sende en fed ex agent, og spør hvor jeg kommer fra. fikk skikkelig dårlig magefølelse og innser at min «å holde baby og babybilder fra nettet»- holdning har vært bortkastet i det jeg har publisert annonser under kategori «barneklær og barneutstyr».. kanskje jeg har sett for mange trillere, men kjenner at jeg er redd. jeg svarte : hvor bor du- hvis du holder til i nærheten kan jeg levere de. fikk denne i retur: ok, jeg forklarer deg at FedEx kommer til deg, gir deg pengene og henter varene, det er veldig enkelt og jeg vil forsikre meg om at FedEx er en trygg og pålitelig tjeneste Vær oppmerksom på at når du bekrefter e-posten, vil du motta en bekreftelses-e-post og FedEx vil gi deg beskjed når de er hjemme. er fedex et seriøst firma Anonymkode: 011f2...1c8 Ja Fedez er et seriøst firma (et av verdens største budfirmaer) men denne brukeren er svindel, styr unna! Anonymkode: 5ec4a...e82 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #13 Skrevet 4. oktober 2022 ikke noe å være redd for. Men "kjøperen" er en svindler, så ikke gidd å bruke tid på vedkommende. Om de vil betale gjennom en tredjepart så er det som regel ugler i mosen. Anonymkode: a43c1...a2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå