Gå til innhold

Nøkkelbokser som «alle» har på trappa for tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, AnonymBruker said:

Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer

Anonymkode: 5498a...f29

Ehehehe, den brant du deg på eller? Hvor sterk er DU med tall? Å knekke en tresifret kode går kjapt. Been there med en koffert jeg låste uten å vite koden. 😂 Tok meg ti minutter... 😏

17 hours ago, Anonymus Notarius said:

Ja, det er stor forskjell, men poenget er at 3 siffer også gir svært mange kombinasjoner, TS fremstiller det som om det er enkelt å løse.

Det er jo enkelt, tar ikke maks to timer en gang. 

Men ts - de fleste slike bokser har 4 siffer. Får noen stå uforstyrret såpass lenge foretrekker de nok uansett å ødelegge et vindu. 

Anonymkode: 1dc60...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor i helvete har dette innlegget fått så mange likes? Er intelligens og kunnskapsnivået på KG så lavt?

Akkurat det er jo ikke noe å tvile på, men det er generelt for samfunnet som helhet. Den ene halvparten er tross alt mindre intelligent enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Disse kan også enkelt hackes.

Anonymkode: d8f94...1fe

Av narkisene som pleier å gjøre innbrudd hjemme hos folk? 😂🤣

Anonymkode: 94a8f...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Disse kan også enkelt hackes.

Anonymkode: d8f94...1fe

Jada, men hvorfor skulle jeg være redd for at noen gidder det? Som sagt, vil du inn så kommer du inn.

Anonymkode: 91f2a...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er disse nøkkelboksene utrolig enkle å åpne uten kode. Skal ikke avsløre mer her enn at det holder men en bit av en colaboks.

Anonymkode: da212...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min bor fortsatt hjemme og har hjemmesykepleie, og de bruker sånn nøkkelboks når de skal inn til ham. Vi trodde det var trygt. Men en dag ringte naboen meg hysterisk og sa at han så røyk komme ut av et vindu hos pappa og at han løp bort for å prøve å komme seg inn i leiligheten, og før jeg en gang rakk å si koden til boksen hadde han slått den i stykker og fått tak i nøkkelen. Synes det var veldig skummelt hvor raskt han klarte å åpne boksen. Føles veldig utrygt å måtte ha nøkkelen så lett tilgjengelig for alle som vil inn til pappa. Synes ikke slike bokser burde være lov å bruke, særlig ikke hos sårbare eldre som ikke kan verge seg mot vold fra eventuelle innbruddstyver.

Anonymkode: 50499...d4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange svar, gitt. Det ser ut som de fleste ikke skjønner poenget mitt ser jeg. Hva sier man til politi og forsikringsselskap om tyver har giddet å ta den jobben å sjekke alle kodene, og finner riktig, låser seg inn, stjeler/vandaliserer og låser seg ut igjen… 

Anonymkode: 9ba6e...0c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her var det mange svar, gitt. Det ser ut som de fleste ikke skjønner poenget mitt ser jeg. Hva sier man til politi og forsikringsselskap om tyver har giddet å ta den jobben å sjekke alle kodene, og finner riktig, låser seg inn, stjeler/vandaliserer og låser seg ut igjen… 

Anonymkode: 9ba6e...0c3

Tror vi ville ledd godt sammen av at de hadde tatt seg det bryet og tiden, når det er et lett tilgjengelig soveromsvindu som ikke er synlig fra veien rett ved. Og så ville jeg krevd ny lås på forsikringen, da jeg nå ikke kunne stole på hvem som hadde nøkkel til boligen min. 

Anonymkode: f10ef...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 20.59):

Hvorfor installerer ikke folk heller kodelås på døra?

Anonymkode: f5757...e40

Hvor finner du en kodelås til 490,-?

For det er det en nøkkelboks koster, det klarer de fleste å finne i budsjettet sitt.

Anonymkode: 916c1...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 20.59):

Hvorfor installerer ikke folk heller kodelås på døra?

Anonymkode: f5757...e40

Det var noe med vaskeromsdøra, som vi bruker mest, som gjorde at det ikke var mulig. Og personlig likte jeg heller ikke at kodelåsen var koblet til alarmsystemet. Hos oss går i alle fall alarmen om noen først har låst opp døra med nøkkel stjålet fra nøkkelboks. 

Uansett kom nøkkelboksen "gratis" som en del av alarmpakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

og før jeg en gang rakk å si koden til boksen hadde han slått den i stykker og fått tak i nøkkelen. 

Da har han en særdeles dårlig nøkkelboks, høres det ut som.

Min kunne du gått løs på med øks og spett uten å komme deg inn i den. Du hadde alltids fått brukket den ned fra veggen, men ikke åpnet den opp uten kode, det er en relativt solid og tung sak. 

Anonymkode: 0eae6...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fancy Igloo-nøkelboks på hytta fordi det ikke gikk å sette inn kodelås, ser solid nok ut (men klart, har man en diger slegge...). Den er digital, har minimum 4 siffer (de automatisk genererte har 8 mener jeg), og som en bonus så er den koblet direkte mot Airbnb slik at de som leier hos oss får tilsendt automatisk tidsbegrense kode hvis surrehuet meg glemmer det.

Anonymkode: bfb67...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant et låst hengelås med tre siffer ute. Jeg brukte 45 minutt på å finne koden og åpne det. Så ja hvis en innbruddstyv for stå usjenert en stund så er han inne. Jeg hadde ikke oppbevart husnøkkelen i en sånn boks. En ting er på kontoret så vaskedama kan komme seg inn, men ikke hjemme. 

Anonymkode: 81bee...1af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da har han en særdeles dårlig nøkkelboks, høres det ut som.

Min kunne du gått løs på med øks og spett uten å komme deg inn i den. Du hadde alltids fått brukket den ned fra veggen, men ikke åpnet den opp uten kode, det er en relativt solid og tung sak. 

Anonymkode: 0eae6...d6c

Han fikk den fra kommunen. Vi fikk ikke noe valg i hvilken type boks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i helvete har dette innlegget fått så mange likes? Er intelligens og kunnskapsnivået på KG så lavt?

Tyver bruker under en time på å knekke en 3-sifret kode. Tyver er ekstremt nevedyktige når det gjelder dårlige låser.

Det finnes videoer der tyver viser hvor lett det er å knekke 3-sifret kode. Der bruker de 20-30 min på å knekke en tilfeldig valgt kode.

Anonymkode: 1b5ab...143

Ja, men om en tyv står 10 min pluss ved boksen vår vil han bli oppdaget ganske fort .

Anonymkode: 299bb...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, men om en tyv står 10 min pluss ved boksen vår vil han bli oppdaget ganske fort .

Anonymkode: 299bb...907

Ja, når jeg tenker meg om vil han jo også bli fanget opp av ringeklokka, da den er vidvinkel, så vi vil ha fått varsel om fremmed utenfor for lenge siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...