Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mister man ikke muligheten til å fortsette etter et visst antall gale forsøk da?

Anonymkode: 463d7...649

De fleste nøkkelbokser har kodelås «hjul», ikke digital 

Anonymkode: 16cde...4ce

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor installerer ikke folk heller kodelås på døra?

Anonymkode: f5757...e40

Jeg vil gjette at det kan komme av prisforskjellen fra 300 til 3-5.000,-
Samt at noen liker ditt, andre datt :)

• Liker 2
Skrevet

Har kun sett slike bokser hos eldre, der hjemmesykepleien har nøkkel til boksen , inni er husnøkkel til den eldre.
Ikke sett med kodelås, kun nøkkelhull, så det kan hende jeg har gått glipp av den du mener.

Skrevet

4 tall og en bokstav men er vel bare 4 bokstaver

Anonymkode: c3917...8af

Skrevet

Etter min erfaring så låser den seg helt om man ikke taster riktig etter x antall forsøk. Husker det godt da jeg glemte min egen kode helt å måtte kaste stein inn egen rute. 

Anonymkode: 7daf6...6ee

Skrevet

Vi fikk nøkkelboks sammen med alarm. 

Om noen vil bryte seg inn så er det raskere å ta en sideinngang, eller et soveromsvindu, enn å prøve seg på nøkkelboksen. 

Nettopp derfor vi har alarm. 

Anonymkode: f10ef...413

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Etter min erfaring så låser den seg helt om man ikke taster riktig etter x antall forsøk. Husker det godt da jeg glemte min egen kode helt å måtte kaste stein inn egen rute. 

Anonymkode: 7daf6...6ee

Det snakkes om to helt forskjellige ting her.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har syv tall og et tegn, kan bestemme hvor få eller mange tall jeg vil bruke selv. Det er også trykkeknapper og ikke hjul. I tillegg må man trykke ned en knapp når man har tastet riktig kode.

Anonymkode: 3a06e...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Registrerer at «alle» (MAAANGE) har anskaffet nøkkelboks som henger på trappa/ ved døren. Sånn med kodelås. Er dette virkelig godkjent av forsikringsselskapet? De fleste boksene har 3-sifret kode og de aller fleste vil klare å finne rett kode om de får stå uforstyrret et par timer å prøve. Du starter på 001 og jobber deg opp til 999… Så potensielt hvem som helst kan låse seg inn, rundstjele huset for verdier, låse døra og dra. Hva sier du da til politi og forsikring om du opplever innbrudd?  «Alt er stjålet, men ingen dører vinduer er brutt opp/knust, de brukte nøkkel».,, Er slike bokser virkelig godkjente? Skjønner jo at midt i et boligfelt er det kanskje «tryggere» men vet om flere som bor avsides som har slik boks, vet også om folk som har det på hytta på fjellet… 

Anonymkode: 9ba6e...0c3

Det fine med slike nøkkelbokser er at de er billige og veldig lette å bryte opp. Da slipper du at de som vil bryte seg inn ødelegger den dyre døren din på veien inn :)

Mye billigere å kjøpe ny nøkkelboks enn ny dør.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså vil du inn i boligen så kommer du deg inn i boligen uavhengig av om du har nøkkelboks eller ikke.

Det vil nok være mye mindre oppsiktsvekkende å bruke noen sekunder med et godt gammeldags brekkjern enn å stå i 1 time å fikle med en nøkkelboks utenfor inngangsdøra 🙃

Anonymkode: 8830f...77e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer

Anonymkode: 5498a...f29

Ikke din sterkeste side heller 😂😂😂

• Liker 2
Skrevet
prt90 skrev (26 minutter siden):

Det fine med slike nøkkelbokser er at de er billige og veldig lette å bryte opp. Da slipper du at de som vil bryte seg inn ødelegger den dyre døren din på veien inn :)

Mye billigere å kjøpe ny nøkkelboks enn ny dør.

Nei, det er som regel lettere å bryte opp dør/vindu enn å bryte opp nøkkelboksen. 

Min kan du nok enkelt få brutt ned fra veggen, men inn i boksen kommer du neppe med mindre du gjetter den 4-sifrede koden. Da er det himla mye enklere og raskere å snike seg inn i oppgangen og så brekke opp døra, eller bare knuse et vindu. 

Anonymkode: 0eae6...d6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da er det himla mye enklere og raskere å snike seg inn i oppgangen og så brekke opp døra, eller bare knuse et vindu. 

Snike seg inn i oppgangen? Hvilken blokk har nøkkelboks?

Skrevet
Reign skrev (14 minutter siden):

Snike seg inn i oppgangen? Hvilken blokk har nøkkelboks?

Min. Ikke blokka, men enkelte boenheter i blokka. Jeg har en nøkkelboks skjult i egen hage. 

Skrevet

Enig i ts. Selv gjemmer jeg nøkkelen under dørmatta. Mye tryggere. 

Anonymkode: 13c45...6c9

• Liker 1
Skrevet

Boksen vi har kommer fra VErisure og har 6 tall så lykke til med å "gjette" den åpen :P er mer bekymret for at noen bryter den av veggen og klarer tråkke den åpen liksom - selv om da slår jo alarmen inne til så jeg går ut fra at de ikke gidder... 

Anonymkode: b46df...340

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min. Ikke blokka, men enkelte boenheter i blokka. Jeg har en nøkkelboks skjult i egen hage. 

Beboere i blokka har satt opp nøkkelbokser utenfor inngangen til blokka....?

Skrevet

Kjekt å ha en Ring ringeklokke som filmer ved bevegelse :) kan alltid se hvem som er utenfor. 

Vi har nøkkelboks fordi andre mater katten iblant, og i tilfelle familie skal hente noe. Veldig praktisk. Den har 4 siffer, aldri sett med bare 3. 

Hvis noen virkelig vil inn, så kommer de uansett inn. 

Anonymkode: 91f2a...b2c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjekt å ha en Ring ringeklokke som filmer ved bevegelse :) kan alltid se hvem som er utenfor. 

Anonymkode: 91f2a...b2c

Disse kan også enkelt hackes.

Anonymkode: d8f94...1fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer

Anonymkode: 5498a...f29

Hvorfor i helvete har dette innlegget fått så mange likes? Er intelligens og kunnskapsnivået på KG så lavt?

Tyver bruker under en time på å knekke en 3-sifret kode. Tyver er ekstremt nevedyktige når det gjelder dårlige låser.

Det finnes videoer der tyver viser hvor lett det er å knekke 3-sifret kode. Der bruker de 20-30 min på å knekke en tilfeldig valgt kode.

Anonymkode: 1b5ab...143

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...