AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Registrerer at «alle» (MAAANGE) har anskaffet nøkkelboks som henger på trappa/ ved døren. Sånn med kodelås. Er dette virkelig godkjent av forsikringsselskapet? De fleste boksene har 3-sifret kode og de aller fleste vil klare å finne rett kode om de får stå uforstyrret et par timer å prøve. Du starter på 001 og jobber deg opp til 999… Så potensielt hvem som helst kan låse seg inn, rundstjele huset for verdier, låse døra og dra. Hva sier du da til politi og forsikring om du opplever innbrudd? «Alt er stjålet, men ingen dører vinduer er brutt opp/knust, de brukte nøkkel».,, Er slike bokser virkelig godkjente? Skjønner jo at midt i et boligfelt er det kanskje «tryggere» men vet om flere som bor avsides som har slik boks, vet også om folk som har det på hytta på fjellet… Anonymkode: 9ba6e...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Mtp forsikring er det ikke krav til fg godkjent avlåsning av bolig, trenger bare å være låst. For næring er det annerledes. Anonymkode: e6f4f...e94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer Anonymkode: 5498a...f29 25 10
Munchlax Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Vi fikk med en sånn boks da vi fikk alarm gjennom Securitas. De ønsket boks på veggen sånn at de har tilgang til nøkkel om det skulle være noe og de må låse seg inn. 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Vet ikke hva du mener med nøkkelboks, men vi har kodelås. Den har seks siffer, ikke tre. Men selv med bare tre siffer blir det ganske mange tallkombinasjoner.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer Anonymkode: 5498a...f29 Det er 1000 kombinasjoner. Anonymkode: 39c52...4ae 17 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 De med tre på «runde» er ganske enkle å knekke tallene på, ville jeg ikke hatt på et sted noen kan jobbe i fred mer enn 30 sek. Når en må trykke inn tall og har 10 tall å ta av blir det straks verre Anonymkode: 9175c...249 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Skrevet 3. oktober 2022 Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden): Vet ikke hva du mener med nøkkelboks, men vi har kodelås. Den har seks siffer, ikke tre. Men selv med bare tre siffer blir det ganske mange tallkombinasjoner. 6 siffer gir en million kombinasjoner, mens 3 siffer kun gir 1000 kombinasjoner. Så ganske stor forskjell. Anonymkode: 39c52...4ae 6
applestories Skrevet 3. oktober 2022 #9 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer Anonymkode: 5498a...f29 1000 kombinasjoner, et par timer å prøve seg, hva var det du syntes var morsomt..? 14
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 6 siffer gir en million kombinasjoner, mens 3 siffer kun gir 1000 kombinasjoner. Så ganske stor forskjell. Anonymkode: 39c52...4ae Ja, det er stor forskjell, men poenget er at 3 siffer også gir svært mange kombinasjoner, TS fremstiller det som om det er enkelt å løse.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #11 Skrevet 3. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Tall er ikke din sterkeste side skjønner jeg 🤣 ganske mange forskjellige mulige tallkombinasjoner med tre siffer Anonymkode: 5498a...f29 Det er 1000 kombinasjoner. Så kan man jo tenke seg at man treffer riktig i gjennomsnitt halvveis. Det er svært enkelt å prøve nytt tall på boksen, så om man tenker seg at hvert forsøk tar 5 sekunder (som egentlig er mer enn du trenger om du er effektiv) så vil du åpne boksen på 41 minutter 🤷♀️Dersom kombinasjonen er 999 og du starter på 000 og jobber deg oppover tar det bare 82 minutter uansett. (alt dette forutsatt at jeg kan matte selv om jeg har 39 i feber haha.) Anonymkode: 59ff0...8ce 8 1
slask Skrevet 3. oktober 2022 #12 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Min observasjon er at det er 4 siffer, altså 10.000 muligheter, men en som vil åpne en sånn bruker noe å slå med eller lite brekkjern/stor skrutrekker. Min er i praksis en "liten blikkboks" så jeg tviler på den er vanskelig å åpne. Det beste er i så fall å montere den litt bortgjemt og ikke ved siden av ringeklokka Det med antall kombinasjoner kunne gått greit med et par timer og 3 siffer, men 4 så sliter man litt. For det sier ikke klikk når rett kombinasjon slår til. Det må dras i boksen for å åpne den, så det blir vri-dra-vri-dra-vri-dra, og det er en tålmodighetsprøve. Fikk som liten en gammel hengelås med 3 x 12 muligheter og var selvfølgelig stolt etter en times tid med fikling og ...bingo. Endret 3. oktober 2022 av slask 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #13 Skrevet 3. oktober 2022 Mister man ikke muligheten til å fortsette etter et visst antall gale forsøk da? Anonymkode: 463d7...649 2
Alt blir ok Skrevet 3. oktober 2022 #14 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Registrerer at «alle» (MAAANGE) har anskaffet nøkkelboks som henger på trappa/ ved døren. Sånn med kodelås. Er dette virkelig godkjent av forsikringsselskapet? De fleste boksene har 3-sifret kode og de aller fleste vil klare å finne rett kode om de får stå uforstyrret et par timer å prøve. Du starter på 001 og jobber deg opp til 999… Så potensielt hvem som helst kan låse seg inn, rundstjele huset for verdier, låse døra og dra. Hva sier du da til politi og forsikring om du opplever innbrudd? «Alt er stjålet, men ingen dører vinduer er brutt opp/knust, de brukte nøkkel».,, Er slike bokser virkelig godkjente? Skjønner jo at midt i et boligfelt er det kanskje «tryggere» men vet om flere som bor avsides som har slik boks, vet også om folk som har det på hytta på fjellet… Anonymkode: 9ba6e...0c3 Vi fikk nøkkelboksen av alarmselskapet da vi installerte alarm. Boksen har 4 siffer og er selvfølgelig godkjent til å oppbevare nøkkel i av forsikringsselskapene. Hvis noen låser seg inn når alarmen er på, så får jeg for øvrig melding med en gang. 2
Leo Skrevet 3. oktober 2022 #15 Skrevet 3. oktober 2022 Alle jeg vet om som har en slik boks hengende synlig har for det første firesifret kode og for det andre er boksen montert av alarmselskapet. Selve boksen er nok ikke umulig å "knekke" på den ene eller den andre måten, men det gjelder for så vidt dører og vinduer også. Skulle man greie å låse seg inn, eller ta seg inn på andre måter, må man uansett ha koden til alarmen i tillegg hvis man vil ha "arbeidsro" og der har man bare noen sekunder på seg. 4
Alt blir ok Skrevet 3. oktober 2022 #16 Skrevet 3. oktober 2022 Alt blir ok skrev (7 minutter siden): Vi fikk nøkkelboksen av alarmselskapet da vi installerte alarm. Boksen har 4 siffer og er selvfølgelig godkjent til å oppbevare nøkkel i av forsikringsselskapene. Hvis noen låser seg inn når alarmen er på, så får jeg for øvrig melding med en gang. Glemte å legge til at alarmen selvfølgelig går når man ikke taster inn koden innen sekunder. Så det er jo ganske sikkert.
minister-mio Skrevet 3. oktober 2022 #17 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg har aldri sett noen med kun tre tall 8
GunL Skrevet 3. oktober 2022 #18 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg tror òg at 4-sifret er det vanlige. Ser ganske solide ut noen av de. https://butikk.modum.com/butikk/master-lock-nokkelsafer
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #19 Skrevet 3. oktober 2022 Hvorfor installerer ikke folk heller kodelås på døra? Anonymkode: f5757...e40 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #20 Skrevet 3. oktober 2022 11 minutter siden, minister-mio said: Jeg har aldri sett noen med kun tre tall Ikke jeg heller. Tror alle jeg har sett har fire sifre, og men vet man får kjøpt de med flere. Eneste jeg ser med tre sifre er gamle hengelåser og sykkellåser, men de er ikke så vanlig på ytterdøra. Så da, basert på matten til hun over, må du stå der å skru uforstyrret i syv timer i snitt for å få den opp. Gidder du det fortjener du nesten å få rappet litt sølvtøy. Anonymkode: 8c92e...a66 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå