Gå til innhold

Finne en partner for å redde økonomien ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leser at flere single sliter (spesielt alene foreldre) økonomisk idag, bør man raskt finne seg en partner for å redde økonomi ? 

Har man råd til å være kresen i dagens økonomi ?

Endret av Mr.SukkerFri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vel ikke finne seg en partner utelukkende pga økonomi🤔

Anonymkode: 5d00e...ec9

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør vel ikke finne seg en partner utelukkende pga økonomi🤔

Anonymkode: 5d00e...ec9

Jeg kjenner flere som ikke vil gå fra partneren sin pga økonomi og kun økonomi.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Økonomi og fattigdom har alltid vært en grunn til partnerskap. Før i tiden fikk ikke kvinner lov til å ha lønnet arbeid. Nå i dag er for eksempel boligprisene så høye og man har studiegjeld så det er nesten umulig å bygge seg nok egenkapital og kjøpe hus og betjene lån alene. Derfor er det flere og flere som må leie mye lenger enn før, og kjøper først når de får partner. Klart alt blir lettere med to inntekter! Men å bli sammen med noen kun pga økonomi har aldri vært sunt, da man fort ender opp i en kjærlighetsløs og potensiell destruktiv relasjon man ikke kan forlate selvom det er vold og overgrep involvert eller generell mistrivsel bare, fordi økonomien tvinger en sammen. Da er det bedre å heller være singel og fattigere 

Anonymkode: 6461d...fba

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Økonomi og fattigdom har alltid vært en grunn til partnerskap. Før i tiden fikk ikke kvinner lov til å ha lønnet arbeid. Nå i dag er for eksempel boligprisene så høye og man har studiegjeld så det er nesten umulig å bygge seg nok egenkapital og kjøpe hus og betjene lån alene. Derfor er det flere og flere som må leie mye lenger enn før, og kjøper først når de får partner. Klart alt blir lettere med to inntekter! Men å bli sammen med noen kun pga økonomi har aldri vært sunt, da man fort ender opp i en kjærlighetsløs og potensiell destruktiv relasjon man ikke kan forlate selvom det er vold og overgrep involvert eller generell mistrivsel bare, fordi økonomien tvinger en sammen. Da er det bedre å heller være singel og fattigere 

Er det noe man tenker på til å begynne med, jeg tror mange tenker på hvordan man skal overleve ?

Skrevet

Veldig interessant spørsmål, men det hører vel ikke hjemme under seksualitet. Burde kanskje flyttes til Forbruker, jus og økonomi?

Skrevet
Mr.SukkerFri skrev (2 minutter siden):

Er det noe man tenker på til å begynne med, jeg tror mange tenker på hvordan man skal overleve ?

Nei jeg tror ikke mange tenker på dette i begynnelsen av et nytt bekjentskap eller relasjon slik at økonomi blir viktigere enn følelser, men det kan godt hende folk flytter raskere sammen fremover pga de økte utgiftene 

Skrevet
Mr.SukkerFri skrev (3 timer siden):

Jeg leser at flere single sliter (spesielt alene foreldre) økonomisk idag, bør man raskt finne seg en partner for å redde økonomi ? 

Har råd til å være kresen i dagens økonomi ?

moderne form for prostitusjon, som alle damer er så sterkt imot 🙂

Anonymkode: dfc75...855

Skrevet
Mr.SukkerFri skrev (3 timer siden):

Har råd til å være kresen i dagens økonomi ?

Altså, man jo finne en med god økonomi/økonomistyring, ellers er det null poeng. Da må man jo være kresen, faktisk vil jeg si at man ikke har råd til å ikke være kresen. 

Anonymkode: c7a08...476

Skrevet

Ikke uvanlig at mange (kvinner) tenker slik, spesielt etter at det er kommet barn. Handler mye biologi det, sørge for (økonomisk) trygghet for seg og sitt avkom. Mannen kan raskt sees på som/reduseres til en foringsautomat for henne og hennes avkom som sikrer oppveksten. 

Det kan enten være å "holde ut" i forholdet (for da berger man økonomisk) eller å velge "den rette" som berger en økonomisk . 

Jada, kom med pepperen og kall meg misogyn men det er nok mer realisme i dette enn mange vil innrømme, og nei - alle tenker ikke sånn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Æsj. Da vil jeg heller miste leiligheten ved tvangssalg. Gjeldsordning er mye bedre, enn å prostituere meg i praksis, og maskere det som et ekteskap. Så dypt kunne jeg aldri sunket 🤮

Anonymkode: b76ed...caa

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke. Men da som motivasjon for å være ekstra aktiv på sjekkemarkedet. :)

Skrevet

Det er jo ganske lett å oppdage om noen er mest interessert i deg for pengenes skyld.

Skrevet

Nei, aldri i verden. Er alenemor og noe sånt ville ha ødelagt for barnet mitt. Plutselig leve med en fremmed mann, er ikke så bra for barnet.  Hjelper ikke om man har kjent hverandre i årevis, fordi for barnet kan vedkommende være fremmed. Ikke er de mennene alltid snille eller oppegående heller. 

Anonymkode: ce4f9...8a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...