AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #21 Skrevet 3. oktober 2022 Lenge var det jo barndomshjemmet der jeg bodde i 18 år. Og jeg kaller det fortsatt for "hjem til...". Men det føles ikke hjemme lenger. Vi har flyttet mye på grunn av studier og deretter jobb - så jeg følte raskt at hjemme var der mannen min er. Nå har vi bodd på samme sted i mange år, så det er her jeg føler meg hjemme. Men føler meg mye mer hjemme når han er her. Så hjem handler om personene. Ikke stedet. Anonymkode: 11db9...8d8 3
Gjest Hottentått Skrevet 3. oktober 2022 #22 Skrevet 3. oktober 2022 Barndomshjemmet mitt og huset jeg bor i med mann og barn. Det er hjem på hver sin måte ❤️
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #24 Skrevet 3. oktober 2022 Her jeg bor med gubben, og der foreldrene mine bor, selv om jeg aldri har bodd i det huset de har nå. Huset vi bor i har vært "hjemme" fra første gang vi så det. Anonymkode: 55ff3...065
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #25 Skrevet 3. oktober 2022 Heljemme er her jeg bor nå( nær Bergen), men jeg er oppvokst på Kongsberg Anonymkode: afb79...af7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #26 Skrevet 3. oktober 2022 42, så hjemme er definitivt der jeg, mann og barn bor. Har jo eid boligen i 17 år så det er blod, svette og tårer bak veggene her. Gjør at jeg setter ekstra pris på hjemmet mitt Anonymkode: 929e2...88e 1
Gjest Warrior Skrevet 3. oktober 2022 #27 Skrevet 3. oktober 2022 I leiligheten min, og hjemme hos foreldra mine vil også alltid være hjemmet mitt.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #28 Skrevet 3. oktober 2022 To steder. Der mine besteforeldre bodde (vi flyttet ofte, å dette var det eneste stedet som alltid var fast), og hvor jeg bor nå med samboer hvor vi holder på å stifte egne familie og lager våre tradisjoner ❤️ Anonymkode: 30771...f25
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #29 Skrevet 3. oktober 2022 Der jeg bor med mann og barn er hjemme. Mine foreldre er skilt, og barndomshjemmet et solgt for 20 år siden. Er 36 Anonymkode: cd1f9...724
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #30 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heljemme er her jeg bor nå( nær Bergen), men jeg er oppvokst på Kongsberg Anonymkode: afb79...af7 *Hjemme Anonymkode: afb79...af7
Arkana Skrevet 3. oktober 2022 #31 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg er i 40-årene og hjemme er huset jeg bor i med mann og barn. Jeg kan nok si "hjemme i Xxx" når jeg omtaler barndomshjemmet mitt, hvor Mamma fremdeles bor, men det er mer vane for det føles ikke som hjemme.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #32 Skrevet 3. oktober 2022 Det jeg regner som min bolig er hjemme. Jeg kan også si at jeg reiser «hjem» til Norge når jeg drar til moderlandet. Da bor jeg kanskje midlertidig i barndomshjemmet, men det regner jeg som å være på besøk og føles på ingen måte som «hjemme». Anonymkode: 747c9...980
Skogshuldra Skrevet 3. oktober 2022 #33 Skrevet 3. oktober 2022 "I'd rather be nowhere with him than somewhere without him." Så der mannen min befinner seg, der er jeg hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #34 Skrevet 3. oktober 2022 Hjemme er stedet jeg bor i øyeblikket. Vokst opp innen barnevernet, og flyttet mye rundt, og har ingen klar definisjon av hjem. Faller fort til ro alle stedene jeg bor, selv i voksen alder, men knytter meg heller ikke til stedene. Anonymkode: f49f1...ea2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #35 Skrevet 3. oktober 2022 Hjemme er i barndomshjemmet mitt, der mamma og pappa enda bor. Det er der jeg føler meg virkelig hjemme og trygg, selv om jeg snart er 40🙈 Har mann, barn og eget hus. Men jeg mistrives i huset vi eier, og på stedet jeg bor, så har aldri følt det som ett skikkelig hjem. Kaller det hjem, men følelsen er ikke der. Heldigvis trives mann og barn her. Anonymkode: d6f38...105
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #36 Skrevet 3. oktober 2022 Hjemme er gården jeg vokste opp på. Heldigvis for meg bor foreldrene mine i det ene huset, og jeg og min lille familie i det andre huset. Generelt kaller jeg den lille grenda jeg vokste opp i for hjemme, også i løpet av de årene jeg bodde på andre siden av landet. Er i 30-årene. Anonymkode: b98f8...4af
JegMotStrømmen Skrevet 3. oktober 2022 #37 Skrevet 3. oktober 2022 Er midt i 50åra, og hjemme er her jeg bor, men også der jeg er født og vokste opp. Selv om begge foreldre er borte og barndomshjemmet er solgt. Har tilhørighet til huset her, har tilhørighet til stedet der.
Thjelp Skrevet 3. oktober 2022 #38 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Mamma var «hjemme» for meg. Aldri kalt andre plasser hjemme, men etter hun gikk bort er det liksom helt det samme lengre. Jeg håper jeg og kjæresten kan få vårt eget «hjem» etter hvert, og jeg håper det i alle fall kan gi meg litt av samme følelsen. Skal bare bli ferdig med studier først:) Endret 3. oktober 2022 av Thjelp 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #39 Skrevet 3. oktober 2022 Kalte barndomshjemmet for hjem frem til foreldrene mine solgte det i fjor. Nå kaller jeg leiligheten jeg bor i hjemme, men det føles ikke som hjem. Er 39. Anonymkode: 2d596...b62
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #40 Skrevet 3. oktober 2022 Hjemme er her jeg bor med mann og barn. Foreldrene mine bor fortsatt i huset jeg vokste opp i, men det er så lenge siden jeg bodde der (17 år) at det ikke føles som hjemme lenger. Anonymkode: 30e7f...d7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå