Gå til innhold

Gjenopptagelse av dagepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man må møte opp på Aetat da og ha med seg dokumentasjon fra 3 forrige ligningsår osv. eller ser de i systemet hva jeg hadde sist og går utifra det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva du mener, har du hatt dagpenger før? Du kan ha et opphold på inntil 52 uker uten at du trenger å søke på nytt. Jeg fikk ihvertfall vite at jeg trenger bare sende en "enkel søknad" når jeg blir ledig igjen (fikk et vikariat på noen mndr), og slipper da karensdager på nytt igjen.

Skrevet

Jeg måtte møte opp personlig. Men det holdt med en enkel søknad, og bekreftelse fra siste arbeidsted (at jeg hadde avsluttet arbeidsforholdet der).

Skrevet
Er det noen som vet om man må møte opp på Aetat da og ha med seg dokumentasjon fra 3 forrige ligningsår osv. eller ser de i systemet hva jeg hadde sist og går utifra det?

Du må møte opp sa de til meg. Kunne bare ikke gå inn på nett og sende nytt meldekort. Du slipper karentsdager

Gjest Varg-Menja
Skrevet

De går i utgangspunktet utifra det du hadde før, dersom det har gått mindre enn 52 uker. Men dersom du ønsker å bli vurdert på nytt fordi det vil være en fordel for deg, kan du det, dersom oppholdet har vært på 12 uker eller mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...