AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Hvilke modningstegn hadde du i forkant og hvor lenge? I hvilken uke/dag startet fødselen? Førstegangs eller født flere? Anonymkode: 0ee98...288
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Startet med vannavgang med begge. Med nr 1 så gikk vannet typ SPLÆSJ i senga i 04-tida. Det var på termindato. Han var ute ca 12 timer senere med aktiv fødsel på 2,5 time, det tok litt tid før riene startet. Uka før hadde jeg hovnet litt opp i ansiktet, typ fødeansikt, og slimproppen hadde gått. Ellers ingenting. Med nr 2 så lå jeg våken ca kl 01 også sa det knepp og jeg kjente det lakk litt. Kunne presse ut vann når jeg satte meg på do og vannet var rosa så var veldig sikker på at det var fostervann. Hun lå så langt nede i bekkenet at hun plugget for resten, så splæsjet kom ikke før 1,5 døgn senere når jeg gikk inn i aktiv fødsel. Tok lang tid å komme i gang, men endte opp med aktiv fødsel på 3,5 time. Hun var en del større enn storebroren. Hun ble født 2 uker før termin og jeg hadde ingen tegn annet enn slimproppen som gikk en ukes tid før. Anonymkode: 9e702...cac
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Ingen modningstegn med noen av dem.. Begge starter rett på med rier som var tette og regelmessige, men svake i starten. Første kom en uke før termin, andre kom på termindagen. Anonymkode: 1a080...246
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Igangsatt på overtid, tre av tre ganger 🤗 Litt kjipt å ikke komme i gang av seg selv, men har en mistanke om at hvis det hdde startet hjemme så kunne det fort blitt fødsel på badegulvet. Det har gått så sykt fort når det først har kommet i gang alle tre gangene. Nå er jeg for ganmel til å få fler, så har ikke tenkt å finne det ut. Anonymkode: c9de7...395
Minlilleflokk<3 Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Fødte 8 dager over termin:) 7 dager over hadde jeg maserier hele natten, som gikk over på morgenen. Natten etter det igjen våknet jeg i 01-02 tiden at jeg måtte tisse, og vannet gikk rett etter mens jeg fortsatt satt på do. Riene startet med en gang etter det. 10t senere var han ute:)
Turtellure12 Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) 3 barn, to eldste på termindato, sistemann 5 dager før. Alle startet med rier på natten. Svake i begynnelsen og tok seg gradvis opp. Fødslene med alle tre varte mellom tidsrommet 12-20 timer. Vannet gikk da jeg var ca 4-5 cm. Hadde ingen tegn. Så aldri til noe slimpropp eller noe sånt Endret 3. oktober 2022 av Turtellure12
Arkana Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Nr 1: Vannavgang en uke før termin. Riene startet av seg selv et døgn etter vannavgang. Nr 2: Jordmor tok vannet for å sette i gang fødsel (og riene kom med en gang). På termindag. Nr 3: Vannavgang og riestart rett etterpå. En uke før termin. Hadde ingen spesielle tegn på nært forestående fødsel noen av gangene. Endret 3. oktober 2022 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #8 Skrevet 3. oktober 2022 Hadde absolutt ingen tegn før vannet plutselig gikk på morgenen. Riene tok seg sakte opp, og ungen var født 11 timer etter vannavgang. Førstegangs og fødte 6 dager før termin. Anonymkode: a9860...0cc
GammelKaktus Skrevet 3. oktober 2022 #9 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke modningstegn hadde du i forkant og hvor lenge? I hvilken uke/dag startet fødselen? Førstegangs eller født flere? Anonymkode: 0ee98...288 Uke 37+2, et barn, ingen tegn før jeg våknet av at vannet gikk, tok 8 timer, veldig greit.. 😄
snurk Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Første ble født 1 dag over termin. Absolutt ingen tegn i forkant. Våknet til at fostervannet var begynt å sive. Laaang latensfase med vonde maserier på 48 timer 🥲 aktiv fødsel 10 timer. Andremann ble født 7 dager over termin. 4 dager over termin gikk slimproppen og noen timer senere kom en tegnblødning. 5 dager over termin startet uregelmessige rier. 6 dager over gikk vannet. Var i aktiv fødsel i omkring 12 timer. Første fødsel ingen tegn og andre fødsel hadde jeg nærmest alle tegn man kan ha 😆 Endret 3. oktober 2022 av snurk
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #11 Skrevet 3. oktober 2022 Første fødsel startet med rier, andre med at vannet gikk og riene kom rett etterpå. Første gang merket jeg ikke noen modningstegn. Jeg hadde mye kynnere, men det hadde jeg lenge før fødsel nærmet seg. Andre gang hadde jeg ofte regelmessige og vonde kynnere på kveldstid. Og til tider noe som kjentes ut som rier, men var helt uregelmessig og med minst 5 min. mellom hver, de siste ukene før fødsel. 40+0 første gang og 40+4 andre gang. Anonymkode: 17481...a94
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #12 Skrevet 3. oktober 2022 Begynte med rier begge gangene, begge rundt en uke etter termin. Riene begynte forsiktig og ble gradvis sterkere. Tok vel rundt 12 timer fra riene begynte til babyene var ute. Anonymkode: 8de2d...f98
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #13 Skrevet 3. oktober 2022 Fødte 7 dager over termin med begge. Første gang våknet jeg av at vannet gikk på morgenen. Kan ikke huske at jeg hadde noen tegn, men hadde mye kynnere fra tidlig i svangerskapet. Fødselen tok ca 6 og en halv time fra vannet gikk, ca 4 timer aktiv fødsel. Andre gang våknet jeg av rier midt på natta, de første riene var regelmessige med 5 minutter mellom. 4 timer senere var hun ute. Hadde hatt kynnere/maserier i flere uker, og lurte på om fødselen var i gang mange ganger. Var kanskje litt ekstra obs pga rask første fødsel og lang reisevei til sykehuset. Anonymkode: 8ed26...888
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #14 Skrevet 3. oktober 2022 Fødte en søndag 7 dager over termin, fødselen startet 6 dager over termin og tok 30 timer. Hadde ikke andre modningstegn i dagene før, enn at jeg fikk noen kraftige, men ikke vonde kynnere om jeg gikk mye (på handletur f.eks) Var dritlei og ville bare at fødselen skulle starte fordi sykehsuet hadde truet med igangsettelse på mandagen om han ikke var ute i løpet av helga, så jeg bøyet og tøyet og hoppet litt rundt på gulvet i et forsøk på å få det til å starte, dog uten særlige forhåpninger. Klokka var ca. 17, og plutselig ble det litt vått i trusa, men forsto ikke først at det var vannet som gikk, fordi det gikk så gradvis. Gikk på do, og plutselig kom det mer vann, og da skjønte vi det. Riene begynte litt etterpå, og startet ganske svakt. Dro inn på sykehuset ca. 02.30 fordi det var dritvondt, men 4 cm åpning og aktiv fødsel kom ikke før i 7-tiden på morgenen. Anonymkode: 8e946...ae9
JegMotStrømmen Skrevet 3. oktober 2022 #15 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Første var to uker på overtid, startet med svake rier da jeg hoppet ned trappetrinn for å få litt fortgang på dette her. Svake rier i rundt 20 timer, så ble det heftigere. De to neste ble igangsatt, nr 2 på dato, de mistenkte lite vekst på baby, men normal vekt 3250. Fra drypp til baby på 2 timer. Siste ble igangsatt 15 dager etter termin. Modningskrem, bedt om å gå en lang tur og komme tilbake når jeg merket at det var i gang. Gikk tur i 4 timer, kom tilbake til sykehuset med svake, men jevne rier. Baby kom 3 timer senere. Jordmor tok vannet på alle 3. Endret 3. oktober 2022 av JegMotStrømmen
Anononyma Skrevet 3. oktober 2022 #16 Skrevet 3. oktober 2022 Fødselen startet med vannavgang på morgenen på termindato! 🥰 Det fosset ut som på film, ingen tvil om hva som skjedde! Hadde veldig lite modningstegn i forkant, litt maserier de siste par ukene bare.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #17 Skrevet 3. oktober 2022 Startet ikke av seg selv. Satt inn ballong, den datt ut etter noen timer. Så tok de vannet, og så ble jeg satt på drypp. Da kom riene. Anonymkode: f63d8...ff3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #18 Skrevet 3. oktober 2022 Hadde maserier fra uke 33 som holdt seg på samme nivå til fødselen startet. Var altså ingen økning ukene, dagene eller timene før. Utover dette hadde jeg ingen tegn på at noe skulle skje snart og ble derfor tatt veldig på senga da det plutselig begynte å fosse fostervann dagen før termin. Riene begynte fem minutter senere, og noen timer etter vannavgang var babyen født. Anonymkode: 9fa79...267
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #19 Skrevet 3. oktober 2022 Startet stille og rolig, svake rier kanskje. Jeg skjønte ikke at det var fødselen som var igang før jeg ble fortalt det på sykehuset. Var der tilfeldig på grunn av begynnende svangerskapsforgiftning. Merket det ikke før jeg hadde nærmere 4-5 cm åpning. Tok vel 3 døgn før han var ute🙄 Anonymkode: 21f15...bd7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #20 Skrevet 3. oktober 2022 Første gang hadde jeg noen kåserier dagen før termin. Vi trodde fødselen var startet, og ringte føden. Vent to timer, sa de. Helt riktig, innen timen var over var riene borte. En uke senere, fredags kveld, begynte jeg å skjelve. Etter en times tid begynte jeg å få stadig kraftigere rier. Vannet ble tatt en gang i løpet av fødselen. Anonymkode: 4f324...40f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå