Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 Det siste året har jeg slitt forferdelig mye.Fra Januar i fjor begynte ting å rase sammen inni meg.Jeg begynte å drikke for å dempe angsten om kvelden.Og fikk store søvnproblemer.Angsten tærte sånn på meg at jeg fikk store problemer å komme meg ut.Unngikk å gå noen steder.Satt her hjemme og hadde angst hele dagen.Isolert og traff ingen venner. Etter flere mnd ble jeg så låst.Jo lenger tid det gikk, jo mere låst, deprimert og jævlig følte jeg at alt var.Klarte ikke å se fremover for jeg var så nedfor. I sommer gav jeg barna ingenting.De var hjemme fra skolen.Sommerferie, og vi gjorde ingenting.Ikke sammen med meg iallefall. Så har jeg heldigvis en ekstremt god venn som ble beskymret for meg. Han kontaktet en psykolog.Fortalte psykologen hvordan ting var for meg, og at jeg hadde begynt å drikke. Vennen min ringte og sa at han hadde funnet en psykolog.Så neste del var min jobb, nemmelig å ringe til psykologen. Jeg utsatte og utsatte.Jeg var nervøs, redd og usikker. Så kom jeg til et punkt der jeg tenkte over hva som ville skje om jeg ikke gjorde det.Fant ut at ting bare vil fortsette på den negative stien. Så jeg tok motet fatt, skjelven og nervøs.Ringte psykologen, fikk time etter 4 uker. Masse tanker på de ukene.Jeg tenkte, tenkte og tenkte.Hva skal vi snakke om? Hva skal jeg si? Osv. Dagen kom og jeg fikk mannen min til å følge meg til døren.Da vi var på vei opp snudde jeg og ville hjem igjen. Men mannen min stoppet meg.Han sa at jeg ville bare angre at jeg ikke gikk inn.Og jeg vil lure på hvordan det hadde vært. Jeg gikk inn.Ble møtt av en høy, grei og smilende mann. Vi snakket og vi har snakket siden.Nå er jeg ikke nervøs for å gå til han. Jeg har ingen angst.Bare som kan komme mildt innemellom når jeg er utendørs.Jobber med å komme meg ut.Jeg er ikke deprimert lenger.Jeg føler meg mye bedre som mor.Kan ikke huske når jeg følte meg så bra sist. Jeg smiler, synger og har mange mål.Båndene mellom meg, barna og mannen har blitt utrolig sterke.Leser og leker med barna hver dag.Før klarte jeg ikke noe. Jeg har også kuttet ut alkohol-medisineringen. Alt dette etter 7samtaler.Det er vel fantastisk? Så til dere som sliter.Gjør ALT for å få hjelp.Det hjelper ikke å stoppe opp. Kan love at jeg trodde dette var umulig. Men det er visst ikke det. Skal til psykologen neste uke.Gleder meg:D.
Rav Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 Ville bare si at jeg er glad på dine vegne. Så fint. :-D
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 Dette var kjempegledelig å høre og dette tror jeg nok alle som leser dette unner deg. Ikke noe er bedre enn når det finnes håp. (Men jeg må si jeg et øyeblikk trodde at innlegget var en reklame for "gå til psykolog du også", fra en som har startet egen praksis eller noe sånt.)
aline Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 så deilig at du får hjelp, og så deilig å ha venner som følger med å hjelper til når man trenger det. hva slags behandling man trenger og hvordan er nok like individuellt som alt annet, men jeg er enig med deg, det er om å gjøre å ikke gi opp, finne den måten som passer for en selv. for alle kan få hjelp, alle kan bli bedre. og det må være en utrolig taknemmelig jobb for de som er de som hjelper til med dette.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 Å, så glad jeg blir når jeg leser sånt. Lykke til videre!
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Så bra at det funka så fint for deg, da! Det er godt når folk får den hjelpen de trenger, og det faktisk hjelper! Vi får håper at du ikke faller tilbake, men at det holder seg sånn her. det er bedre med en psykologtime for mye, enn en for lite. Lykke til videre!
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #7 Skrevet 3. desember 2005 Så modig du har vært! Lykke til videre Jeg sliter også, har tenkt og begynne hos psykolog.. Men lurer liksom på hvordan han /hun skal kunne hjelpe meg. Jeg kommer til og sitte der og ikke si noe, jeg har store problemer med å snakke om mine problemer. Men kanskje tar jeg motet til meg en dag jeg også
Gjest Spacegirl Skrevet 4. desember 2005 #8 Skrevet 4. desember 2005 Så bra at du fant noe som hjalp deg . Forskjellige ting/behandlingsmetoder hjelper på forskjellige folk, og det kan iblant være en tålmodighetsprøve å finne den behandlingen som hjelper akkurat deg uten å gi opp på veien. Jeg slet med depresjon og gikk til samtaler og prøvde mengder av forskjellige medisiner i årevis uten at det hjalp. Og jeg holdt på å gi opp, men så prøvde jeg ECT-behandling (elektrosjokk) og det viste seg at det var det som skulle til for å få meg helt frisk. Nå er jeg kjempeglad for at jeg har funnet "min" behandling, og jeg nyter virkelig livet uten angst og depresjoner
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #9 Skrevet 12. desember 2005 å snakke om problemer kan faktisk hjelpe mangen flere problemer enn du tror...problemene,feila du har og di dårlige sidene du har stammer fra ting du har opplevd og andre personer...å få gravt opp i dette å starte på ny er den eneste bra måten å bygge opp ett nytt og fritt liv på...du kan tro det hjelper å glemme alt det vonde men sannheten er at det altid kommer tilbake...da er det mye betre å grav opp og takle problemene der og da enn å bare prøve å glemme...noen sier det ikke hjelper å snakke med psykolog,terapaut eller lignende men da har dere desverre havnet oppi feil person...let til du finner en som du virkelig ser hjelper deg...det kan du kankje se med 1,2,3 time....er desverre ikke alle psykologer/terapauter som er like flinke,men di flinke finnes...og ikke gå til noen som sier det er bra å glemme eller legge lokk på ting,gjør deg selv en tjeneste å grav fram allt dritten...da kan du "liksom" legge det på "hylla" og gå videre... det første steget til ett betre liv er å bestille time og det andre er å våge og gå.........til alle sammen-LYKKE TIL!!
annie8219 Skrevet 12. desember 2005 #10 Skrevet 12. desember 2005 Jeg sliter også, har tenkt og begynne hos psykolog.. Men lurer liksom på hvordan han /hun skal kunne hjelpe meg. Jeg kommer til og sitte der og ikke si noe, jeg har store problemer med å snakke om mine problemer. Men kanskje tar jeg motet til meg en dag jeg også glemte å si noe til deg det er ikkje i det hele tatt sånn du forestiller deg at det er...det kommer til å gå bra og du kommer til å greie det psykologen kommer ikke bare til å sitte der og forlange du ska snakke,han snakker også å om du setter deg fast hjelper han deg...dere skal snakke sammen og han spør om forskjellige ting..du finner fort ut at det ikke er så vanskeligt å snakke om du treffer den riktige terapauten/psykologen for deg...du kommer til å føle deg trygg til å få munndiare stå på! hjelp deg selv ved å la andre hjelpe deg lykke til...
Gjest synseren Skrevet 12. desember 2005 #11 Skrevet 12. desember 2005 Blir så glad av å lese innlegget ditt trådstarter. Det viser at vi kan jobbe oss ut av problemene våre med veiledning og egen innsats!! Håper jeg blir helt angstfri en dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå