Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå kjenner jeg at jeg bare vil gi F i hele opplegget. 
Min samboers bror har fått barn. Jeg og samboer har vært sammen i mange mange år og har barn. 
Barnet er nå snart året, og vi bor i samme by. Vi ber på middag, hører om vi kan komme på kaffe- om de vil komme på kaffe, om vi skal trille tur osv osv. Når vi er der og holder i er det såvidt søskenbarna får holde i, og når vi voksne holder i følger de med som en hauk. 
Hennes side legges ut hele tiden, «trilletur med tanta», «beste tanta» osv. Jeg forventer ikke at vi skal bli lagt ut sånn, men det er jo sårt i forhold til når hun blir større og hun tror vi ikke bryr oss… 

Jeg får litt sånn lyst å bare avstå fra hele opplegget. Ikke ta iniativ osv. Det er jo helt tydelig at de ikke vil ha så mye med oss å gjøre. I helga ba vi de også på middag, men nei. Det er ikke slik at vi ofte ber de, en gang i mnd kanskje. Men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst i det hele tatt. 
Det er ikke for meg det er verst, men for søskenbarna. De får jo ikke bli kjent med henne. Er rimelig sikker på at når det blir søskenbarn på andre siden så står ikke verden til påske med søskenbarn- bilder.. 

Hvordan forholde seg til dette? Tips?

Anonymkode: 3d229...720

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full forståelse for at dette er sårt, spesielt på vegne av barna og din samboer (det er jo hans bror.) Hva sier din samboer til at broren ikke vil besøke dere? 

Anonymkode: b24ca...001

Skrevet

Tipset må rett og slett være at de to brødrene blir enige seg imellom om hvor mye kontakt de selv og søskenbarna skal ha. Be samboeren din ta en prat med sin bror og finne utav det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres ut som noe som din samboer bør ta med broren sin. Blir sannsynlig bare rot hvis du setter i gang noe her.

Det høres egentlig ut som det er du som reagerer mest på det? Nå er det jo sånn at det er ganske vanlig å ikke ha like god kontakt med alle søskenbarna sine, og det er vanlig at man har mest kontakt med søskenet man har best forhold til, og det fører selvsagt til at deres barn igjen får nærere forhold.

Sånn er det bare, og hvis den ene parten ikke ønsker/orker tettere kontakt, må man bare respektere det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Full forståelse for at dette er sårt, spesielt på vegne av barna og din samboer (det er jo hans bror.) Hva sier din samboer til at broren ikke vil besøke dere? 

Anonymkode: b24ca...001

Nei denne broren er jo rett og slett familiens skatt og ingen skal noen gang si noe… 
Men mellom meg og han så bare rister han på hodet, og bryr seg vel ikke… 

Skrevet
ti10 skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som noe som din samboer bør ta med broren sin. Blir sannsynlig bare rot hvis du setter i gang noe her.

Det høres egentlig ut som det er du som reagerer mest på det? Nå er det jo sånn at det er ganske vanlig å ikke ha like god kontakt med alle søskenbarna sine, og det er vanlig at man har mest kontakt med søskenet man har best forhold til, og det fører selvsagt til at deres barn igjen får nærere forhold.

Sånn er det bare, og hvis den ene parten ikke ønsker/orker tettere kontakt, må man bare respektere det.

Mhm, du har nok rett. 
Jeg har jo prøvd. Jeg drar innom på besøk, kjøper klær til henne og viser interesse. Men det er liksom ikke noe tilbake. Så da må jeg vel bare gi faen tenker jeg. Bruke tiden min på de som vil være med oss.

• Liker 3
Skrevet

Jeg antar at disse brødrene har et dårligere forhold enn det andre søskenparet hvor det legges ut om trilleturer? Hvis samboeren din har et dårlig forhold til broren sin, så er det jo naturlig at han og familien ikke vil komme på middag, etc.

Anonymkode: fdaae...b5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg antar at disse brødrene har et dårligere forhold enn det andre søskenparet hvor det legges ut om trilleturer? Hvis samboeren din har et dårlig forhold til broren sin, så er det jo naturlig at han og familien ikke vil komme på middag, etc.

Anonymkode: fdaae...b5e

Det er det som er merkelig, de har et veldig godt forhold!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei denne broren er jo rett og slett familiens skatt og ingen skal noen gang si noe… 
Men mellom meg og han så bare rister han på hodet, og bryr seg vel ikke… 

Hvis din samboer ikke bryr seg, så ville ikke jeg gjort noe mer utav det heller. Hver partner får bestemme overfor sin familie, tenker jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oi. Dette hørtes kjent ut! Vi endte opp med å gi faen i hele greia. 

Anonymkode: faced...89e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi. Dette hørtes kjent ut! Vi endte opp med å gi faen i hele greia. 

Anonymkode: faced...89e

Gjorde dere? Hvordan endte forholdet opp? Er det noe kontakt? 
Her går kun kontakten en vei, så kutter vi ut så blir det ikke kontakt. Trist for barna mine, men lurer de så får jeg forklare det når de blir store nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjorde dere? Hvordan endte forholdet opp? Er det noe kontakt? 
Her går kun kontakten en vei, så kutter vi ut så blir det ikke kontakt. Trist for barna mine, men lurer de så får jeg forklare det når de blir store nok.

Veldig mange har null kontakt med søskenbarn når de blir voksne. Ofte flyttes det langt fra hverandre og en har generelt liten tid. Så det der er oppskrytt. Der viktigste for din mann bør være å holde kontakten med sin bror. Det er en kontakt man kan ta opp igjen når barna blir store og ha glede av. 

Anonymkode: ae8d3...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...