Gå til innhold

Ting og tang til et tenåringsjenterom som ikke er typisk «jentete»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ei av venninnene til datteren min har blitt satt i beredskapshjem og skal bo der ei stund frem til BV hjelper henne med å få seg hybel. Ifg jenta så er rommet veldig nakent og trist, og datteren min og jeg har tenkt å sende en pakke med diverse ting og tang for å gjøre rommet litt koselig og personlig. Ikke all in innredning, det blir for voldsomt. Samt ikke store, tunge ting siden det må sendes 

Jenta er anti rosa og allergisk mot dill og dall😄

Til nå så har vi kjøpt duftlys, cottonlights/lysslynge i brun-toner (div brune kuler), en kalender med fine/artige bilder, et kult kjegkelys på fat…..og nå står det stille. Har vurdert et pledd. Pynteputer blir for store å sende. Har også kjøpt et skilt i messing med morsomt sitat på. 

Å vippse penger så hun kan kjøpe selv vil jeg ikke da jeg ikke stoler på at pengene vil bli brukt til nettopp interiør. 

Hun har tydelig ytret ønske om mere hjemmekoselig rom, og jeg har sagt at vi skal sende pakke, og hun gleder seg til det :)

Forslag mottas med stor takk🌷

Anonymkode: 70ffb...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill noe på nett som sendes direkte til henne?

Anonymkode: 2a539...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pledd er et must tenker jeg.

Telysestaker kanskje? Telys er billige for henne å kjøpe selv.

En liten løper eller brikke til et bord?

Duftpinner til badet?

Pynteputer leveres ‘flatpakket’ til butikkene, de må tas ut av plast og ristes luft i får de kommer i hylla. Spør om de har noen som ikke står framme?

Plakater/bilder?

Har din datter bilder av dem sammen hun kan lage en montasje av, eller sette i fine rammer kanskje?

Skål/bolle til litt kjeks, nøtter el.l.

Tøfler eller kosesokker?

Gavekort på Netflix eller annen strømmetjeneste? Fås på matbutikk/kiosk.

Puslespill, pocketbok, garn og pinner - eller noe annet hun kan drive med? Regner med det kan bli mye tid alene.

Kokebok - en av de nye med billige oppskrifter for studenter/hybel.

Kunstig grønnplante (eller blomster)? Kanskje litt dillete, men det blir fort mye mer hjemmekoselig med en plante. 

Vase - i tilfelle dere får lyst til å sende henne en blomst :) 

Anonymkode: cfcd4...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Pledd er et must tenker jeg.

Telysestaker kanskje? Telys er billige for henne å kjøpe selv.

En liten løper eller brikke til et bord?

Duftpinner til badet?

Pynteputer leveres ‘flatpakket’ til butikkene, de må tas ut av plast og ristes luft i får de kommer i hylla. Spør om de har noen som ikke står framme?

Plakater/bilder?

Har din datter bilder av dem sammen hun kan lage en montasje av, eller sette i fine rammer kanskje?

Skål/bolle til litt kjeks, nøtter el.l.

Tøfler eller kosesokker?

Gavekort på Netflix eller annen strømmetjeneste? Fås på matbutikk/kiosk.

Puslespill, pocketbok, garn og pinner - eller noe annet hun kan drive med? Regner med det kan bli mye tid alene.

Kokebok - en av de nye med billige oppskrifter for studenter/hybel.

Kunstig grønnplante (eller blomster)? Kanskje litt dillete, men det blir fort mye mer hjemmekoselig med en plante. 

Vase - i tilfelle dere får lyst til å sende henne en blomst :) 

Anonymkode: cfcd4...fab

Tusen takk for mange gode svar :) 

Likte særlig godt det med bilder av jentene sammen i ei ramme, datteren min har sånn mini-printer til mobilen sin som printer ut direkte små bilder. Kunne ha printet ut både bilder av de to alene+vennegjengen 

Anonymkode: 70ffb...4a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 12 er ikke typisk jentete, men det hun ønsker seg til rommet sitt er kunstige planter, plakater med manga-figurene hun liker, sånn strips-lysslynge med bittesmå lys i alle farger, som de har på Clas Ohlsson f.eks, med fjernkontroll. 

Anonymkode: 93ca2...c3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...