Gå til innhold

Hva ha dere på dere på hyttetur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på hyttetur nå i høstferien med 2 vennepar med barn. Jeg lurer på  hva jeg skal pakke med meg? Jeg trives best i jeans og liker ikke tights og joggeklær til annet en trening eller når jeg er syk. Men er usikker på om det vil se så rart ut om jeg har på jeans på hyttetur?

Anonymkode: ea0d0...d6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart du kan ha jeans på hyttetur, folk går da med det de selv synes er behagelig.

Selv velger jeg joggebukse eller thights til innebruk på hytta. Men har turbukse til turer ute da, der går jeg ikke med hverken jeans eller joggebukse

• Liker 3
Skrevet

Til innebruk kan du fint bruke jeans hvis det er det du trives best i. Vi er mange jeansbrukere på hytter rundt om. 😃 Alternative koseklær kan være en myk hverdagskjole i ull eller bomull, med myke tights eller strømpebukser til. Det er også et temmelig vanlig hytteantrekk. 

Jeg regner med du har andre klær til turbruk. Da bør du kle deg etter forholdene der du er, så sjekk værmeldingen både med tanke på regntett, vindtett, ullundertøy og behov for lue, votter og skjerf hvis du skal til fjells. 

• Liker 1
Skrevet

Innetar jeg av meg ytterklærne og går med varmt undertøy. Type trøye og strømpebukse eller stillongs. 

Anonymkode: 0ce1a...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Innetar jeg av meg ytterklærne og går med varmt undertøy. Type trøye og strømpebukse eller stillongs. 

Når det er bare meg og samboer på hytta, kan jeg fint gå inne i ullundertøyet mitt, men ikke om vi har besøk eller er på besøk.

Skrevet
19 minutter siden, tonebelinda said:

Så klart du kan ha jeans på hyttetur, folk går da med det de selv synes er behagelig.

Selv velger jeg joggebukse eller thights til innebruk på hytta. Men har turbukse til turer ute da, der går jeg ikke med hverken jeans eller joggebukse

Ja bruker turklær ute😊

10 minutter siden, Ullvott said:

Til innebruk kan du fint bruke jeans hvis det er det du trives best i. Vi er mange jeansbrukere på hytter rundt om. 😃 Alternative koseklær kan være en myk hverdagskjole i ull eller bomull, med myke tights eller strømpebukser til. Det er også et temmelig vanlig hytteantrekk. 

Jeg regner med du har andre klær til turbruk. Da bør du kle deg etter forholdene der du er, så sjekk værmeldingen både med tanke på regntett, vindtett, ullundertøy og behov for lue, votter og skjerf hvis du skal til fjells. 

Bruker kun kjole når jeg må være pyntet, men takk for forslaget😊 Ja har turklær når jeg går tur

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke følt meg vel å bare gå i undertøyet

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker jeans på hytta. Jeg orker ikke slakke kosebukser eller joggebukser. Men på hyttetur senhøstes, så ville jeg tatt med ordentlig varmt undertøy i ull. Kan bli kjølig. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, JegMotStrømmen said:

Jeg bruker jeans på hytta. Jeg orker ikke slakke kosebukser eller joggebukser. Men på hyttetur senhøstes, så ville jeg tatt med ordentlig varmt undertøy i ull. Kan bli kjølig. 

Har med ullundertøy til når vi skal vøre ute😊 Men klarer og ha det på inne

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor denne hytta er da. I et hyttefelt med innlagt vann og bilvei til døra? Eller må du traske fem timer i gjørme og gå på utedo? Hadde stusset på jeans på hytte nr 2. Hytte nummer 1 er jo en enebolig på fjellet, så der er jeans helt naturlig. 

Anonymkode: 6cd21...e06

• Liker 2
Skrevet

Finnskogen jaktbukse :) 

Skrevet

Jeans er hverdagsplagg og kan brukes på hytta. Personlig har jeg mine gamle joggedresser fra håndballdagene som faste koseplagg på hytta. Favorittkombinasjonen er en knallblå Umbro joggedress med en svart Adidas joggedress under. To joggedresser på har vært favoritten på hytta siden tenårene. Mykt og lunt og bare kos. Rødvin i glasset og fyr i peisen. Og kjæresten i armkroken. Men det er på hytta vår. Der bor disse klærne fast. Skal jeg til andres hytter blir det noe hjemmefra. Bruker ikke jeans selv, og kommer an på med hvem. Men hettegenser og jogge/ treningsbukse er ikke helt usannsynlig. Eller hettegenser og chinos. 

Anonymkode: 2b886...8a3

Skrevet

Også litt forskjell på stedet, sommerhytta til en kompis ved sjøen om sommeren er shorts og t-skjorte og en lett Adidas Firebird jakke til kvelden. Mens på snaufjellet hvor vi har hytte er det mer klær hele året. 

Skrevet

Jeg eier ikke en eneste jeans🙈 

På hytten bruker jeg alltid joggebukser, pysjbukse, kosebukse inne, når det er behov for langbukser. T-skjorte, evt tynn ullgenser, og absolutt ingen undertøy😊

Anonymkode: 60680...969

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hadde ikke følt meg vel å bare gå i undertøyet

Min kusine og mannen vaser alltid rundt i ullundertøy på hytta, med hvite tubesokker dratt til knærne over. Jeg klarer ikke kle meg slik med andre tilstede. Har også en kompis som like gjerne flyr i trusa om sommeren. Jeg synes det er litt rart selv. 

Skrevet

Hyttetur på fjellet vintertid: boblebukse og jakke til skibakken, superundertøy inne, og drar på meg en joggebukse til kvelden og middag. 

Skrevet

Turklær til og fra. I innetiden har jeg alltid på meg kjoler

Anonymkode: 85f5e...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...