Gå til innhold

Tips til gode headtelefoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er på jakt etter et par med hodetelefoner. Den typen som går rundt hodet og dekker ørene helt. Jeg har aldri eid sånne før og er derfor ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe. Ser at det finnes mye forskjellig. Det trenger ikke være noe fancy greier, men Jeg vil at de skal sitte behagelig på, den må passe til et litt lite hode. Og så må de være støyreduserende. Noen som har tips? Har blant annet sett på Bose quiet comfort, men syntes de var litt vel dyre. Jeg er villig til å betale max 3000.

Anonymkode: be8cb...b32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sony WH-1000XM4 er det åpenbare valget. De ligger på 3k nå, men er sikkert mulig finne nedsatt en tusenlapp på Black Friday.

Eier et par XM3 selv, og har brukt XM2 mye. Har tidligere prøvd alternativer fra Marshall og BOSE, men de falt gjennom enten på støydemping, komfort eller lydkvalitet. B&O, Apple og B&W er interessante alternativer, men de er godt over ditt budsjett. JBL har en del billig, men de har jeg ingen erfaring med. Kanskje de er ok, men du kommer nok ikke forbi at Sony, BOSE, og Apple har klart best støydemping.

Anonymkode: c156d...a23

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil bare tipse om at Finn.no er et veldig egnet sted å se etter hodetelefoner. Det er mange som legger ut sett som knapt er brukt, her er det mulig å gjøre gode kjøp. 

Jeg fant f.eks et par nye Beyerdynamic Lagoon ANC til 1500 der. De har veldig god lyd, men faller litt gjennom på støydemping (de har det, men den er ikke like god som de beste i klassen). 

Hva er viktigst for deg? 

Anonymkode: e3ff9...1f5

Skrevet

Jeg har JBL som jeg bruker for å høre musikk; føler ikke de er veldig støydempende. Men er ikke fornøyd, fordi de må lades hver dag. De forrige ladet jeg maks en gang i uken. Så veldig ofte blir det trim uten musikk fordi jeg har glemt den jævla ladingen🙄

Anonymkode: a3cac...40d

Skrevet

Jeg har Jabra 85h som jeg er veldig fornøyd med. 

Anonymkode: 22d24...1cc

Skrevet

Sony WH-1000XM4 😄 Eller evt 3 om du får tak i de - de er også veldig gode, og bør være billigere :)

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville også gått for Sony Mx3/4 eller bose QC35/45 - har bose selv, mens konen har sony.

Dersom du ikke har hatt slike før vil du nok være fornøyd med alle, men tipset er å prøve dem

Skrevet

Sony 1000XM4, hadde 3'ern også. Likte nesten 3'er bedre tho. 4'ern er mer(litt for mye) sensetiv for touch. 

Skrevet
Reign skrev (1 minutt siden):

Fasit er Sony.

Ser at mange skriver sony. Og tror nok det er det det blir til😊 men har noen erfaringer med Sony WH-CH710? De er til 1000kr

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil bare tipse om at Finn.no er et veldig egnet sted å se etter hodetelefoner. Det er mange som legger ut sett som knapt er brukt, her er det mulig å gjøre gode kjøp. 

Jeg fant f.eks et par nye Beyerdynamic Lagoon ANC til 1500 der. De har veldig god lyd, men faller litt gjennom på støydemping (de har det, men den er ikke like god som de beste i klassen). 

Hva er viktigst for deg? 

Anonymkode: e3ff9...1f5

Det er egentlig støydemping som er viktigst for meg. Tenker å bruke de til å ha med på kollektiv transport og til å studere. Hører egentlig ikke så mye på musikk så er ikke kjempe viktig at lyden er perfekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser at mange skriver sony. Og tror nok det er det det blir til😊 men har noen erfaringer med Sony WH-CH710? De er til 1000kr

Aldri hørt om, men til 1000kr er de nok vesentlig dårligere enn WH-1000XM3 eller 4.

Skrevet

Sony WH-1000XM4 er supre!🎧😄

Anonymkode: d7b8c...0e5

Skrevet
On 10/4/2022 at 10:57 AM, AnonymBruker said:

De er helt kurante. Jeg ville tatt en tur til Elkjøp og prøvd litt forskjellige par. Jeg valgte XM3 over alternativene pga. komfort (jeg bruker briller, som kan være knotete med headset) og støydemping. Kan godt være H710 eller H910 er mer enn nok for deg.

Skrevet

Til ditt bruk og til diverse bruk utendørs ville jeg gått for Sony. Hvis du bare skal være i kontorlandskap; Jabra. Om du kan legge litt ekstra i dem; Bose. Men Sony er mye for pengene! 

Anonymkode: e1465...052

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 15.16):

Sony WH-1000XM4 er det åpenbare valget. De ligger på 3k nå, men er sikkert mulig finne nedsatt en tusenlapp på Black Friday.

Eier et par XM3 selv, og har brukt XM2 mye. Har tidligere prøvd alternativer fra Marshall og BOSE, men de falt gjennom enten på støydemping, komfort eller lydkvalitet. B&O, Apple og B&W er interessante alternativer, men de er godt over ditt budsjett. JBL har en del billig, men de har jeg ingen erfaring med. Kanskje de er ok, men du kommer nok ikke forbi at Sony, BOSE, og Apple har klart best støydemping.

Enig. Min musikermann sverger til Sony i forhold til lyd. Til budsjettet til ts så kan hun fint gå ned til XM3 som er billigere og der den gjennomsnittlige brukeren ikke hører forskjell. Lyden er knall.

Anonymkode: 7fab0...0db

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Min musikermann sverger til Sony i forhold til lyd. Til budsjettet til ts så kan hun fint gå ned til XM3 som er billigere og der den gjennomsnittlige brukeren ikke hører forskjell. Lyden er knall.

Anonymkode: 7fab0...0db

Jeg er musikkmann, og sverger IKKE til Sony XM for lyd. Har et par Beyerdynamic til halve prisen som låter merkbart bedre, og matcher du XM-serien på pris, kan du få betydelig bedre enn det igjen, spesielt med en dedikert forsterker til dem.

Men, det er jo andre ting som teller her. De jeg nevner, er med kabel og har ingen støydemping. Mange av dem er åpne også, og ingen av dem har mikrofon. Det Sony har klart, er å lage et trådløst headset til en pris det går an å leve med, som ser helt ok ut, som har bra nok lyd, og en støydemping som er tett på det beste på markedet. Jeg ville ikke nølt med å kjøpe dem, og vil definitivt valgt dem foran BOSE.

Har ikke prøvd H710 eller JBL i den prisklassen, så skal ikke avskrive headset til rundt tusenlappen, men erfaringsmessig er det stor forskjell spesielt på byggkvalitet og støydemping. Hvis 3000 høres mye ut, vent en måned. Det er nesten alltid gode Black Friday-tilbud på lydgreier, spesielt når det er snakk om fjorårets modell.

Endret av Okapi
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte Bose Noise Cancelling Headphones 700 til bruk for hjemmekontor under pandemien. Kriteriene mine var at de skulle være lette, myke, passe til lite hode og ha god samtalekvalitet og støydemping. 

Er veldig fornøyd, de er supergode å ha samtaler med og demper lyd godt. Men er lette å justere om det blir for mye demping. 

Jeg hadde ikke klart å ta et like godt valg uten å prøve på i butikken siden jeg er avhengig av god komfort. 

Endret av Elle Melle
Skrevet

Takk for svar! Tror nå at det står mellom Sony Xm4 eller bose quiet comfort 45

begge er egentlig litt over det jeg vil bruke, men vil tro det er verdt det :) men usikker på om jeg skal kjøpe nå eller vente til black friday, noen som har erfaring på om det pleier å være bra tilbud på sånne ting på black friday?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 15.16):

Støttes!

Har hatt disse i fire år nå. Og jeg er mye på fly, blant annet. Synes disse er fantastiske, på alle måter. 

Anonymkode: a702a...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...