Gå til innhold

Tar elektrisk tørkestativ mye strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på den fra biltema. Tar den mye strøm? Får man plass til nok klær?

Anonymkode: c167e...04a

Skrevet

Høres ikke helt trygt ut... 🤔

Anonymkode: a2029...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er forskjellen på det og en slik for håndklær? Det er jo relativt vanlig

Anonymkode: 09a43...4f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen på det og en slik for håndklær? Det er jo relativt vanlig

Anonymkode: 09a43...4f6

https://dinside.dagbladet.no/bolig/tina-48-sparer-tusenlapper-med-strom-triks/77332093?utm_source=upday&utm_medium=referral

Skrevet

Tar strøm?

Anonymkode: 1fe1b...679

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tar strøm?

Hva mener du?

Skrevet

Tenk kor mykje eg sparar ved å ha vanleg tørkestativ og ikkje eiga tørketrommel 👍😊😊

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker på den fra biltema. Tar den mye strøm? Får man plass til nok klær?

Hvor mye strøm en ting bruker pleier å stå i beskrivelsen av produktet. Siden du ikke har nevnt noe spesifikt blir det meeeeeeeeget vanskelig å si noe konkret. Men siden du spør samme dag som artikkelen er postet i Dagbladet vil jeg si: veldig lite. Akkurat som det står i avisen. 

Og elektriske apparater pleier ikke å "ta strøm". Det bruker strøm. Litt som en bil. Bilen "tar" ikke diesel, den bruker diesel. Eneste som tar ting er politikere og tyver

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser for meg at de blir ujevnt tørt, evt at du må snu og dra på klærne hele tiden. Er det ikke greiere å tørke på et ikke elektrisk tørkestativ?

Jeg bruker tørketrommelen når prisen er noenlunde betalbar, ellers tørkestativ.

• Liker 1
Skrevet

Står lavt strømforbruk :)  

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva mener du?

Jeg har aldri hørt om apparater som tar strøm. De bruker strøm.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri hørt om apparater som tar strøm. De bruker strøm.

Da tar de jo strøm da. De tar strøm fra strømnettet.

Anonymkode: f7fd7...892

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trenger aldri klærne så raskt, så for min del kan de tørke i to tre dager egentlig.

Anonymkode: 4402f...aa0

Skrevet

Trekker strøm heter det. Og strømforbruket regnes ut når man vet hvor mange watt den er på, og om den står på fullt eller kan reguleres.

Anonymkode: ae557...bf1

Skrevet

En sparer en del iforhold til en tørketrommel, og de trekker ikke mye strøm. Så om behovet for raskt tørket tøy er tilstede er det relativt ganske billig investering

https://dinside.dagbladet.no/bolig/tina-48-sparer-tusenlapper-med-strom-triks/77332093

En tørketrommel bruker rundt 2,4 kilowattimer per runde. Dagens strømpris på Østlandet, som ligger på 2,21 kroner per kWt, vil si at det koster rundt 5,30 kroner per tørk.

"Strømforbruket til elektriske varierer fra produkt til produkt, men for å ta Biltemas som et eksempel. Det er på 220 watt og vil i løpet av 3 timer ha et forbruk på 0,66 kWt.

Altså, 2,21 kroner ganger 0,66 kWt, som blir da 1,45 kroner.

Det er fortsatt litt å spare, men besparelsen er ikke like høy som i Storbritannia."

Skrevet

Det står på produktsiden til Biltema hvor mye strøm det trekker.

Skrevet

Jeg har også vurdert et slikt el-tørkestativ, men klærne blir tørre akkurat der strømmen går, hva med resten av plaggene? De tar da like lang tørketid som et stativ uten strøm? :klo: Er det egentlig en lur duppeditt i praksis? 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (28 minutter siden):

Jeg har også vurdert et slikt el-tørkestativ, men klærne blir tørre akkurat der strømmen går, hva med resten av plaggene? De tar da like lang tørketid som et stativ uten strøm? :klo: Er det egentlig en lur duppeditt i praksis? 

Jeg tenkte det samme. Men ser at det i artikkelen lengre opp, så står det at det bare tar tre timer tørke en klesvask. 
Pluss at det varmer opp rommet! 
Jeg viste ikke at dette eksisterte engang, men nå er jeg nysgjerrig. Har liten leilighet og har tørkestativ stående i dusjen, så enklere alternativer er veldig velkommen! :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da tar de jo strøm da. De tar strøm fra strømnettet.

Anonymkode: f7fd7...892

Syns det er et merkelig uttrykk og har aldri hørt det før. Kun bruker eller trekker strøm.

Er det dialekt et eller annet sted?

Skrevet
Taluno skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte det samme. Men ser at det i artikkelen lengre opp, så står det at det bare tar tre timer tørke en klesvask. 
Pluss at det varmer opp rommet! 
Jeg viste ikke at dette eksisterte engang, men nå er jeg nysgjerrig. Har liten leilighet og har tørkestativ stående i dusjen, så enklere alternativer er veldig velkommen! :) 

Men det gjør ikke det i praksis. Det tørkes effektivt kun der tørkestengene er i kontakt med tøyet. Det som henger nedom er det omtrent 0 effekt på, iom at varme som kjent stiger.

Anonymkode: fe7e6...40f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...