AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Har noen en god bilstol å anbefale? Vi har en ny Volvo om det har noe å si. Må man ha isofixbase og kjøpes dette utenom? Anonymkode: 5d712...c79
Sofakona Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Isofix kommer som base til sete og er det beste:) slike går opp til 18 kg. Etter det må du bytte til annet bakovervendt barnesete it da trenger du ikke isofix. Google litt eller bli med Facebook gruppe sol heter bilstol. Her vi du få mange fine svar
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 De fleste babysetene festes enten på en base (som festes med isofix) eller med bilens setebelter. Selve babysetet festes ikke med isofix. Man må finne et som gir riktig helning, det skal være 45 grader omtrent. Fester man med setebeltene så justerer du bare det selv, men bruker du base må du teste dem i bilen (eller høre feks på facebook-gruppen om andre har samme bil og erfaring med sete som passer bra) Vi kjøpte base som kunne snurre sidelengs men egentlig hadde det vært like greit å feste stolen med selene. Men vil tro det avhenger av hvor mye man kjører bil, om man har behov for å ta ut sete og klipse det på vogna osv. Vi har ikke kjørt så mye og har ikke hatt adapter til vogna. Det er enkelt å feste babysetene med setebeltene, trenger ikke noe forankringsseler/ringer eller noe sånt. Anonymkode: 13af6...8f9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Vi brukte Besafe izi modular x1, hvis det var det det het😅 Jeg klikket det inn og ut av bilen hele tiden, og hadde det på vognen eller bare bar det rundt før det ble litt tungt. Enkelt å løfte over i en handlevogn også. Veldig fornøyd med det sånn sett. Hadde det da med inn, og festet baby i bilstolen inne før vi gikk ut i bilen. Med min bruk var isofix selvfølgelig det letteste, og det er jo også det tryggeste. Vi venter en til nå, ganske tett på førstemann, så vi byttet bilsete i sommer da vi uansett ikke bar baby inn i bilstol lenger. Da gikk vi over til et sete som kan brukes lengre, og som kan snurres slik at det er lettere å få inn en baby som ikke sitter i ro mens beltene fester. Også dette fra Besafe. Ellers støtter jeg kommentaren her om å teste bilstolen i bilen. Den skal ha riktig helning, og noen seter passer bare ikke i alle biler. Vårt passet utrolig dårlig i bilen til foreldrene mine f.eks, så det er godt vi testet det i våre biler først. Jeg vil anbefale isofix uansett hvor mye du skal ha setet inn og ut, men det er jo opp til hver enkelt. Anonymkode: 8d4a3...b72
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 Har Maxi-Cosi Coral. Bruker den uten base. Veldig fornøyd. Anonymkode: acb3f...417
Anononyma Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 (endret) Vi har Cybex cloud Z-2, veldig kjekk og kan settes rett på barnevogna samt legges ned 😊 Endret 3. oktober 2022 av Anononyma
Kakaoen Skrevet 3. oktober 2022 #8 Skrevet 3. oktober 2022 Vi har 3 barn, så her monteres babystolen i midten med kun bilbeltet. Det tar meg ca 10 sekunder mer enn å klikke setet på isofix basen. Begge deler er like trygt i følge Naf og trygg trafikk. Men isofix base gir mindre sjans for feilmontering. Å ha en base som kan rotere til babysetet hadde jeg ikke brukt ekstra penger på. Man klarer jo vri bilstolen i riktig retning med hånden 🤪 Mange baser kan brukes til babystolen og bilstol nr 2. men da må holder stolen kun til 18 kg. Mener å huske at et av barna mine var 18 kg ved 3 års alderen. Derfor planlegger jeg å kjøpe bilstol nr 2 som kan beltemonteres og varer mye lengre, 25 kg Her er det også et skikkelig must have at babystolen kan festes på vognen sitt understell. Ukene etter fødsel var ikke jeg i fysisk form til å bære noe særlig på den stolen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #9 Skrevet 3. oktober 2022 Nuna turtle Air, uten base. Har ikke bil så er til når vi kjører med andre. Anonymkode: b589b...86d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #10 Skrevet 3. oktober 2022 Tusen takk for svar til alle ☺️ Leser noe med 45 grader helling, er dette noe som man får til på alle seter eller er det forskjellig fra bil til bil? Har egentlig funnet ett jeg tenker å kjøpe men vet liksom ikke om det passer bilen. Anonymkode: 5d712...c79
Kakaoen Skrevet 3. oktober 2022 #11 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar til alle ☺️ Leser noe med 45 grader helling, er dette noe som man får til på alle seter eller er det forskjellig fra bil til bil? Har egentlig funnet ett jeg tenker å kjøpe men vet liksom ikke om det passer bilen. Anonymkode: 5d712...c79 Det kommer an på hvordan baksetet heller i bilen din. Hvis du skal ha isofix base. Prøv setet i butikk før du kjøper. Det er kanskje det viktigste 🙂
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #12 Skrevet 3. oktober 2022 Volvo xc60 og s40 her. har denne Anonymkode: 0098a...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå