Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kanskje har ett eller flere barn og er i dårlig form, hvordan kom dere gjennom første trimester? 

Føler meg konstant fyllesjuk, sliten, kvalm, hodepine og alt føles blytungt. 
Fungerer ikke bra på jobb eller hjemme. Dårlig kollega, dårlig kone og dårlig mamma. 
Håper såklart det bedrer seg i 2.tri, men akkurat nå føles dagene fryktelig lange. Og det var overhodet ikke slik som nå, sist gang. Selv om jeg var litt morgenkvalm og uggen, så følte jeg meg ikke dårlig hele tiden, som nå. Inkludert natta..

Noen som har tips? Har en 3-åring fra før, som jeg har mest dårlig samvittighet for..

Anonymkode: e7ec0...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykemelding, og vente. Det går over 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg var også veldig dårlig, kastet opp og kvalme. Var så ille at jeg var usikker om jeg var smittet med omgangssyke. Vil råde det til å slappe av mest mulig og lytte til kroppen. Jeg gjorde ikke dette pga lege mente graviditet var ingen sykdom, så dro meg på jobb. Når kvelden kom ble jeg ekstremt dårlig igjen og kastet opp. Etter 3 måneder med dette fikk jeg diagnose på hypermesis, selv om jeg ikke føler meg sååå dårlig som jeg leser mange blir. Men håper du får sykemelding, det hjalp mye her. Husker også jeg gledet meg til uke 12 for da skulle kvalmen bli bedre, men den er akkurat blitt litt bedre nå og jeg er i uke 17. 

Anonymkode: 36840...e18

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg var også veldig dårlig, kastet opp og kvalme. Var så ille at jeg var usikker om jeg var smittet med omgangssyke. Vil råde det til å slappe av mest mulig og lytte til kroppen. Jeg gjorde ikke dette pga lege mente graviditet var ingen sykdom, så dro meg på jobb. Når kvelden kom ble jeg ekstremt dårlig igjen og kastet opp. Etter 3 måneder med dette fikk jeg diagnose på hypermesis, selv om jeg ikke føler meg sååå dårlig som jeg leser mange blir. Men håper du får sykemelding, det hjalp mye her. Husker også jeg gledet meg til uke 12 for da skulle kvalmen bli bedre, men den er akkurat blitt litt bedre nå og jeg er i uke 17. 

Anonymkode: 36840...e18

Jeg kaster heldigvis ikke opp foreløpig, bare kvalm/brekninger. Men kombinasjonen av kvalme, hodepine, vondt i kroppen og null energi føles så kjipt.. Det er heller ikke rom for så mye hvile utenom natten. 3-åringen og husarbeidet krever sitt, selvom jeg såvidt henger med der.. Heldigvis er mannen forståelsesfull, men han jobber skift, så de to ukene han jobber så er han borte 14/15 timer i døgnet og alt her hjemme faller derfor på meg. 

Så fint at du begynner å bli litt bedre.. det er så slitsomt når det står på som verst..

Skrevet

Føler med deg❤️ Jeg sykemeldte meg, mannen måtte ta barnet og jeg lå stort sett i senga. Det var 2 tunge måneder… Herlig når det er over! 

• Hjerte 1
Skrevet

Kjenner meg igjen. Her har jeg gått over til 100% hjemmekontor, tar rolig dager med mye hvile. Om jeg hviler og spiser nok, så er jeg mindre kvalm og dårlig. Jo mer jeg gjør og jo mer sliten jeg blir, jo dårligere blir jeg. Så prioriter hvile. Ta eventulelt sykemelding en periode om du ikke kan tilrettelegge på annen måte med jobb.

Anonymkode: b1d5f...32b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjenner meg igjen. Her har jeg gått over til 100% hjemmekontor, tar rolig dager med mye hvile. Om jeg hviler og spiser nok, så er jeg mindre kvalm og dårlig. Jo mer jeg gjør og jo mer sliten jeg blir, jo dårligere blir jeg. Så prioriter hvile. Ta eventulelt sykemelding en periode om du ikke kan tilrettelegge på annen måte med jobb.

Anonymkode: b1d5f...32b

Det høres fornuftig ut ja! Godt det hjelper litt❤️ 

Jeg har ikke mulighet til å ha hjemmekontor dessverre, og jobben krever en del fysiske oppgaver osv, så jeg også merker jeg blir raskere dårlig når jeg blir sliten. Typisk dårligere utover dagen.. får se an litt om formen bedrer seg. 

Skrevet

I lignende situasjon her, første trimester og en krevende 3-åring hjemme + andre helseutfordringer fra før jeg var gravid. Endte med sykemelding sist uke. Klarte virkelig ikke jobbe, tross hjemmekontor. Er 100% sykmeldt, men kan jobbe så mye jeg orker. 

Anonymkode: 8754c...70f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...