Gå til innhold

Hvor mye koster det å bygge hytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan du selv bestemme standard setter prisen :) kjente en som bygde hytte til 200 000,- kontant  :) 

• Liker 2
Skrevet

Tror nok råvareprisene som er nå vil gjøre det vanskelig å komme ned på millionen. Tror derfor, som flere over her sier, at ei allerede ferdig hytte som er noen år gammel blir en billigere løsning..

Anonymkode: 7fe43...e05

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må ihvertfall sjekke reguleringsplanen for området du vil bygge i. Det er veldig vanlig at det er pålagt med tilkopling til vann og kloakk.

• Liker 1
Skrevet
Portia Catonis skrev (3 timer siden):

TS hadde ikke solceller med i budsjettet sitt så vidt jeg kan se. Men definisjoner kan variere veldig, det er jo bare å gå inn på hvilken som helst  Facebookgruppe for hytter uten strøm og vann og se selv.. 😉. Der er det ukentlige rødglødende debatter rundt temaet.

Litt digresjon fra temaet kanskje, men jeg mener at en som har investert i solcellepanel, batterier, regulatorer, ledninger, 12Vlamper og alt mulig dilldall ikke lengre kan smykke seg med tittelen "hytte uten strøm". På samme måte som min eks-svigerfar som pumper vann fra en elv til en tank inne i hytta og deretter via en trykkstyrt pumpe m/akkumulator ut i kraner på kjøkkenet og badet. Han har ikke  "hytte uten vann" i min bok. Men i hans bok har han det:icon_lol:

Ts her, jeg er enig med deg! 😅 Og jeg ønsker helt uten strøm. Å gå fullstendig off grid kan defineres på mange måter, men når man fortsatt er avhengig av å skaffe gass eller bensin, så mener jeg at det ikke er off grid. Eller om man har selvfungerende strøm system (solcelle eller liten vind mølle), det varer jo ikke evig og må stadig vekk fikses på. Da blir det plutselig ikke lenger like enkelt… (eller billig)

Men folk skal få mene hva de vil og jeg tar i mot alle forslag (men du har forstått hva jeg ønsker😅)

ts

Anonymkode: c5490...b2d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare å vente noen år, det kommer til å bli mer og mer kjøpers marked. Ulempen er selvfølgelig at det største prisras vil komme i "hyttebyer" som forøvrig er et latterlig konsept for folk som i utgangspunktet ønsket et sted å slappe av.

Anonymkode: 95597...705

Ja huff, de hytte byene vil jeg holde meg langt unna!! 🙈 Ønsker et sted i skogen hvor man er helt alene 😊

ts

• Nyttig 1
Skrevet
Maskinfører skrev (3 timer siden):

Det kan du selv bestemme standard setter prisen :) kjente en som bygde hytte til 200 000,- kontant  :) 

Oj, det er kult! 😄 men han bygde kanskje selv?😳 

I mitt hodet kan standard defineres av så mange faktorer… jeg bryr meg ikke noe om hva som er inn ift mote, men ønsker kvalitet på den måten at det er godt isolert 😜 og helst at det ikke ramler sammen etter 15 år da

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror nok råvareprisene som er nå vil gjøre det vanskelig å komme ned på millionen. Tror derfor, som flere over her sier, at ei allerede ferdig hytte som er noen år gammel blir en billigere løsning..

Anonymkode: 7fe43...e05

Takk for råd, jeg vipper mest mot det nå ja 😊

ts

Skrevet
Lauv skrev (3 timer siden):

Du må ihvertfall sjekke reguleringsplanen for området du vil bygge i. Det er veldig vanlig at det er pålagt med tilkopling til vann og kloakk.

Ja, dette er viktig 😅 Jeg sjekker hvert område nøye. Ikke bare for kommunale planer, men også om det er ras fare eller andre ulemper 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oj, det er kult! 😄 men han bygde kanskje selv?😳 

I mitt hodet kan standard defineres av så mange faktorer… jeg bryr meg ikke noe om hva som er inn ift mote, men ønsker kvalitet på den måten at det er godt isolert 😜 og helst at det ikke ramler sammen etter 15 år da

ts

Dette var helt selv innlagt strøm men uten vann og kloakk bygd på søyler bjelkelag gulv og vegger nei da den er solid bygd :)dvs enkel standard er jo det som er prismessig  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...