Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i høst og halloween, men har ingenting til overs for barn på døra flere ganger om kvelden. Jeg har pleid å bo i leilighet så det har ikke vært noe problem under Halloween da de fleste barn unngår blokker og leiligheter, men i år bor jeg i hus i et nabolag der det bor en del barn. Har noen noe tips? Jeg har tenkt på følgende:

- Unngå lys på trappen. Har hørt at dette er et triks de fleste bruker som skal signalisere for barn at man ikke vil ha dem på døra. 

- Henge opp en lapp på døra som hyggelig sier ifra at vi ikke ønsker barn på døra.

- Ignorere de som kommer på døra, men hvis jeg ikke har noe annet signal så er jeg redd for at det vil banke mange ganger ila kvelden og det vil jeg jo egentlig helst unngå. Jeg vet jo heller ikke om det er barn eller utleier som banker. 

Tar i mot tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke pynt på trappa. Skru av utelyset de to timene. It’s not rocket science.

Anonymkode: ff8d4...d8b

• Liker 16
Skrevet

Ikke ha på utelys og ikke vær hjemme.

Anonymkode: 4200e...2e5

• Liker 2
Skrevet

- Ikke ha på lys
- Slukk lyset i yttergangen
- Skru av ringeklokka

Anonymkode: 3df81...caa

• Liker 3
Skrevet

Som mor.. ikke ha på utelys..om du har kjøkken eventuelt ut mot veien der er går..skru av lyset der å...fra 18-21 . Da skal det ikke komme noen på døra 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal være hjemme så de får bare komme men godteri har jeg ikke og jeg feirer ikke halloween . Utelyset er på for jeg bor et sted uten gatelys og får klaus om alt er mørkt. Burde heller være de som feirer halloween som gjorde noe for å signalisere at her er det greit. Og så kan vi som gir blaffen i dagen få være i fred. 

Anonymkode: 70723...0f6

• Liker 11
Skrevet

Halloween har regler,
Er utelyset ditt avslått, er ingen velkomne.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal være hjemme så de får bare komme men godteri har jeg ikke og jeg feirer ikke halloween . Utelyset er på for jeg bor et sted uten gatelys og får klaus om alt er mørkt. Burde heller være de som feirer halloween som gjorde noe for å signalisere at her er det greit. Og så kan vi som gir blaffen i dagen få være i fred. 

Anonymkode: 70723...0f6

Helt enig. Er en underlig logikk at vi som ikke ønsker å være med å galskapen er de som må ta initiativ og slukke egne lys. 

hvorfor kan ikke regelen være at alle som vil ha unger på døren må ha Halloween pynt utenfor?

Anonymkode: 489e9...39d

• Liker 14
Skrevet

I fjor skrudde vi av alt utelys, men det ringte på døra flere ganger i løpet av kvelden. Jeg tror ikke ungene her har hørt om den reglen. I år reiser vi bort i tillegg.

Anonymkode: aa9ed...b77

• Liker 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ingen pynt, slukk lysene ute, trekk for gardinene, ha det så mørkt som mulig inne, lås døra og slå av ringeklokka. 

Skrevet

Skru av ringeklokken, hvis dette er mulig der du bor. 

Ikke ha på noen som helst lys, hverken utendørs eller innendørs. 

Lat som dere ikke er hjemme, hvis det kommer noen som banker på døren... 

:spøkelse: 

Anonymkode: 594a7...137

• Liker 1
Skrevet

Lås døren. Ikke åpne. 

Teit regel at vi som ikke vil ha uvedkommende på døren, må slukke lys, trekke for gardiner, koble ut ringeklokke, ikke vise oss i vindu, ha det mørkt. Utrolig irriterende for de med små barn som har lagt seg også. 

Jeg har vi du langs døren. Har en hund som bjeffer når det ringer på. Han er stor. Så antar noen blir litt skremt. Kanskje de ikke gidder å ringe på tre ganger da. Jeg kommer til å sitte i stuen som vanlig og spise middag og se serie. 

Det burde heller vært regel at de som ønsker å åpne, signaliserer dette. F.eks med lys, noe pynt, en oransje ballong el. 

Anonymkode: 8dc06...9dc

• Liker 7
Skrevet

La utelys være av skikk og bruk det der sånn :) 

Skrevet (endret)

Hvor er det du bor hen? Aldri vært noe problem her jeg bor (OsloV) ...  Kanskje kjøpe deg pÆitball-vAApen og guillie-suit, og ligge i buskene å skyte på alt som rører seg :vetikke:

Sånn ifra spøk(nesten) til alvor". Du har vel ikke trafikk av "shittlings" som ringer på døren din uten foreldre,  om du ikke har belysning :klo: 

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet

Strengt tatt tror jeg det ligger mye mer stress, ubehag og forberedelser i å unngå Halloween enn å kjøpe inn godteri for et par hundrelapper og dele ut. Vi bor i et barnerikt område, og det er ikke mer enn 10-15 ganger det ringer på i løpet av tre timer.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig. Er en underlig logikk at vi som ikke ønsker å være med å galskapen er de som må ta initiativ og slukke egne lys. 

hvorfor kan ikke regelen være at alle som vil ha unger på døren må ha Halloween pynt utenfor?

Anonymkode: 489e9...39d

Ja det burde man ta inn i grunnloven!!! Ærlig talt, det er to timer i året. Ha på lyset da vel, det er ingen som tvinger deg til å åpne døra. 

Anonymkode: ff8d4...d8b

Skrevet

Har aldri opplevd at det kommer unger på døra jeg? Bodd i enebolig, og blokk og ALDRI opplevd en eneste unge på halloween.

Bor du i en gate med masse unger?

Anonymkode: 7bab0...d73

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har aldri opplevd at det kommer unger på døra jeg? Bodd i enebolig, og blokk og ALDRI opplevd en eneste unge på halloween.

Bor du i en gate med masse unger?

Anonymkode: 7bab0...d73

eller kanskje dem har innsett alt Halloween bare er noe forbanna tullball? 

bare enda en metode for at handelsstanden skal få tak i enda mere penger fra tullinger som nærmest kaster penger etter hva det enn skal være.        

Anonymkode: 594a7...137

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (14 timer siden):

Strengt tatt tror jeg det ligger mye mer stress, ubehag og forberedelser i å unngå Halloween enn å kjøpe inn godteri for et par hundrelapper og dele ut. Vi bor i et barnerikt område, og det er ikke mer enn 10-15 ganger det ringer på i løpet av tre timer.

Det kan være mange grunner til at folk ikke ønsker Ungeren på døra på Halloween.

Vi mistet vårt eget barn noen uker før Halloween, så det er ikke pengene eller jobben med å åpne som er det største problemet, for å si det sånn. I fjor orket vi rett og slett ikke å se andres glade unger på døra mens vi prøvde å fordøye synet av vårt eget barn i kiste. Vi skrudde derfor av alt utelys og pyntet selvfølgelig ikke. Det ringte på 8 ganger. Alle 8 gangene var traumatiske for oss. Skulle ønske folk tok hensyn!

Anonymkode: aa9ed...b77

• Liker 5
  • Hjerte 3
Gjest takinova
Skrevet
Sursøtsaus skrev (På 3.10.2022 den 14.12):

Jeg er veldig glad i høst og halloween, men har ingenting til overs for barn på døra flere ganger om kvelden. Jeg har pleid å bo i leilighet så det har ikke vært noe problem under Halloween da de fleste barn unngår blokker og leiligheter, men i år bor jeg i hus i et nabolag der det bor en del barn. Har noen noe tips? Jeg har tenkt på følgende:

- Unngå lys på trappen. Har hørt at dette er et triks de fleste bruker som skal signalisere for barn at man ikke vil ha dem på døra. 

- Henge opp en lapp på døra som hyggelig sier ifra at vi ikke ønsker barn på døra.

- Ignorere de som kommer på døra, men hvis jeg ikke har noe annet signal så er jeg redd for at det vil banke mange ganger ila kvelden og det vil jeg jo egentlig helst unngå. Jeg vet jo heller ikke om det er barn eller utleier som banker. 

Tar i mot tips :)

De kommer ikke til hus hvor det er mørkt og tydeliggjort at det ikke ønskes besøk. Skulle noen likevel ringe på, så kan du vel bare la være å åpne - er det utleier, så prøver hen vel igjen dagen etterpå.

Eller så kan du gjøre som en kompis av meg som også får fnatt av det der - han la opp til runde på treningssenter, kafe, kino osv til dagen var over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...