AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Hva er din erfaring med samtaler med psykiatrisk sykepleier i kommunen? Jeg håper på å få behandler der snart og er usikker på hva jeg kan forvente. Anonymkode: ceb13...4ae
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Spørsmålet er litt for vagt. Hva konkret er det du lurer på? Anonymkode: c3b4c...5e7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Har veldig gode erfaringer. Hun jeg gikk til lengst lærte jeg veldig mye av. Fikk minst like mye ut av samtalene med henne som jeg fikk ut av samtaler med psykiater. Anonymkode: bd0ef...ae2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Min opplevelse er at de er ikke er behandlere men mer støttesamtaler eller i vente på behandling. Har to helt forskjellige erfaringer. Den første var fantastisk å snakke med og vi hadde god kjemi. Den andre klaffet det ikke med. Hun forstod ikke mine plager eller skjønte hva jeg hadde behov for enda jeg sa det rett ut. Anonymkode: ee082...69a 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 En hadde jeg dårlig kjemi med og opplevde at han ikke tok jobben sin på alvor, en annen hadde jeg mange gode samtaler med og som var støttende for meg og ble en viktig person i livet mitt den tiden Anonymkode: 34284...83a
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #7 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Spørsmålet er litt for vagt. Hva konkret er det du lurer på? Anonymkode: c3b4c...5e7 Hvor lenge gikk du i samtaler? Følte du at du fikk hjelp med problemene du hadde? Kom vedkommende med råd, motstand og kommentarer eller bare lyttet? Anonymkode: ceb13...4ae
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #8 Skrevet 4. oktober 2022 At det er bedre enn å snakke med en psykolog! Anonymkode: 6406e...245
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Skrevet 4. oktober 2022 De er bare en samtalepartner, en som kan lytte til deg. De kan ikke behandle deg, veilede deg eller på noe vis gi deg noe som vil føre deg videre (som du ikke selv klarer å gi deg). Anonymkode: a3cac...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #10 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De er bare en samtalepartner, en som kan lytte til deg. De kan ikke behandle deg, veilede deg eller på noe vis gi deg noe som vil føre deg videre (som du ikke selv klarer å gi deg). Anonymkode: a3cac...6ad . Jeg har veldig god erfaring . Min psyk. sykepleier fikk meg gjennom en depresjon og hjalp meg videre. Jeg skjønner ikke hva du mener her ; min ga meg masse veiledning og ga meg måter å komme gjennom hverdagen på da det sto på som verst. SÅ da er det personlige forskjeller hvis du har dårlig erfaring. Anonymkode: c29f6...3cc
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #11 Skrevet 4. oktober 2022 Den første hadde jeg fæl erfaring med. Hun startet første møte med "jeg vet hvordan folk med din diagnose er, og jeg er forberedt. Du skal ikke klare å manipulere meg" og så lo hun som om det bare var tull. Den andre var kjempehyggelig. Fikk ikke noe ut av det. Men det var fint å ha noen å snakke med. Anonymkode: 61017...d5f
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #12 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): . Jeg har veldig god erfaring . Min psyk. sykepleier fikk meg gjennom en depresjon og hjalp meg videre. Jeg skjønner ikke hva du mener her ; min ga meg masse veiledning og ga meg måter å komme gjennom hverdagen på da det sto på som verst. SÅ da er det personlige forskjeller hvis du har dårlig erfaring. Anonymkode: c29f6...3cc Psykiatriske sykepleiere har ikke lov til å gi behandling. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er sykepleiere med et par tilleggskurs. Anonymkode: a3cac...6ad
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #13 Skrevet 4. oktober 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: De er bare en samtalepartner, en som kan lytte til deg. De kan ikke behandle deg, veilede deg eller på noe vis gi deg noe som vil føre deg videre (som du ikke selv klarer å gi deg). Anonymkode: a3cac...6ad Dette stemmer jo ikke. Psykiatrisk sykepleier kan gjøre alle de tingene du sier de ikke kan. Høres ut som om du har misforstått noe? Mener du ufaglærte eller miljøterapeuter? Selv miljøterapeuter kan gi deg noe som ikke du klarer å gi deg selv. De kan se en person utenfra og har erfaring med liknende problemstillinger, hva som fungerer og ikke. Selvinnsikten er gjerne ikke på topp når man er syk... Anonymkode: bd0ef...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #14 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Psykiatriske sykepleiere har ikke lov til å gi behandling. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er sykepleiere med et par tilleggskurs. Anonymkode: a3cac...6ad Joda, de kan absolutt behandle med ulik terapi. Men ikke skrive ut medisin. Anonymkode: 3c63e...e04
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #15 Skrevet 4. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Psykiatriske sykepleiere har ikke lov til å gi behandling. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er sykepleiere med et par tilleggskurs. Anonymkode: a3cac...6ad Psykiatrisk sykepleie er et masterstudium. Man må være sykepleier (bachelor), ha minst ett års erfaring som sykepleier før man kan ta videreutdanning, som også er høyskolestudie. Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke har greie på? Anonymkode: bd0ef...ae2 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #16 Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykiatriske sykepleiere har ikke lov til å gi behandling. De er ikke psykologer eller psykiatere. De er sykepleiere med et par tilleggskurs. Anonymkode: a3cac...6ad Bullshit! Du er tydligvis ikke klar over at på landets mange DPS,VOP og Bup jobber det psykiatriske sykepleiere som terapeuter Anonymkode: c0143...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå