AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Del Skrevet 3. oktober 2022 Ser på instagram at det er populært nå for tiden å trene slik at de får en større kropp, store lår og rumpe, armer osv. Synes større rumpe er fint, men det at de trener hele kroppen større synes jeg ikke er fint overhode. Jeg vil være slank og ha en strammere kropp. Hva er forskjellen i treningen? Tyngre og tyngre vekter på førstnevnte? Anonymkode: 8146f...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #2 Del Skrevet 5. oktober 2022 Jeg syntes det ser helt latterlig ut med en diger trent rompe og fyrstikk armer. I tillegg er det ikke bra for skjelettet og holdningen. Man ser mye mer balansert ut om man trener hele kroppen, man blir sterkere og ting blir lettere. Jobb blir lettere, leke med barna blir lettere, får mindre smerter mindre vondt i ryggen. Jeg slet en stund med ryggsmerter og det var rett og slett fordi jeg glemte å trene mage, mens ryggen, rumpen var godt trent og kompenserte for at magen ikke var like godt trent, gikk lenge sånn før jeg gikk til en fysio som forklarte at det var ubalanse. Vil du være slank og stram må du trene mer yoga eller pilates, men du vil ikke få så mye større rumpe av det, men vil kunne stramme opp. Anonymkode: 55353...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #3 Del Skrevet 5. oktober 2022 Du skal trene ekstremt mye for å få veldig stor kropp av styrketrening. Da må du trene jevnlig over en lengre periode, følge program og kostholdsråd og ha de riktige genene for det. Trener du "helt normalt" på den måten du ønsker vil du ikke bli sånn. Kombiner gjerne styrketrening med høyere intensitet, som tabata Anonymkode: bdc8b...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #4 Del Skrevet 5. oktober 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syntes det ser helt latterlig ut med en diger trent rompe og fyrstikk armer. I tillegg er det ikke bra for skjelettet og holdningen. Man ser mye mer balansert ut om man trener hele kroppen, man blir sterkere og ting blir lettere. Jobb blir lettere, leke med barna blir lettere, får mindre smerter mindre vondt i ryggen. Jeg slet en stund med ryggsmerter og det var rett og slett fordi jeg glemte å trene mage, mens ryggen, rumpen var godt trent og kompenserte for at magen ikke var like godt trent, gikk lenge sånn før jeg gikk til en fysio som forklarte at det var ubalanse. Vil du være slank og stram må du trene mer yoga eller pilates, men du vil ikke få så mye større rumpe av det, men vil kunne stramme opp. Anonymkode: 55353...16a Du vil ikke bli så veldig stram av vanlig yoga og pilates hvis det er eneste endringen du gjør... Anonymkode: b29ea...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #5 Del Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vil ikke bli så veldig stram av vanlig yoga og pilates hvis det er eneste endringen du gjør... Anonymkode: b29ea...361 Du må naturligvis endre kostholdet også, men det er en treningsform som ikke vil bygge muskler i den forstand og gjør deg større hvis det ikke var poenget. Du styrker mye kjernemuskulatur og kan stramme opp kroppen, men alt tar tid, det er ikke gjort i en fei. Men både yoga og pilates er veldig god trening, er mye utholdenhet i det, statisk trening. Anonymkode: 55353...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #6 Del Skrevet 6. oktober 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Du må naturligvis endre kostholdet også, men det er en treningsform som ikke vil bygge muskler i den forstand og gjør deg større hvis det ikke var poenget. Du styrker mye kjernemuskulatur og kan stramme opp kroppen, men alt tar tid, det er ikke gjort i en fei. Men både yoga og pilates er veldig god trening, er mye utholdenhet i det, statisk trening. Anonymkode: 55353...16a Sterk kjernemuskulatur gjør deg ikke stram, og tradisjonell styrketrening gir også sterk kjernemuskulatur. Du blir ikke større av styrketrening med mindre du går hardt inn for det. Anonymkode: b29ea...361 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 17.22): Sterk kjernemuskulatur gjør deg ikke stram, og tradisjonell styrketrening gir også sterk kjernemuskulatur. Du blir ikke større av styrketrening med mindre du går hardt inn for det. Anonymkode: b29ea...361 Det tror jeg kommer helt an på genetikken, jeg trener riktig nok hardt i perioder, og har faste uker jeg øker i vekt, men jeg blir merkbart større selv ved rolig styrketrening kontra ingen trening. Men så har jeg også mye større fokus på kosthold når jeg trener. Når jeg bare drev med yoga og pilates har jeg blitt strammere i fisken, men ikke større slik som med løfting. Så jeg kan naturligvis kun snakke for meg selv og egne erfaringer, men dette er mine erfaringer. Så skal naturligvis ikke være bastant på at dette gjelder alle, og man må jo være slank fra før av hvis man skal kunne bli stram av kun trening, hvis ikke må man se på kostholdet. Anonymkode: 55353...16a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå