AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg har så smerter, men jeg er bare 5+3 uker i dag. Kan man bli henvist til sykehuset/tul ? Anonymkode: d5bd1...afb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Du må nesten bare ringe legen din. Smerter kan være så mangt. Jeg spottet litt og hadde smerter fra uke 6. Var både hos jordmor og lege, men de kunne ikke gjøre noe, måtte bare vente og se. Slik jeg forklarte smertene så trodde de det var ligamentsmerter. Endte opp med å ringe legevakten en helg da jeg var 8+3, og de tok meg heller ikke inn med mindre blødningene økte. Dagen etter tok jeg ultralyd privat, og det var en graviditet utenfor livmoren. Egglederen min sprakk på sykehuset, så jeg forklarte nok smertene dårlig. Tenker du må ringe, og forklare så godt som mulig, så får de se. Smerter uten blødninger er som regel ikke farlig. I begge mine vellykkede svangerskap har jeg hatt menssmerter ganske lenge, og i det ene blødde jeg også litt. Likevel var alt normalt. Anonymkode: 336e0...c7a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 De tar som regel ikke inn noen til tidlig ultralyd fordi de ikke kan gjøre noe om det går galt uansett. Det eneste er hvis det er tilfeller som gjør det livsstruende for deg (ikke babyen), ved mistanke der kan man potensielt få tidlig ultralyd men det er snakk om akutt ekstrem smerte med akutt tlf til legevakt typ. Anonymkode: 7e968...309
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Du kan ringe legen å høre, men det er uansett litt tidlig å se enda. Hvis smertene fortsetter så bør du iallefall sjekke ut. Jeg skal ha privat ul.. Anonymkode: 60834...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå