Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 Er helt syk etter pus vokst opp med dyr og bor nå i blokk... hva synes dere om å ha pus som kun får være inne? er det raser som egner seg for det?
Lilith Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 Ja, det finnes raser som egner seg som innekatt - Perser, Birma, Somali, etc. Men det går ofte fint med vanlige eventyrblandinger også! Kjøp gjerne to i samme slengen om du er mye borte fra huset (på jobb, etc), så har de selskap i hverandre. Lykke til!
Ciara Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 Jeg har to birmaer som innekatter. Som deg var jeg helt syk etter katt før jeg fikk dem, tenkte på kattepuser hele tiden Jeg har ikke angret!
smidja Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 Bengal, Hellig birma, Main Coon, Ragdoll, Siameser, Perser... osv osv...
Gjest KATTAstrofe Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 Vi har en helt vanlig eventyrblanding som innekatt. Når vi flytter til et egnet sted skal hun få være ute.
Gjest Pusemamma Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 Hvis katten alltid har vært inne så er det ikke dyreplageri. Jeg har en to år gammel hunnkatt, blanding av perser/huskatt. Hun forstår jo at noe er der ute men jeg er ganske sikker på at hun har det veldig bra. Er kun ute når vi skal til dyrelegen eller på pensjonatet. Kan ikke slippe henne ut nå, det har jeg blitt frarådet pga hun er ikke lært opp til farene utforbi. *Bor dessuten i blokk. Perser er kjempegreit og ha inne, samme er Ragdoll. Renraset Perser har et veldig godt lynne og er som regel veldig kosete. Min så er blanding er litt høyt og lavt til tider
Gjest feliscatus Skrevet 1. desember 2005 #7 Skrevet 1. desember 2005 Spiller egentlig ingen noen rolle hvilken rase du velger å ha som innekatt, det avgjørende for at den skal trives er at du får deg to stk. Da får de selskap i hverandre og vil ikke kjede seg og mistrives. Å ha innekatt krever mye mer av eieren i form av aktivisering osv. Bare man er klar over det og samtidig får seg to stk katter kan man få innekatter til å trives!
Lilith Skrevet 1. desember 2005 #8 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har to eventyrblandinger, ei jente og en liten gutt. Det går veldig fint, det, men jenta kjedet seg nok litt da hun var alene. Hun var for øvrig utekatt i sommer, da hun var på hytta. Hun stortrivdes ute, men har tilpasset seg et inneliv igjen. Så lenge jeg er med og leker har'n/gjemsel innimellom, er hun fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå