Gå til innhold

Reellt at han distanserer seg? Menn se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tidlig tyveårene, har en ff som jeg ligger med omtrent ukentlig. Kjent hverandre utenom dette i ca 2 år men kun ligget sammen i ca 2 mnd. utrolig bra sex, vet jeg vi begge synes. Utover dette har jeg ingen ønske om kjærest fordi jeg ikke er klar for det. Han har også vært tydelig på det samme.

for noen uker siden krangla vi litt da vi hadde drukket og det kom frem at han ble lett glad i folk og at han kanskje måtte distansere seg litt for å ikke få følelser. Det kom som et sjokk for meg. Etter dette har vi hatt gradvis mindre kontakt ellers sett bort i fra når vi møtes ca ukentlig, det er som før. Men før hadde vi også daglig kontakt på meldinger, men har nå blitt gradvis mindre og mindre.

for meg føles det unaturlig å knapt ha kontakt ellers og jeg vil ikke fortsette å ligge sammen om vi ikke får mer vanlig kontakt igjen som før. Blir rart for meg å skulle ha fine samtaler, spise sammen og ligge sammen fast og så ikke ha noe kontakt utover når vi møtes. Trenger ikke snakkes konstant, men noe kontakt vil jeg ha og trenger jeg også, for å ikke miste interessen helt.

Skal derfor ta opp det med kontakt for å se om det er noe han er villig til å endre på.

har jo lurt på om det har med at han distanserer seg å gjøre. Og at det er hans måte å gjøre det på. Lurer derfor på om noen menn kan hjelpe meg litt her? Er det reellt at dere på sånt vis kan forsøke å distansere dere? 

- K22

Anonymkode: c892c...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden menn og kvinner er av samme dyreart, så drister jeg meg til å svare som kvinne.

Jeg hadde distansert meg om jeg begynte å få følelser. Menn kan også gjøre dette, siden vi som nevnt er mennesker begge to.

Dersom du kun vil ha en knullevenn, så må dere bli enige om premissene og reglene for det. Jeg skjønner at du mister interessen om man ikke meldes utenom, jeg er også litt sånn at det jammen ikke er langt mellom hvordan jeg er med en kjæreste og hvordan jeg er med en knullevenn, det er bare den store romantiske kjærligheten som mangler.

Samtidig må du forstå at han også har sine regler. Han trenger distanse for å fortsette å ha deg som pulevenn. Du trenger nærhet. Ergo kan dere egentlig ikke fortsette. 

Ikke dermed sagt at det er umulig å løse altså, men jeg synes det lukter litt her at dette er en du må la gå.

Jeg har også opplevd at pulevenner blir forelsket, og da avsluttet det på en fin måte. 

Anonymkode: 08b2e...2fe

• Liker 3
Skrevet

Er du sikker på at det er en ff du vil ha? Virker litt som om du har misforstått konseptet. Om dere treffes ukentlig for sex og kos er det jo nettopp ff dere er, men om du vil ha daglig kontakt utenom heller det mer mot kjærester. Han har forstått at du ikke vil ha kjæreste, men har litt følelser for deg. Skjønner godt at han da vil holde litt avstand og prøve å bevare det dere har.

Anonymkode: 7559b...b38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Siden menn og kvinner er av samme dyreart, så drister jeg meg til å svare som kvinne.

Jeg hadde distansert meg om jeg begynte å få følelser. Menn kan også gjøre dette, siden vi som nevnt er mennesker begge to.

Dersom du kun vil ha en knullevenn, så må dere bli enige om premissene og reglene for det. Jeg skjønner at du mister interessen om man ikke meldes utenom, jeg er også litt sånn at det jammen ikke er langt mellom hvordan jeg er med en kjæreste og hvordan jeg er med en knullevenn, det er bare den store romantiske kjærligheten som mangler.

Samtidig må du forstå at han også har sine regler. Han trenger distanse for å fortsette å ha deg som pulevenn. Du trenger nærhet. Ergo kan dere egentlig ikke fortsette. 

Ikke dermed sagt at det er umulig å løse altså, men jeg synes det lukter litt her at dette er en du må la gå.

Jeg har også opplevd at pulevenner blir forelsket, og da avsluttet det på en fin måte. 

Takk for svar! Er enig.

Sjeldent hatt så bra sex så vil egentlig ikke la han gå, men dersom vi ikke kan ha vanlig kontakt utenom må jeg jo bare få avsluttet det. 

Jeg tenker at det er verdt å forsøke å ta det opp først, for nå har jeg ikke så mye å tape uansett. Kan ta det opp om noen dager og se hva han sier. 

Har i grunn en magefølelse på at han i utgangspunktet er villig til å ha mer kontakt for at vi skal fortsette. Han sa for noen uker siden at han absolutt ikke ville slutte å møtes. Kan eventuelt inngå kompromiss. 

-K22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på at det er en ff du vil ha? Virker litt som om du har misforstått konseptet. Om dere treffes ukentlig for sex og kos er det jo nettopp ff dere er, men om du vil ha daglig kontakt utenom heller det mer mot kjærester. Han har forstått at du ikke vil ha kjæreste, men har litt følelser for deg. Skjønner godt at han da vil holde litt avstand og prøve å bevare det dere har.

Anonymkode: 7559b...b38

Ja, kom ut av et meget stygt brudd tidligere i år. Så er ikke klar for noe nytt forhold.

Er dessverre sånn at jeg mister litt interessen om vi ikke snakkes utenom. Har jo merket det nå de siste to ukene. Kan godt hende det er rart, men er sånn jeg funker. Hvis det er for mye å be om så forstår jeg det, men da går ikke det for meg i lengden.

For meg er det null problem å møtes og ha kontakt ellers uten å få følelser. Han er ikke min type så det er bevisst.

-k22

Skrevet

Takk for svar! Er enig.

Sjeldent hatt så bra sex så vil egentlig ikke la han gå, men dersom vi ikke kan ha vanlig kontakt utenom må jeg jo bare få avsluttet det. 

Jeg tenker at det er verdt å forsøke å ta det opp først, for nå har jeg ikke så mye å tape uansett. Kan ta det opp om noen dager og se hva han sier. 

Har i grunn en magefølelse på at han i utgangspunktet er villig til å ha mer kontakt for at vi skal fortsette. Han sa for noen uker siden at han absolutt ikke ville slutte å møtes. Kan eventuelt inngå kompromiss. 

-K22

Du leker med ilden, sjansen er stor for at han ender opp såret. Klart han kommer til å ville fortsette, han har jo et håp om at det skal bli noe mer. 

Anonymkode: 5d6b4...51e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du leker med ilden, sjansen er stor for at han ender opp såret. Klart han kommer til å ville fortsette, han har jo et håp om at det skal bli noe mer. 

Anonymkode: 5d6b4...51e

Tror egentlig ikke han vil det altså, for han var også tydelig på at han i likhet med meg ikke var klar for noe seriøst.

Men for å bli med på den tankegangen: Virker rart om han vil det når vi har så lite kontakt ellers? Har meldinger/daglig kontakt så mye å si liksom?

Synes det virker rart at den daglige kontakten skal ha så mye å si mtp distanseringen i så fall. Da er det jo «verre» å møtes? Vanskeligere å distansere seg da. Men mulig jeg tenker som kvinne og at menn tenker annerledes, så gjerne rett på meg. 

-k22

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er i tidlig tyveårene, har en ff som jeg ligger med omtrent ukentlig. Kjent hverandre utenom dette i ca 2 år men kun ligget sammen i ca 2 mnd. utrolig bra sex, vet jeg vi begge synes. Utover dette har jeg ingen ønske om kjærest fordi jeg ikke er klar for det. Han har også vært tydelig på det samme.

for noen uker siden krangla vi litt da vi hadde drukket og det kom frem at han ble lett glad i folk og at han kanskje måtte distansere seg litt for å ikke få følelser. Det kom som et sjokk for meg. Etter dette har vi hatt gradvis mindre kontakt ellers sett bort i fra når vi møtes ca ukentlig, det er som før. Men før hadde vi også daglig kontakt på meldinger, men har nå blitt gradvis mindre og mindre.

for meg føles det unaturlig å knapt ha kontakt ellers og jeg vil ikke fortsette å ligge sammen om vi ikke får mer vanlig kontakt igjen som før. Blir rart for meg å skulle ha fine samtaler, spise sammen og ligge sammen fast og så ikke ha noe kontakt utover når vi møtes. Trenger ikke snakkes konstant, men noe kontakt vil jeg ha og trenger jeg også, for å ikke miste interessen helt.

Skal derfor ta opp det med kontakt for å se om det er noe han er villig til å endre på.

har jo lurt på om det har med at han distanserer seg å gjøre. Og at det er hans måte å gjøre det på. Lurer derfor på om noen menn kan hjelpe meg litt her? Er det reellt at dere på sånt vis kan forsøke å distansere dere? 

- K22

Dette høres ut som oppskriften på noe vanskelig. En av dere vil få følelser, ønsker en annen relasjon, blir sjalusi når det er en annen inn i bildet osv. Avstand høres lurt ut. Dere har jo i praksis oppført dere som kjærester. 

Anonymkode: 1a5a2...c3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tror egentlig ikke han vil det altså, for han var også tydelig på at han i likhet med meg ikke var klar for noe seriøst.

Men for å bli med på den tankegangen: Virker rart om han vil det når vi har så lite kontakt ellers? Har meldinger/daglig kontakt så mye å si liksom?

Synes det virker rart at den daglige kontakten skal ha så mye å si mtp distanseringen i så fall. Da er det jo «verre» å møtes? Vanskeligere å distansere seg da. Men mulig jeg tenker som kvinne og at menn tenker annerledes, så gjerne rett på meg. 

-k22

Kan jo spørre deg om det samme..?

Jeg tror det er greit at begge distanserer seg litt. Altså, jeg melder jo ikke daglig med kjæresten min engang. Du krever for mye ut av en pulevenn.

Du må lære deg å leve uten dette behovet for kontakt og oppmerksomhet fra en mann, lære deg å faktisk være alene. Så kan man ha elskere såklart, men de skal ikke fylle alle dine tomrom etter bruddet. Du skal lære deg selv å kjenne som singel og lære å faktisk være singel, og ikke avhengig av at en mann sender deg en melding.

Skjønner som sagt at interesse synker om du ikke får den oppmerksomheten, men da er ikke dette for deg. Da må du la han gå.

Og forøvrig, alle menn sier de ikke er ute etter noe seriøst når du sier du ikke er det.. ta det fra en med erfaring, som har vært samme sted som deg.

Og han vil selvsagt akseptere dine vilkår for å fortsette å ha sex med deg dersom han har følelser for deg. Han ønsker jo ikke å miste deg. Så du bare sårer han mer om du prøver å få han til å spille etter dine regler i stedet for å la han få lytte til sine følelser og i stedet for at du respekterer hans behov og setter de over deg selv og ditt.

• Liker 3
Skrevet

mann her

det med at han må distansere seg fordi han blir lett glad i folk burde du ikke kjøpe

det som er greia at han ikke orker eller vil kaste bort en sekund på å ha løpende kontakt med deg. han ser det som bortkastet å sitte å skrive meldinger og snakke med deg på telefon , samt pynte seg for å møte deg bare for å spise sammen med deg

han ønsker kun sende deg en kort melding når han er kåt og synes det er kjedelig å runke. kjipt ja, men det har du satt opp selv. når du gir bort det dyrbart du har (kroppen din) for ingenting, uten at han løfter en finger eller er i forhold med deg. har du egentlig sagt at du ikke er verdt mer enn underholding bøtte.

han burde du kutte kontakt med, det er ingen vei tilbake når det gjelder hvordan han ser deg som.

håper det hjalp

Anonymkode: 11742...d7d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

mann her

det med at han må distansere seg fordi han blir lett glad i folk burde du ikke kjøpe

det som er greia at han ikke orker eller vil kaste bort en sekund på å ha løpende kontakt med deg. han ser det som bortkastet å sitte å skrive meldinger og snakke med deg på telefon , samt pynte seg for å møte deg bare for å spise sammen med deg

han ønsker kun sende deg en kort melding når han er kåt og synes det er kjedelig å runke. kjipt ja, men det har du satt opp selv. når du gir bort det dyrbart du har (kroppen din) for ingenting, uten at han løfter en finger eller er i forhold med deg. har du egentlig sagt at du ikke er verdt mer enn underholding bøtte.

han burde du kutte kontakt med, det er ingen vei tilbake når det gjelder hvordan han ser deg som.

håper det hjalp

Uff da, ja, kan jo hende du har rett.

han gjør jo ellers ting man ikke hadde trengt om han kun ville utnytte meg, men jeg er jo ikke synsk så kan jo ikke utelukkes!

nå har jeg hvert fall ingenting å tape på å ta opp det med kontakt, og at det er noe jeg trenger for å fortsette å ligge sammen. Gidder han ikke anstrenge seg såpass så er det jo like greit, da kutter jeg han ut.

Har ikke akkurat noen problem med å finne meg en annen ff da i så fall, men jeg prøver å ta det opp og hører hva han sier.

-k22

Skrevet

Uff da, ja, kan jo hende du har rett.

han gjør jo ellers ting man ikke hadde trengt om han kun ville utnytte meg, men jeg er jo ikke synsk så kan jo ikke utelukkes!

nå har jeg hvert fall ingenting å tape på å ta opp det med kontakt, og at det er noe jeg trenger for å fortsette å ligge sammen. Gidder han ikke anstrenge seg såpass så er det jo like greit, da kutter jeg han ut.

Har ikke akkurat noen problem med å finne meg en annen ff da i så fall, men jeg prøver å ta det opp og hører hva han sier.

-k22

det er selv provoserende for meg å høre på at du "han må gjøre mer for ligg" og du ikke har problemer med å finne deg "fuck boys"hvordan er det du kombinerer selvrespekten din med den tankegangen der?

du må kutte han ut og du må kutte ut å å ha samleie bare for å ha samleie for å føle at du betyr noe. fokuser heller på en som er interessert i hele deg og ikke bare den greie der nede. den skal være med i en pakke inkludert kjærlighet, verdier og emosjonell tilknytting. 

det vil gjøre livet ditt mye lettere og når du først føler den følelsen vil du ikke tilbake til guffent sex med null følelser , da er det heller bedre å eie en dildo, holder seg stivere under hele akten og sikkert mye større og.

• Liker 1
Skrevet

Samme tråd som forrige uke? Sånn er det å ha en ff. Man har ikke kjærestekontakt og kosekontakt mellom da. Man møtes når man møtes og thats it 

Anonymkode: 80f6c...cef

• Liker 3
Skrevet

Så du/dere ønsker kjærlighet uten risiko?

Det finnes dessverre ikke

Anonymkode: 6e734...74d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, kom ut av et meget stygt brudd tidligere i år. Så er ikke klar for noe nytt forhold.

Er dessverre sånn at jeg mister litt interessen om vi ikke snakkes utenom. Har jo merket det nå de siste to ukene. Kan godt hende det er rart, men er sånn jeg funker. Hvis det er for mye å be om så forstår jeg det, men da går ikke det for meg i lengden.

For meg er det null problem å møtes og ha kontakt ellers uten å få følelser. Han er ikke min type så det er bevisst.

-k22

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

-k22

Du tror altså at det ikke er sjanse for at han skulle få følelser når dere har jevnlig kontakt, snakker fine samtaler, spiser middag og har jevnlig sex? 
Selv ikke etter han sier han lett blir glad i folk, og distanserer seg da, og nå distanserer seg fra deg? 

Om du får følelser for noen du vet ikke vil ha deg, så vil ikke du synes det hadde vært vondt å ha daglig kontakt, vel viten om at den andre personen kun ønsker sex med deg, og ikke synes du er bra nok for forhold?? 
Du sier det er rart at han distanserer seg om han skulle ha fått følelser, men du har jo vært tydelig på at du ikke er interessert forhold... det ville vært helt naturlig å distansere seg fra noen man vet ikke vil ha ett forhold... 

Jeg ville ha syntes den relasjonen du ønsker hadde vært helt for jævlig, dersom jeg hadde vært den andre parten og fått følelser for deg... 

Han har vært tydelig på at han lett blir glad i folk, og derfor distanserer seg. Da synes jeg du burde vise han en anelse respekt, og ikke pushe på så lenge du ikke vil noe mer... 

Anonymkode: 1dde5...79a

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

mann her

håper det hjalp

Jeg tror han her har rett. Evt trekker han seg vekk for at han er redd du begynner å utvikle følelser. 

Anonymkode: 4c229...4e2

Skrevet

Jeg forstår ikke dette med ff, deter jo naturlig at man begynner å få følelser for hverandre når man er så intime med hverandre. Jeg har opplevd det, i ung alder at det gikk helt greit en gang, men som regel vil jo den ene noe mer etterhvert.

Anonymkode: f0ee3...cdf

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

K22

Kan du ikke bare definere hva en "kjæreste" er for oss da, TS. Det gjør jo alt mye lettere :fnise:

Endret av AnonymBruker 42
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke dette med ff, deter jo naturlig at man begynner å få følelser for hverandre når man er så intime med hverandre. Jeg har opplevd det, i ung alder at det gikk helt greit en gang, men som regel vil jo den ene noe mer etterhvert.

Anonymkode: f0ee3...cdf

Sjeldent begge får følelser, da det sjeldent blir par ut av ff. Noen klarer å ha en pragmatisk tilgang til det, men det er som oftest mannen

Anonymkode: 4c229...4e2

Skrevet

Du sier du "mister interessen" om han ikke behandler deg som en han dater, er sammen med.

Dere ble enige om sex, men du vil ha all dullinga rundt i tillegg.

Hele poenget med slik sex er nettopp at det ikke er følelser, og at ingen er intressert i annet enn sex.

Skal du kreve og forvente så mye, må du heller begynne date.

Anonymkode: cd1d1...4a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...