AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Del Skrevet 3. oktober 2022 Det kan kjapt bli for eksempel femti eller hundre sånne boliger i samme område. Hvis folk skal sone i fengsel, så blir det selvfølgelig samlet massevis av kriminelle i samme bygning, noe som kan forsterke de kriminelle nettverkene. Dette gjør selvfølgelig rehabiliteringen mye vanskeligere. Men ved sosial-boliger så stappes veldig mange narkotika-avhengige som bor veldig tett i samme nabolag, som gjør kjøp og salg av rusmidler mye mer lettvint. Pluss at misbrukere som ønsker å slutte med rusen, får enda større problemer med å slutte fordi det kanskje bor minst 10 forskjellige selgere veldig tett på. Andre naboer i sånne områder må også lide på grunn av dettee, for eksempel tyveri fordi narkotika-brukerne må stjele for å få råd til vanene deres, samt søppel og dritt som blåser nedover gatene fordi dem gir blanke pokker i lokalmiljøene deres. For ikke å snakke om barn og ungdommer som vokser opp i sånne miljøer, og risikoen for å bli blandet inn i sånne søppel-miljøer blri selvfølgelig mye større når det bor såpass mange tett på dem. Anonymkode: 5a669...509 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #2 Del Skrevet 3. oktober 2022 Sosialboliger har ulike formål. Jeg har bodd i et område (faktisk et veldig populært ett) som har mange sosialboliger, men fordi de primært bosetter familier er det sjelden bråk. Problemet er bosetting av rusmisbrukere, ikke sosialboliger generelt. Jeg har for øvrig også bodd i nærheten av det hospitset i bergen som har hatt en del drapssaker tilknyttet seg de siste årene, resten av nabolaget er jo greit fordi om akkurat det huset er en samling for mye rart både på bruker og ansattsiden. Men når de skal lage egne boliger for folk i aktiv rus i boligområder for å integrere seg i samfunnet så er det helt feilslått, det er bare politisk ukorrekt å si det. Anonymkode: 789aa...8d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Del Skrevet 3. oktober 2022 Årsaken til dette er at mange kommuner krever at utbyggere til store boligprosjekter lager 10% av leilighetene til kommunale boliger før de skriver kontrakt. Så hvis det bygges blokker i et stort område med f.eks. 600 enheter, vil 60 av disse være kommunale. Da samles det mange som bor i kommunale leiligheter på et lite område. Anonymkode: 6871c...49a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Del Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kan kjapt bli for eksempel femti eller hundre sånne boliger i samme område. Anonymkode: 5a669...509 Fordi, kvinneguiden brukere, og andre folk, får dem kastet ut fra boliger i "fine områder" der de bor ved å klage til huseier siden de ofte leier bolig. Folk bryr seg ikke om det er bra eller ikke, de vil bare ikke ha dem som naboer selv. NIMBY Folk er kalde og tror på fri vilje, så det er din skyld at du er en plage og det er min skyld at jeg er et flott menneske. Verre vil det blir, amerikaniseringer er i full effekt, Vi er ikke et samfunn lengre, kun individer som kjemper en krig mot våre medborgere Storbyer er "effektive" men "kalde" Anonymkode: c4e0c...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Del Skrevet 3. oktober 2022 Fordi det er enkelt for kommunen, de kan ikke se dette ut fra de som bor der sitt perspektiv. Selv bor de jo i rikere strøk. Anonymkode: 061b8...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Del Skrevet 3. oktober 2022 Her jeg bor blir det ingen samling for det bygges ingenting annet enn eneboliger, tomannsboliger og noen få rekkehus. Ingen leiligheter, dermed kan det ikke bli samlinger. Finnes knapt en kjellerleilighet til utleie. Føler at kommunen har gjort ett bra valg med å ikke tillate leilighetskompleks. Anonymkode: 361ef...259 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #7 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fordi, kvinneguiden brukere, og andre folk, får dem kastet ut fra boliger i "fine områder" der de bor ved å klage til huseier siden de ofte leier bolig. Folk bryr seg ikke om det er bra eller ikke, de vil bare ikke ha dem som naboer selv. NIMBY Folk er kalde og tror på fri vilje, så det er din skyld at du er en plage og det er min skyld at jeg er et flott menneske. Verre vil det blir, amerikaniseringer er i full effekt, Vi er ikke et samfunn lengre, kun individer som kjemper en krig mot våre medborgere Storbyer er "effektive" men "kalde" Anonymkode: c4e0c...f48 Men det er jo ikke min feil at jeg er fantastisk? Det bare er slik. 🥹 hardt å være perfekt og å gjøre alt riktig!! ❤️ Anonymkode: 480ac...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #8 Del Skrevet 6. oktober 2022 Sosial dumping og diskriminering av disse gruppene Anonymkode: 1ab10...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå