Gå til innhold

Sender dere "klagemail" eller lignende når dere opplever ansatte i butikk/buss/kontor som ikke er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier.

Anonymkode: 3a358...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjør. Tenker folk bør få saklige og kjappe klager hvis noe ikke er ok. Hvis det ikke er ok for meg, er det sikkert andre som heller ikke synes oppførselen/holdningen til aktuelle instans er ok.

Anonymkode: 371dc...6ad

• Liker 5
Skrevet

Jeg har sendt inn til busselskapet her i byen engang, men det var pga trafikksikkerhet. Han kjørte altfor fort, glemte å bremse ned i tide, og holdt på å kjøre i grøfta da han skulle svinge inn på en vei. Jeg satt på med barnevogn, og ble redd og følte meg utrygg, så da sendte jeg Mail og klagde. 

Anonymkode: e4aba...080

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nja. Jeg har ikke gjort det. Jeg tenker at alle kan ha en dårlig dag, så det skal være virkelig graverende før jeg eventuelt sender en slik mail. 

Anonymkode: 9222f...ca1

• Liker 8
Skrevet

kommer noen bedrifter egentlig til å bry seg om sånne ting da? 

eller havner de rett i søppel-bøtta, uten at noen av dem gidder å lese meldingen din? 

Anonymkode: 8cf7d...c16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, jeg gjør. Tenker folk bør få saklige og kjappe klager hvis noe ikke er ok. Hvis det ikke er ok for meg, er det sikkert andre som heller ikke synes oppførselen/holdningen til aktuelle instans er ok.

Anonymkode: 371dc...6ad

Jeg jobber i butikk, har gjort det i en årrekke. Den ene kunden blant tusener som klager er som regel en vanskelig person. Det er ikke vi som er vrange, men den ene kunden mener det. Karen kaller jeg den ene kunden. 

Anonymkode: e719e...cd4

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Nei. Jeg synes klage-samfunnet er nedbrytende. Hva skjer med å gi hverandre litt slækk? 

Alt tolkes i verste mening, alt blir man krenket for, folk har aldri vært så lite robuste og hardføre. 

At folk har en dårlig dag skjer, jeg har det selv. Feil gjør jeg også, og det regner jeg med at alle andre også kan gjøre. 

Det flaueste jeg vet om er folk som går til avisa når de har hatt en dårlig opplevelse med ett eller annet - jeg kan forstå at opplevelsen var kjip, men der er faktisk lov å riste det av seg og gå videre. 

Anonymkode: bb856...353

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei. Vet de vil bare le av det. Men en gang lukket bussjåføren døra med ungen min midt i. Da sa jeg fra direkte. 

Ved dårlig service eller dårlig mat på restauranter, går jeg ikke tilbake dit. Forteller gjerne til venner og bekjente men klager ikke til de. Har F eks kutta ut pizzabakeren etter at fikk kald pizza på bursdagen min. Legger ikke igjen ei krone til der, og jeg var fast kunde. 

Anonymkode: cd268...4f7

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er graverende. Jeg har gjort det èn gang, på en bussjåfør som oppførte seg så ustabilt at jeg var redd han skulle få nervøst sammenbrudd i bussen. Jeg sendte det like mye som en bekymringsmelding som en klage.

Jeg gjør det ikke på småting.

Anonymkode: 99481...b26

• Liker 3
Skrevet

Dersom vedkommende er helt håpløs, kan det være slike tilbakemeldinger som trengs for at arbeidsgiver kan gi en oppsigelse. 

Så ja, jeg gjør det. Husker en på min stamkafé som bare ødela hele stedet ved å være sur og ubrukelig. Eier takket så mye for mail og til slutt var hun endelig borte. 

Anonymkode: 6a029...035

• Liker 5
Skrevet

jepp, blitt en skikkelig karen etter at jeg fikk barn. 

Anonymkode: 8e7a8...674

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jepp, blitt en skikkelig karen etter at jeg fikk barn. 

Et eksempel: Vi skulle i barnebursdag og skulle kjøpe gave på veien. Endte med en bok butikk og der ba jeg om de kunne pakke inn, nei det hadde hun ikke tid til, men ga meg gavepapir og ikke teip. Jeg spurte om jeg kunne få litt teip så skulle jeg pakke den inn selv og det fikk jeg. Jeg står å pakker inn gaven mens hun står og ser på (det var ingen andre kunder der). og i det jeg er ferdig så går hun forbi meg påkledd for å dra hjem. 

Mens jeg driver å pakker inn denne boken så har jeg en to åring med 0 tålmodighet så det er en blanding med å pakke og løpe etter han. Var passe fornøyd etter dette.

Skrevet

Når det går på sikkerheten løs kan jeg gjøre det evt hvis jeg opplever å bli utskjelt. Jeg klagde på en drosjesjåfør en gang som kjørte etter meg og skjelte meg ut etter noter for å ha glemt blinklys i rundkjøringa. Jeg beklaget men han ville ikke gi seg. Var tydelig at det lå noe annet bak som ikke hadde med meg å gjøre.

Anonymkode: b2669...92f

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Om en ansatt i butikk osv ikke er ok har jeg glemt i det jeg går ut døren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som tittelen sier.

Anonymkode: 3a358...72b

Alltid…..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et eksempel: Vi skulle i barnebursdag og skulle kjøpe gave på veien. Endte med en bok butikk og der ba jeg om de kunne pakke inn, nei det hadde hun ikke tid til, men ga meg gavepapir og ikke teip. Jeg spurte om jeg kunne få litt teip så skulle jeg pakke den inn selv og det fikk jeg. Jeg står å pakker inn gaven mens hun står og ser på (det var ingen andre kunder der). og i det jeg er ferdig så går hun forbi meg påkledd for å dra hjem. 

Mens jeg driver å pakker inn denne boken så har jeg en to åring med 0 tålmodighet så det er en blanding med å pakke og løpe etter han. Var passe fornøyd etter dette.

hvorfor kunne du ikke kjøpt gaver ett par dager (eller uker) før selve bursdagen skal være da? 

folk som har bursdag sier vel i fra i god tid, og ikke dagen før liksom. Dermed kunne du ha reist direkte til bursdagen, i stedet for å stikke inneom en eller annen plass på veien. :lillesky:

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hvorfor kunne du ikke kjøpt gaver ett par dager (eller uker) før selve bursdagen skal være da? 

folk som har bursdag sier vel i fra i god tid, og ikke dagen før liksom. Dermed kunne du ha reist direkte til bursdagen, i stedet for å stikke inneom en eller annen plass på veien. :lillesky:

Hvorfor skal det spille noen rolle? Om hun hadde dratt uken før så er det ikke sikkert den ansatte ville ha pakket inn gaven da heller? Det handler om service ikke når man velger å dra for å handle.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg sender kun klage dersom det gjelder noe som går på sikkerhet (da typisk uvettig kjøring av budbiler eller lignende) 

Sure og frekke ansatte gidder jeg ikke klage på, da det i ytterste konsekvens kun fører til at jeg får en (litt) dårligere dag, og bedriften taper salg (noe som ikke er mitt problem) Folk flest unngår jo naturligvis steder hvor de får dårlig service.

Jeg har også sluttet å kjøpe pizza hos Peppes pga. uvettig kjøring i høy fart på gangvei i boligfelt av deres pizzabud. Dette har vi selvsagt fortalt til alle vi er på hils med i nabolaget.

Anonymkode: c0d07...7f7

• Liker 1
Skrevet

Det har hendt, men det skal mye til. Et eksempel er da jeg kontaktet busselskapet etter å ha observert en bussjåfør sitte å røyke på bussen rett før han skulle starte ruta si mer enn en gang.

Anonymkode: 30d46...a3a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...