AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #1 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg har en baby på straks 5 mnd og hun ammer fortsatt 3-5 ganger pr natt ( 20-07) det varierer veldig. Får havregrøt, ellers litt smaksprøver. Jeg og far har et godt samarbeid og hun trives godt hos han også. Siden dag en har hun sovnet like mye oppå han som meg ( spesielt kveld). Jeg forguder babyen og har masse omsorg og kjærlighet til hun. Kjenner det og alle sier det, men kjenner på at dagene er litt for ensidige og kun baby. Til nå hviler jeg mest når far har baby. Kan gå 1.5-2.. noen ganger 3 timer uten meg tilstede. På dagtid ammes det ca hver 2-3, litt hyppigere før natten. Ikke prøvd flaske og ikke prøvd mme. Pumping har vi gjort litt av, men ikke så mye det heller. Kjenner på vanskelige følelser knyttet til jobbstart i januar. Jeg jobber skift og skal kun gå kvelder/helgen ( 1 gang u mnd) til april, da tar far full perm. Baby blir 8 mnd den første jobbhelgen og jeg jobber 7.5-10 og 10 timer. Begynner 7. Slutter 21.3O på senvakt. Før dette kun en vakt eller to i ukedagene, men det blir annerledes. Jeg trengs de første 2 timene av dagen ( 07-09) pga medisin komp. Samme fra 19-21 egentlig. Hvor legger man inn ammefri ? Og kommer babyen til å ikke like meg mandag morgen når far har hatt henne ? Hva er naturlige tanker rundt dette og hvordan kan kan barnet reagere ? Hvordan finner man ut hva som er best i forhold til å ordne amming/pumping og mat situasjonen ? Anonymkode: de981...dcc
Pudderrosa Skrevet 3. oktober 2022 #2 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg vil anbefale deg å ikke ta sorgene på forskudd og ikke hør så mye på hva andre anbefaler, hver familie er forskjellig Det er lenge til januar, ting kan ha endret seg mye
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 Når det gjelder amming er det ALLTIDS etter barnets behov. Om behovet er når medisinkompetanse trengs, så er det ikke du som skal løse problemet. Da må arbeidsgiver finne løsninger/vikar de timene. Anonymkode: 62f59...bc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå