Gå til innhold

Dere som har malt kjøkkenet . Hvilken farge valgte dere på kjøkkenfronter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Det er så vanskelig med farger . 

Anonymkode: 93943...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett utallige malte kjøkkenfonter. Kun en gang har jeg sett et bra resultat.  Da var et firma å sprayet alle fontene. Måtte selvsagt demonteres. 

Ikke mal, det blir ikke pent uansett hvor god kvalitet det er på maling, sperregrunn og pensel eller rulle!!

Anonymkode: 5dc0e...1df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har malt i dusky blue, men ville nok valgt ett hakk mørkere eller en grønnlig farge skulle jeg valgt igjen. Kjenner flere som har malt med pent resultat, så ikke enig i at det alltid blitt stygt. 

Anonymkode: 5d18f...17c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har sett utallige malte kjøkkenfonter. Kun en gang har jeg sett et bra resultat.  Da var et firma å sprayet alle fontene. Måtte selvsagt demonteres. 

Ikke mal, det blir ikke pent uansett hvor god kvalitet det er på maling, sperregrunn og pensel eller rulle!!

Jeg er litt enig her.

Har vært med på å male kjøkkenfronter, og det har blitt veldig pent, men da har frontene blitt demontert og malt med sprøyte. Ingen penselstrøk eller merker etter rulle. 

Anonymkode: 85951...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er enig i at du i 99% av tilfellene ikke vil få proft resultat når du gjør det selv, men resultatet kan uansett bli veldig akseptabelt, og ofte mange ganger bedre enn utgangspunktet var.
Hvis de originale kjøkkenfrontene er skikkelig gamle og nedslitt vil selv et amatørmessig resultat ofte være bedre enn å beholde det slik det var.

Jeg skulle byttet ut kjøkkeninnredningen for åresvis siden, men jeg får meg ikke til det.
Den viktigste grunnen er at det for meg sitter langt inne å bytte ut noe som faktisk er helt og brukbart, selv om det er slitt og stygt.

Da vil noen ti-talls timer med pussing, sliping, og maling redde det gamle kjøkkenet fra å bli byttet ut mens det ennå har flere år med bruksverdi igjen.

Til TS:

Vi skal selv fornye kjøkkenet vårt nå, og har samme problemet som deg med å velge farge, og metode.

Når det gjelder metode står det mellom maling og kontaktplast, vi har ikke helt bestemt oss for hva vi vil gå for.

Når det gjelder farge vet vi at hvitt og sort er skumle farger i og med at alt vises på dem.  Klassisk hvit maling har også en tendens til å gulne med tiden.

Vi vil ha en lys kjøkkeninnredning nå, men hvilken farge det blir har vi ikke bestemt ennå.
Vi har også glatte fronter, og kommer muligens til å kjøpe lister for å lage profiler, og hvis vi maler er det mulig at frontene får to farger. (For eksempel bomull som grunnfarge, med en rustrød farge inne i "speilet")
Vi får se hva det blir til, men jeg anbefaler deg å bruke tid både på planlegging og utføring av jobben.  Resultatet blir som oftest best da.  :)

Anonymkode: 06748...6c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårt kjøkken var gammelt og slitt, men funka helt ok. Så jeg valgte å male frontene. Perfekt resultat? Nei.. Men bedre enn det var. 
Malte først grått, synes det ble veldig kaldt. Så malte det sort.. Det ser bra ut, men du ser ALT av flekker og fettmerker (har små barn).. nå sparer vi til å sette inn nytt kjøkken, da kommer jeg til å gå for noe klassisk og lyst noe :)

Anonymkode: 8c79c...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte kalk, og vegger i Marrakesh. Det ble nydelig! 

Anonymkode: 2be43...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et 20 år gammelt kjøkken i enkel shakerstil.  Det er av veldig god kvalitet, og f.eks. er alle skuffer i tre.  Vi malte det først i hvitt, og for 4 år siden i Dempet sort.  Skiftet benkeplate, nye håndtak, fjernet overskap og gjorde i det hele tatt en del endringer sist.  
Selv om jeg ser at "alle" har sorte kjøkken nå, kommer vi ikke til å male om på lang tid.  Elsker stilen vi har nå.  

Det er det som er så flott med å male, at man raskt kan endre stilen om man vil.  Og det til en billig penge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Valgte kalk, og vegger i Marrakesh. Det ble nydelig! 

Anonymkode: 2be43...1c2

Kalkmaling på kjøkkenfrontene? Brukte du sealer oppå? 

Anonymkode: 6fa0a...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kalkmaling på kjøkkenfrontene? Brukte du sealer oppå? 

Fargen «kalk» garantert 😂

Anonymkode: 903ff...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fargen «kalk» garantert 😂

Anonymkode: 903ff...5f9

Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...