AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 I forrige uke så var jeg og noen venner på fest, vi er alle tidlig i 20 årene og går sammen i samme klasse, vi kjenner hverandre veldig godt og kommer kjempe godt overens sammen, festen begynner bra, og alle er i godt humør vi drikker, prater og har det veldig hyggelig sammen, jeg drakk noen øl, men var ikke overstadig beruset, ikke grøftefyll eller noe slikt jeg vil si godt brisen. Så etter en stund utover kvelden, så vet jeg ikke hva som skjer, hvorfor det skjer, men jeg får iallefall en intens frykt følelse og får det for meg at en eller flere (jeg vet nøyaktig hvem) av de som var tilstede på den festen har planer om og drepe meg (igjen kun en følelse jeg følte) og den frykten jeg følte på kan nærmest ikke beskrives, så jeg prøvde jo alt for og komme meg unna de, og få de på avstand, men de merket nok at noe var galt, og hanket meg hele tiden inn igjen, eller fant meg. Akkuratt da det holdt på føltes det som om at jeg holdt på og bli gal. Så etter en stund begynnte jeg og bli veldig utagerende på den måten at de fysisk måtte holde meg nede, og tilkalle ambulanse, så bar det rett på sykehus for noen prøver, der promillen ble målt til 1,02. På morgenen etter så fikk jeg også forklart at jeg fikk noe som heter Stesolid, vet ikke helt hva det er, men man blir sløv av det pga jeg var så utagerende på akutten også. Hva var det som skjedde? og hvorfor reagerte jeg som jeg gjorde? Kan ellers nevne at jeg har stadig tilbakevendende depresjon, samt at enkelte tider så føles det som om at følelseslivet går i en heftig berg og dalbane. Anonymkode: f388e...a8a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Det kan være lurt å bestille en time hos fastlegen og få han til å lese journalen din, se på prøvesvarene og forklare deg hva som har skjedd. Det kan være viktig å få fakta på bordet. Kanskje det er fare for at det samme skjer igjen hvis du drikker alkohol en annen gang eller at noen har tilsatt noe i drikken din. Anonymkode: ee001...2f2 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Vent på prøvesvar og få de skikkelig forklart av legen din. Hvis ikke det er utslag på noe du kan ha fått i deg, hvis noen puttet noe i drikken din, be om utredning for andre ting. Noen er allergisk mot enkelte typer alkoho, noen har underliggende psykoselidelse som kan bli trigget av alkohol. Og det finnes også endell andre tilstander/ sykdommer som gjør at alkohol kan påvirke negativt. Anonymkode: c782a...db5 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Kan vere alt fra panikkanfall til paranoia eller paranoid psykose (pga vrangforestillinger) osv. Ville bestilt time hos fastlege og finne ut av det kjapt. Helst ikke drikk alkohol før du har gjort det🙏 Jobber med mennesker med alle desse lidelsene og det finnes ting som kan hjelpe Anonymkode: 96064...12d 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan vere alt fra panikkanfall til paranoia eller paranoid psykose (pga vrangforestillinger) osv. Ville bestilt time hos fastlege og finne ut av det kjapt. Helst ikke drikk alkohol før du har gjort det🙏 Jobber med mennesker med alle desse lidelsene og det finnes ting som kan hjelpe Anonymkode: 96064...12d Syns forøvrig det er rart at de ikke henviste deg videre? Bare sendte de deg hjem? Anonymkode: 96064...12d 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Syns forøvrig det er rart at de ikke henviste deg videre? Bare sendte de deg hjem? Anonymkode: 96064...12d Ja, de konkluderte (pga promillen, at det var det som løste det ut, case closed) Jeg ville ikke skrive dette i det opprinnelige innlegget, men jeg har hatt en tilsvarende episode før også, om en ikke like sterk. Beklager hvis det blir mistenkelig om jeg bare legger til og legger til ting, det var min intensjon og bare få luftet tankene om hva jeg burde gjøre. Er det slik at jeg bare kan gå til fastlege og be om og få tatt nødvendige tester for så og bli henvist videre psykolog hvis det er aktuelt? Anonymkode: f388e...a8a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 Ja det tenker jeg er litt. Si at du blir litt bekymret bare. Er jo greit å vite om du er i fare for å gå i skikkelig paranoid psykose noen gang,da kan du jo risikere å faktisk gjøre alvorlig galne ting mot deg selv eller andre fordi du er livredd. Kanskje dere må se på søvnen din,medisiner osv. Mener ikke å skremme deg,men heller en sjekk for mye🙌 var første gangen knyttet til alkohol også? I depressiv periode? Anonymkode: 96064...12d 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Be om henvisning til psykolog ja. Det er ofte lang ventetid, men få det inn i papirene dine. Og ta kontakt hvis det blir akutt igjen. Da skal du ha hjelp Anonymkode: c782a...db5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det tenker jeg er litt. Si at du blir litt bekymret bare. Er jo greit å vite om du er i fare for å gå i skikkelig paranoid psykose noen gang,da kan du jo risikere å faktisk gjøre alvorlig galne ting mot deg selv eller andre fordi du er livredd. Kanskje dere må se på søvnen din,medisiner osv. Mener ikke å skremme deg,men heller en sjekk for mye🙌 var første gangen knyttet til alkohol også? I depressiv periode? Anonymkode: 96064...12d Rekner med de tok tester på om du kan ha fått noe i drikken din? Anonymkode: 96064...12d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 Høres ut som paranoia/ grensepsykose. Røyka du hasj eller tok kokain? Anonymkode: 62f31...b90
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Du bør i alle fall snakke med fastlegen og diskutere saken. Psykose er jo ikke spesielt sunt for helsen, best å unngå det om du kan. Anonymkode: ee001...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det tenker jeg er litt. Si at du blir litt bekymret bare. Er jo greit å vite om du er i fare for å gå i skikkelig paranoid psykose noen gang,da kan du jo risikere å faktisk gjøre alvorlig galne ting mot deg selv eller andre fordi du er livredd. Kanskje dere må se på søvnen din,medisiner osv. Mener ikke å skremme deg,men heller en sjekk for mye🙌 var første gangen knyttet til alkohol også? I depressiv periode? Anonymkode: 96064...12d Begge gangene var det alkohol innvolvert ja, ikke overstadig beruselse vel og merke. Anonymkode: f388e...a8a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Rekner med de tok tester på om du kan ha fått noe i drikken din? Anonymkode: 96064...12d De tok tester, med unntak av promillen, 1,02 så ble det funnet spor av Benzodiazepiner, men fikk forklart at dette kom av at jeg fikk Stesolid på akutten, det er vistnok virkestoffet. Anonymkode: f388e...a8a
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, de konkluderte (pga promillen, at det var det som løste det ut, case closed) Jeg ville ikke skrive dette i det opprinnelige innlegget, men jeg har hatt en tilsvarende episode før også, om en ikke like sterk. Beklager hvis det blir mistenkelig om jeg bare legger til og legger til ting, det var min intensjon og bare få luftet tankene om hva jeg burde gjøre. Er det slik at jeg bare kan gå til fastlege og be om og få tatt nødvendige tester for så og bli henvist videre psykolog hvis det er aktuelt? Anonymkode: f388e...a8a Noe sier meg at du allerede har en ganske tykk journal, men du finner det ikke relevant om akkurat denne saken så derfor velger du å utelate alt fra historien. Det kalles å være uærlig å ta ut fragmenter fra en isolert historie uten å se det store bildet. Som om jeg skulle fortelle en historie om at beinet mitt plutselig brakk, helt ut av det blå, uten å nevne at jeg har en sykdom som gjør at jeg lett brekker bein. Er jeg overrasket over at du valgte å utelate informasjon? Nei, jeg er selvfølgelig ikke det. Anonymkode: fe78b...c4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #15 Skrevet 2. oktober 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som paranoia/ grensepsykose. Røyka du hasj eller tok kokain? Anonymkode: 62f31...b90 Har aldri røykt hasj, eller prøvd kokain, drakk noe hjemmebrent når jeg var i tenårene, men hvem har ikke det. Anonymkode: f388e...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Ikke alt man dopes ned meg vises på test. Og noen trenger du bare ha i kroppen en liten stund før det ikke vises på test. Du har også drikke så større sjangs får falsk negativ test. Mange sliter også med alkoholpsykose. Anonymkode: ecdd1...8a2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #17 Skrevet 2. oktober 2022 Stensolid har du hatt epilepsi anfall før? Anonymkode: 2c0b9...759
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #18 Skrevet 2. oktober 2022 Psykose av alkohol. Jeg kan ikke drikke av akuratt den grunnen , jeg var sånn som deg før å det ble bare værre! Kjenner mange andre med det også Anonymkode: ecdd1...8a2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #19 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stensolid har du hatt epilepsi anfall før? Anonymkode: 2c0b9...759 Ser nå at den brukes til mer. Bare jeg som er kjent med den i forhold til epilepsi. Anonymkode: 2c0b9...759
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #20 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De tok tester, med unntak av promillen, 1,02 så ble det funnet spor av Benzodiazepiner, men fikk forklart at dette kom av at jeg fikk Stesolid på akutten, det er vistnok virkestoffet. Anonymkode: f388e...a8a Benzo? Jeg er tidligere rusavhengi å benzo er kraftige angstdempende og noen mennesker kan bli veldig farlige på dem! Tror ikke noe på at de har gitt deg noe form får benzo mens du har vist tegn til aggresjon en gang. Noe skurrer i hele innlegget Anonymkode: ecdd1...8a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå