Gå til innhold

I går ble det slutt. Hvordan gå videre fra en voldelig mann? lang historie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er fylt med en stor sorg hvor jeg nå skriver her for å søke råd. I to år har jeg vært sammen med en mann som gradvis ble mer og mer voldelig.

Forholdet vårt startet fint. Selvom jeg dog ikke er den letteste å leve med. Jeg er og har alltid hatt problemer med å stole på mennesker, pga oppvekst. Og med en eksplosiv mann med sinneproblemer var dette en oppskrift på katastrofe.
Jeg er en veldig sjalu og mistenksom person, så kanskje derfor jeg har også unnskyldt personens oppførsel mot meg. 
Som sagt var starten vår bra. Han var en person jeg kunne stole på. En person som snakket rett fra levera, var åpen, veldig flink til å snakke med mennesker og jovial. Alt jeg ikke var. Som den usikre, tilbaketrukne personen jeg alltid har vært.. tiltrakk han meg. Vi var sammen og vi elsket hverandre.. så jeg trodde.
Med tiden ble ting vanskeligere. Når vi ofte kranglet begynte ting å bli mer fysisk. Ved hver krangel begynte han å ta tlf min, og når jeg alltid forsøkte å få ta den tilbake, ble jeg dyttet, så til slutt sparket, og ved en annen anledning kvalt, og til slutt endte det opp med at jeg over tid ble slått og sparket hvor det etterlot seg merker på hele kroppen min. Ved hver krangel ble jeg nå tatt tak i genseren, jakka, kjeven min og ført opp mot veggen hvor jeg ikke hadde noe sted å gå. Jeg ble kalt dum, hore .. alt en kunne tenke seg.  Jeg ble påtvunget til å selv kalle meg dum ut av redsel.

har også truet meg gjentatte ganger på tlf og meldinger. På fredag følte jeg at jeg hadde fått nok. Vi bor et stykke fra hverandre og etter vi hadde vært sammen den kvelden (og alt var fint mellom oss igjen) og han skulle hjem.. lovet han meg å dra rett hjem for så ringe meg. Men dette gjorde han altså ikke. Han dro ut på byen og ignorerte tlfene mine. Han tok de innimellom men så ignorerte han meg igjen og latet som han var hjemme. Altså løgner er også noe som stikker dypt hos meg. Jeg hadde trøstet meg med at selvom han var slem.. så kunne jeg i det minste stole på ordet hans. Noe som hadde vært problematisk for meg før med andre menn. Og dette såret meg derfor betydelig, så jeg bestemte meg for at nå var det nok. Jeg skulle gå. 
Jeg blokkerte han. Og jeg endte det.

Dagen etter når han hadde kommet til seg selv, fikk jeg en haug av meld og unnskyldninger. Han skulle komme. Og skulle jeg gjjøre det slutt, så skulle det ende med et smell i hvertfall. Han ringte 300 ganger den  dagen, sendte meldinger i hytt og pine. Og sendte meg bilde av at han stod utenfor huset til moren min (jeg har flyttet hjem igjen hit). Jeg hadde å komme ut ellers kom det en sten flyvende igjennom ruta. Jeg for første gang, stod på mitt. Jeg kom ikke ut. Og helvette brakte løst. Jeg hørte noen småsteiner som ble kastet på ruta. Og jeg fikk en melding om at han skulle ødelegge bilen til moren min. Jeg ble redd og ringte politiet og gikk ut for å se om ha var der. Der kom han frem. Og vi begynte å kjefte, men han hørte at jeg var på tråden med politiet så han løp av gårde. Når jeg sjekket bilen var det en svær lang ripe han hadde laget rundt hele kanten av bilen. og han hadde knust sidespeilet på bilen. Og igjen var han full. Glemte å si at personen har alkoholproblemer. 

Hjertet mitt knuses!! jeg elsket jo denne personen. Og personen er som regel fin når han IKKE drikker. 
Jeg har vært nummen i to dager, men merket at jeg først begynte å gråte over forholdet vårt i dag kveld. Følelsene mine er så opp og ned. Jeg vet han ikke er bra for meg. Men jeg har fortsatt følelser for vedkommende. Jeg tenker bare hva hvis han hadde fått hjelp. Men nå har han satt spikeren i kista. Familien min ville aldri godtatt han. og jeg kan heller ikke tilgi alt han har gjort. 
Jeg er bare full av sorg og forvirrelse. For første gang i dag prøvde jeg å få min closure med å skrive til han alt jeg følte over alt han har gjort meg. alt som er vondt. Kunne bare ønske jeg fikk svar på hvorfor og i det minste en unnskyldning. Selvom ting nå blir politianmeldt :(((
Men jeg har ikke hørt noen ting. Sjekket instaen hans og han har begynt å følge en annen person, noe som knuser meg. at jeg var så lett å kaste bort. og her hadde jeg holdt ut med han fordi jeg elsket han?
jeg føler meg så verdiløs. selvom ting høres helt sykt ut. skulle jeg ønske han i det minste hadde savnet meg nok til å gitt en lyd fra seg om det han hadde gjort. 

Alt er bare så vondt! og Jeg har det vondt over noen som ikke bryr seg og tilsynelatende aldri har brydd seg om meg. 
Nå vet jeg at livet må gå videre, men det blir kanskje lettere med tiden.

Anonymkode: 1f00b...193

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med krisesenter og bli med i nettverksgrupper og aktiviteter på kvinnesentere for å bygge deg en ny støttekrets og for å normalisere hverdagen og ikke stå alene. 

Hold ut de første månedene uten kontakt så vil du føle deg så sabla fri og bra når den verste avhengighets/traumeabstinensfasen er over! Gratulerer, du har gjort ditt livs beste valg nå!

Anonymkode: 4c7fb...4c3

• Nyttig 1
Skrevet

Snakk med noen anonymt på Vo linjen om hva enn du skulle ønske og trenge, tlf 116006

Anonymkode: 4c7fb...4c3

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, ta tiden til hjelp. Nå er det på det verste. Om noen uker, måneder, så kjennes dette helt annerledes ut. Blokker han på alle sosiale medier. Om du følger han der vil det bare ta lengre tid og være vondere å komme videre.

Anonymkode: fb41a...b3a

• Nyttig 1
Skrevet

Kjære deg, ts. Du får ikke noen forklaring fra ham på hvorfor han gjør sånn mot deg, annet enn at han vil gi deg skylden. Men sannheten er at han gjør sånn fordi han vil, ikke fordi han må. Derfor er en unnskyldning fra ham ingenting verdt, det vil være falske ord som han ikke mener. Han har vist grundig at han er svært farlig.

Heller enn å være så fokusert på ham, er det tid for å fokusere på deg selv. Gjør alt du kan for å ta vare på deg selv og bygge deg opp igjen. Søk hjelp slik at du har noen støttespillere rundt deg, som kan hjelpe deg gjennom denne tiden.

Anonymkode: da362...a6d

Skrevet

Vært der selv. Blokker han over alt nå! Ikke tenk på han i det hele tatt.

Han kommer aldri til å forandre seg, selv om han sier det.

Det kommer aldri til å komme noe godt ut av å ha noe som helst kontakt med denne fyren.

Ta en tur innom nærmeste krisesenter og ta en snakk med dem, de skjønner meget godt hva du går igjennom.

De nærmeste ukene, månedene kommer til å være vanskelig, men det er så mye bedre dager som venter deg ❤️ 

Skrevet

Du er råtøff som forlater en voldelig mann!

Ta kontakt med krisesenter og/eller noen i hjelpeapparatet. Det vil bli bedre etter hvert.

Slike typer er innerst inne så feige, plage folk og så stikke av når det får konsekvenser med lovens lange arm..🙃

Nei, dette klarer du. Du er en sterk kvinne♥️

Anonymkode: cc3c4...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...