Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten case nå, hvor jeg kanskje kan trenge noen innspill utenfra.

Det er ei som sendte meg melding først nylig, og vi snakker ganske fyldige meldinger, hvor vi så ut til å matche ganske greit, utifra hva vi skrev. Etter noen dager tok jeg motet til meg og spurte hun om vi skulle treffes. Det svarte hun at hun gjerne ville, at hun kunne til uken. I denne helgen skulle hun være bortreist. Det er vel og bra, men så har det vært ganske så stille fra henne, etter at jeg spurte om hun ville treffes. Dagen hun skulle dra, sendte jeg henne en "god tur"-melding. Denne svarte hun på, vi hadde en liten samtale, i hvert fall. Men nå har jeg ikke hørt noe mer. Er nå veldig skeptisk til å sende henne noen ny melding i fare for å virke masete. Hva ville dere gjort her?

Anonymkode: a8339...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sender du hun melding på onsdag og spør om hun vil bli med ut å spise på lørdag:) Det er ikke masete men gi hun noen dager fra hun kommer hjem til du spør. Og når du spør så kom med en konkret plan ikke bare spør hei hva skjer og om hun har hatt det fint zzz.

En fin melding du kan sende onsdag i 17-18 tiden om du ikke har hørt fra henne før er "Hei! Håper helgen har vært bra. Hva sier du til å treffes og finne et sted å spise på lørdag?" 

Dropp smiletegn og sånne ting til du kjenner hun bedre 

Anonymkode: 50b80...aa2

• Liker 1
Skrevet

Du spurte om dere skulle treffes til uken, og så følger du ikke opp?

Når hun har svart ja, så må jo du komme med et forslag til å møtes. Det er jo du som har spurt henne.

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Du spurte om dere skulle treffes til uken, og så følger du ikke opp?

Når hun har svart ja, så må jo du komme med et forslag til å møtes. Det er jo du som har spurt henne.

Nå har hun jo vært bortreist, så jeg har bare ikke villet mase. Hun har tidligere sagt at hun ikke er veldig klengete av seg, og det er hint nok for meg :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har hun jo vært bortreist, så jeg har bare ikke villet mase. Hun har tidligere sagt at hun ikke er veldig klengete av seg, og det er hint nok for meg :)

Var hun bortreist da dy spurte?

Du må komme med et konkret forslag. Si at du synes det hadde vært koselig/kjekt å gå tur eller noe. Hva med å møtes ,,,,,kl,,,,,? Håper du har hatt/har det fint der du er........... Gleder meg til å se deg igjen.

Skrevet

Har vært borte i lignende situasjon, en fyr spurte om vi skulle møtes en dag, jeg sa hvilke dager jeg kunne, han sa vi tar det når det nærmer seg, så fulgte han ikke opp..ganske irriterende. Tenker det er rimelig at du følger opp og spør direkte om lørdagen kunne passet feks

Anonymkode: 919a3...dba

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (6 timer siden):

Var hun bortreist da dy spurte?

Du må komme med et konkret forslag. Si at du synes det hadde vært koselig/kjekt å gå tur eller noe. Hva med å møtes ,,,,,kl,,,,,? Håper du har hatt/har det fint der du er........... Gleder meg til å se deg igjen.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har vært borte i lignende situasjon, en fyr spurte om vi skulle møtes en dag, jeg sa hvilke dager jeg kunne, han sa vi tar det når det nærmer seg, så fulgte han ikke opp..ganske irriterende. Tenker det er rimelig at du følger opp og spør direkte om lørdagen kunne passet feks

Anonymkode: 919a3...dba

Nei, jeg spurte før hun skulle reise bort. Så ble det litt stille. Dagen hun reiste sendte jeg henne en god tur-melding, vi tekstet litt. Så har det vært stille igjen. Hun bør være hjemme igjen nå, jeg har bare ikke villet fremstå masete. Tingen er at jeg sendte melding sist, så jeg har villet se om hun gjør det samme. Men, kanskje jeg bør sende henne en melding i morgen. Og da, som dere sier, være litt mer konkret og følge opp. Har liksom den "sende melding annenhver gang"-regelen...

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg spurte før hun skulle reise bort. Så ble det litt stille. Dagen hun reiste sendte jeg henne en god tur-melding, vi tekstet litt. Så har det vært stille igjen. Hun bør være hjemme igjen nå, jeg har bare ikke villet fremstå masete. Tingen er at jeg sendte melding sist, så jeg har villet se om hun gjør det samme. Men, kanskje jeg bør sende henne en melding i morgen. Og da, som dere sier, være litt mer konkret og følge opp. Har liksom den "sende melding annenhver gang"-regelen...

Sende melding annenhver gang regel er for usikre kids. If you want something then go get it. Du er ikke masete når du bare melder et par ganger i uka men hver dag og annenhver dag blir masete med mindre dere begge tar initiativ til det

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sende melding annenhver gang regel er for usikre kids. If you want something then go get it. Du er ikke masete når du bare melder et par ganger i uka men hver dag og annenhver dag blir masete med mindre dere begge tar initiativ til det

Da hører jeg med henne i morgen, om hun ikke kommer meg i forkjøpet. Siste melding jeg sendte til henne var før helgen, da var hun på vei dit hun skulle. Som sagt, hun svarte, og vi tekstet litt den kvelden. Da snakket vi ikke om å treffes, det hadde hun jo svart på før, at hun ville og at hun kunne denne uken. Da tenkte jeg det ville være poengløst å nevne det sist.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du sier du spurte henne før hun reiste. Da sa hun ja før hun reiste og?  har tjo du ikke fulgt opp. Hun trodde vel kanskje da at du mente før hun dro. Men du kan jo følge videre opp nå og si noe konkret møteplass

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da hører jeg med henne i morgen, om hun ikke kommer meg i forkjøpet. Siste melding jeg sendte til henne var før helgen, da var hun på vei dit hun skulle. Som sagt, hun svarte, og vi tekstet litt den kvelden. Da snakket vi ikke om å treffes, det hadde hun jo svart på før, at hun ville og at hun kunne denne uken. Da tenkte jeg det ville være poengløst å nevne det sist.

Det er fint at du er bevisst på å ikke mase, men du må også følge opp når du foreslår noe. Mest sannsynlig sitter hun i andre enden og venter på en konkret invitasjon med dag og sted til å møtes :) Send hun melding i dag eller morgen du og spør om hun vil møtes til helgen :) det blir hun sikkert glad for!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 22.44):

Har en liten case nå, hvor jeg kanskje kan trenge noen innspill utenfra.

Det er ei som sendte meg melding først nylig, og vi snakker ganske fyldige meldinger, hvor vi så ut til å matche ganske greit, utifra hva vi skrev. Etter noen dager tok jeg motet til meg og spurte hun om vi skulle treffes. Det svarte hun at hun gjerne ville, at hun kunne til uken. I denne helgen skulle hun være bortreist. Det er vel og bra, men så har det vært ganske så stille fra henne, etter at jeg spurte om hun ville treffes. Dagen hun skulle dra, sendte jeg henne en "god tur"-melding. Denne svarte hun på, vi hadde en liten samtale, i hvert fall. Men nå har jeg ikke hørt noe mer. Er nå veldig skeptisk til å sende henne noen ny melding i fare for å virke masete. Hva ville dere gjort her?

Ikke kontakte ho

Anonymkode: 36d5a...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ikke kontakte ho

Anonymkode: 36d5a...abf

Troll

Skrevet

Det løste seg. Dvs, hun tok kontakt i går, og vi har avtalt å treffes senere i uka. Først en enkel, grei middag (mitt forslag) og så en ting hun skal på hvor jeg skal være med (hennes forslag).

Skrevet

Så fint. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...