Gå til innhold

Tok celleprøve hos fastlege, fikk svar etter 3 dager, litt vel raskt eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok celleprøve hos min Russiske fastlege, braskete dame som jeg ikke stoler helt på. Fikk kjapt svar, 3 dager tok det. Er ikke det litt vel kjapt? Mistenker at hun ikke har sendt prøva mi for analyse..eller går det virkelig så raskt? 

Anonymkode: d8aef...344

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger går det raskt. Jeg fikk brev i posten fra gynekolog etter ca 1 uke om at alt var ok. Da hadde brevet brukt noe tid på postgang. 

Anonymkode: abe73...1f5

Skrevet

Får vel kun svar om de finner noe på prøvene. Jeg har aldri fått svar på mine.. tatt 3 eller 4.

Anonymkode: 21329...98f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får vel kun svar om de finner noe på prøvene. Jeg har aldri fått svar på mine.. tatt 3 eller 4.

Det er an på hvordan din fastlege jobber. 

3 dager høres normalt ut. Det er ferskvare, og analyseres fort. Det som tar tid er å gi ut svar.

Anonymkode: e314a...61b

Skrevet

Du skal også være meget forsiktig å anklage din fastlege for å ikke sende prøvemateriell og forfalske prøvesvar. Det er alvorlige anklagelser du kommer med.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du skal også være meget forsiktig å anklage din fastlege for å ikke sende prøvemateriell og forfalske prøvesvar. Det er alvorlige anklagelser du kommer med.

Ts. Kommer ikke med noe navn her og har heller aldri anklaget henne med navn til noen, men har opplevd så mye rart med denne legen at ingenting forundrer meg. 

Anonymkode: d8aef...344

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe navn, men det er vel en del mennesker i en liten kystby som kommer til å tenke sitt om hvem dette gjelder, hvis de roter seg inn i denne tråden. Da kan de for all del ta feil, finnes sikkert flere leger som passer denne beskrivelsen.

Anonymkode: 723f2...beb

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Oohh hva skjer da? Kommer du på døra da jenta mi? 

Anonymkode: 1f64d...75f

Skrevet

Jeg reagerer litt på at du måtte nevne at hun er russisk? Hvorfor er det relevant?

Anonymkode: de048...58b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg får alltid svar på mine uansett resultat. Har tatt 7 stykker. 

Anonymkode: e2932...67d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oohh hva skjer da? Kommer du på døra da jenta mi? 

Anonymkode: 1f64d...75f

Skjerp deg

• Liker 1
Skrevet

Nå sjekker de bare for hpv virus. Er deb negativ så trenger de ikke analysere celleprøven slik som tidligere. 

Anonymkode: 253a8...dbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå sjekker de bare for hpv virus. Er deb negativ så trenger de ikke analysere celleprøven slik som tidligere. 

Anonymkode: 253a8...dbe

Det er vel ikke helt riktig. For damer under 34 er det ikke HPV-test, men vanlig celleprøv. 

Anonymkode: e77b8...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...