Gå til innhold

Hva gjør du når du er sliten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kommer du deg ovenpå igjen?

Jeg trodde jeg var sliten på fredag etter en masete uke, men føler meg mer sliten nå enn jeg gjorde da og i morgen er det mandag  :(

Anonymkode: 9f798...cf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover. Legger meg når ungen har sovna og prøver å få så mye tid i senga som mulig. Ingenting annet hjelper. 

Anonymkode: 922a3...22e

• Liker 2
Skrevet

Jeg slapper av, har du gjort mange aktiviteter i helgen?

Anonymkode: f1697...b8c

• Liker 1
Skrevet

Leser bok,går tur, ser avslappende serier som ikke krever mye tankekraft.

Anonymkode: 4ba07...6c5

Skrevet

Først og fremst søvn i senga. Gå tur, frisk luft. Minst mulig skjerm. Et glass vin, høre på musikk. Jeg har også positiv effekt av å bade i sjøen, uansett vær og temperatur. 

I hverdagen om det har vært en lang og masete dag så hjelper det å ligge på sofaen under et varmt teppe å se på tv.

Anonymkode: dedb3...978

Skrevet

Er jeg sliten legger jeg meg i senga, tar meg en snus.. scroller på tlf eller sover. Da må jeg ha fred 

Anonymkode: 0c9c8...767

Skrevet

Når jeg er utslitt pleier samboeren min å skifte til nytt sengetøy, så hopper jeg i dusjen for så å slenge meg rett i senga med en bok/serie/film eller sovner 🤭 Da føler jeg meg alltid bedre! 

Anonymkode: 7e63d...658

Skrevet

Det varierer. Noen ganger trenger jeg en skikkelig vinbløyte med venninner, det gir meg energi og får meg opp! Andre ganger er det å trene, gå tur i skogen eller bare ligge på sofaen med familien som gir meg energi når jeg føler meg helt tom. Å ligge i sengen og sove mest mulig har jeg prøvd mange ganger, det kjennes ut som om det er det eneste kroppen vil og at jeg ikke kan få nok søvn, men det har bare gjort meg mer sliten og dratt meg lenger ned….

Anonymkode: bfb35...a7d

• Nyttig 1
Skrevet

Spørs hva slags sliten. Men generelt sett passer jeg på å få nok søvn, passer på at jeg har nok fritid etter jobb og legger ingen planer samt bruker fritiden på akkurat det som gir meg noe (tur i høstfargene, se en TV-serie, gaming, høre på nostalgisk musikk med et par glass vin...).

Anonymkode: d4ea5...d6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

ser avslappende serier som ikke krever mye tankekraft.

Anonymkode: 4ba07...6c5

Eksempler? Jeg ser også serier som ikke krever tankekraft, men de er ikke så avslappende 🤔

Anonymkode: 702b6...40f

Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Kommer an på hvordan sliten.

Er jeg fysisk sliten etter en stressende dag så slapper jeg av i sofaen, ser en serie, hører musikk osv. Sitter og bare slapper helt av en stund.  

Er jeg psykisk sliten så trener jeg, har sex, er sammen med venner, hører musikk eller en god serie, ja gjør ting jeg elsker å gjøre og prøver å holde meg opptatt med det. Ikke minst prøver å få nok søvn om natta. Det hjelper ikke alltid men hadde vært verre å ikke gjøre ting jeg liker synes jeg. 

Endret av Warrior
Skrevet

Prøver å koble ut hode, er ofte sliten pga unødvendig tankespinn 

Anonymkode: d0d57...c00

Skrevet

Jeg er alltid sliten pga sykdom, ikke bare litt sliten etter jobb. 

Jeg hviler mye hver dag, kobler helt ut uten noe stimuli. Det hjelper, men jeg henter meg ikke inn igjen pga sykdommen min. Men kan anbefales, å se tv osv tar krefter det også.

Anonymkode: c8e64...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...