Gå til innhold

Jeg vil ha kvalitetstid, mannen vil sove.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tvillinger på 6 måneder. Det kan naturligvis være ganske krevende og vi gjør så og si like mye når det gjelder dem, må gi mannen cred for det. Bortsett fra at jeg ammer på natten og står opp tidlig med dem, så jeg får sjelden sovet sammenhengende eller spesielt lenge.

Mannen er for tiden ikke i arbeid så vi går hjemme begge to om dagene. 

Mitt problem er at jeg ønsker mer tid med han når barna endelig sover. Jeg vil se på film og kose meg og veldig gjerne ha sex med han og, men han sovner 5 minutter etter babyene ...... Jeg har spurt om han av og til han prøve å holde seg våken så vi kan tilbringe tid men når han først er trøtt så går det ikke. Jeg vet at han har klart å ha korte netter før når han jobbet sent/tidlig osv osv.

Er jeg rasshøl hvis jeg krever at en kveld i blant så vil jeg gjerne ha litt romantisk tid sammen 😅 kjenner jeg begynner å bli frustrert pluss at jeg føler meg avvist. Men han mangler jo liksom ikke søvn heller ...

Anonymkode: 4a202...b46

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke kose dere på dagtid når de sover middag?

Anonymkode: 61af8...220

• Liker 8
Skrevet

Vent til ungene blir gamle nok til å flytte

Anonymkode: 2ad90...83c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

MÅ det skje på kvelden da? Ungene sover vel noe på dagtid, utnytt det. Innse at det i en periode kan være vanskelig å få til filmkveld osv som før. Bare det å legge seg i senga å holde rundt hverandre mens ungene sover er gull verdt, kanskje man til og med finner lyst og overskudd for sex, som kanskje er mangelvare på kvelden/ellers. 

Anonymkode: 1de07...c10

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er både våken i ny og ne om natta, og er den som står opp tidlig med barna? Hvorfor?

Han typen bør være glad du er interessert i kvalitetstid med han. Tar deg for gitt, og gjør ikke sin del!

Anonymkode: 32e24...b26

• Liker 3
Skrevet

Behov for søvn trumfer alt. Ingen er spesielt bra selskap når de helst vil sove, og det nytter ikke å tvinge ham. 

Anonymkode: bc1e1...a80

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå er det unntakstillstand. 

Barnas første leveår er dere ikke kjærester. Dere er ett team, hvor eneste mål er å tilfredsstille barnas behov. Kjærestekvelder, sex og film har dere hatt masse av, og dere får det tilbake. Nå, nå er dere mamma og pappa. That's it. Når barna er 2-3 år, så har dere mest sannsynlig kommet inn i en god rytme og rutine, at ting går av seg selv, og dere vil igjen ha tid og overskudd til kjærestetid. 

• Liker 14
Skrevet

Det er ikke noe å gi cred for at mannen tar omtrent like stor del som deg…. Det er vel forventet? 

Anonymkode: 69843...f1b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor er HAN så trøtt om kveldene hvis det er DU som står opp tidlig med babyene? 🤔

Er han sykemeldt pga utmattelsessyndrom eller noe som gjør at han er ekstra trøtt og trenger mye søvn?

Hva gjør han om dagene når han ikke er i arbeid? Bidrar dere likt i hus og med baby?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
mrs.tld skrev (2 timer siden):

Barnas første leveår er dere ikke kjærester. Dere er ett team, hvor eneste mål er å tilfredsstille barnas behov. Kjærestekvelder, sex og film har dere hatt masse av, og dere får det tilbake. Nå, nå er dere mamma og pappa. That's it. Når barna er 2-3 år, så har dere mest sannsynlig kommet inn i en god rytme og rutine, at ting går av seg selv, og dere vil igjen ha tid og overskudd til kjærestetid. 

Oppskriften på et brudd har du her. Veldig naivt å tro at det bare er å sette parforholdet på pause, og kjærester er bedre foreldre. 

Anonymkode: ef2f6...b40

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har tvillinger på 6 måneder. Det kan naturligvis være ganske krevende og vi gjør så og si like mye når det gjelder dem, må gi mannen cred for det. Bortsett fra at jeg ammer på natten og står opp tidlig med dem, så jeg får sjelden sovet sammenhengende eller spesielt lenge.

Mitt problem er at jeg ønsker mer tid med han når barna endelig sover. Jeg vil se på film og kose meg og veldig gjerne ha sex med han og, men han sovner 5 minutter etter babyene ...... Jeg har spurt om han av og til han prøve å holde seg våken så vi kan tilbringe tid men når han først er trøtt så går det ikke. Jeg vet at han har klart å ha korte netter før når han jobbet sent/tidlig osv osv.

Er jeg rasshøl hvis jeg krever at en kveld i blant så vil jeg gjerne ha litt romantisk tid sammen 😅 kjenner jeg begynner å bli frustrert pluss at jeg føler meg avvist. Men han mangler jo liksom ikke søvn heller ...

Denne problemstillingen tror jeg er ny på KG. Motsatt ikke så uvanlig 😉

Går det an at han tar seg en ekstra dupp ila ettermiddagen for å lade opp til kvelden?

• Liker 2
Skrevet

Husk at selv om du har overskudd, betyr ikke at han har det (selv om du er våken med amming om natta) folk er ikke like når det gjelder søvn. La han sove, men av og til så kan dere jo finne på noe sammen.

• Liker 8
Skrevet

Søvnbehov trumfer alt. Kanskje det er for tidlig å innføre kvalitetstid ? 

Anonymkode: 7f757...50b

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette handler vel om at han har nettopp fått to barn og er arbeidsledig. Mange menn som ikke føler seg som menn da. Kanskje snakke med han om det fremfor å kreve noe?

Anonymkode: bc11b...164

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner meg igjen fra småbarnsperioden.

Søvn trumfer dessverre alt. Også «kvalitetstid»

Anonymkode: 0b304...8ee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner meg igjen fra småbarnsperioden.

Søvn trumfer dessverre alt. Også «kvalitetstid»

Anonymkode: 0b304...8ee

Men det er jo TS som står opp tidlig og tar nattevåk. Mannen får sove sammenhengende hele natten og kan sove videre når TS skal opp med babyene om morgenen. Hva han er så trøtt for da? 🤔 Ikke er han på jobb heller! Vasker han hus og lager mat og passer unger hele dagen fra han står opp til han legger seg?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor er HAN så trøtt om kveldene hvis det er DU som står opp tidlig med babyene? 🤔

Er han sykemeldt pga utmattelsessyndrom eller noe som gjør at han er ekstra trøtt og trenger mye søvn?

Hva gjør han om dagene når han ikke er i arbeid? Bidrar dere likt i hus og med baby?

Det står jo at han er uten jobb, så han søker vel jobber. Kanskje han IKKE skulle gjort dette hjemme, men heller på NAV, biblioteket eller en cafe. Er ikke lett å skrive gode søknader mens små babyer hyler.

Anonymkode: a6c26...f5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det står jo at han er uten jobb, så han søker vel jobber. Kanskje han IKKE skulle gjort dette hjemme, men heller på NAV, biblioteket eller en cafe. Er ikke lett å skrive gode søknader mens små babyer hyler.

Anonymkode: a6c26...f5f

Ja, det tenkte jeg ikke på. Han er jo JOBBSØKER! 👍 Han kjører sikkert rundt på bedrifter og presenterer seg selv også!

Skrevet
mrs.tld skrev (18 timer siden):

Det er ikke rart så mange bryter opp i barnets første leveår, hvis man skal helt slutte å være kjærester og ha sex. 

Skrevet
Ardenus skrev (14 timer siden):

Husk at selv om du har overskudd, betyr ikke at han har det (selv om du er våken med amming om natta) folk er ikke like når det gjelder søvn. La han sove, men av og til så kan dere jo finne på noe sammen.

Hun lar ham allerede sove ved å være den eneste som våkner opp om natten og den eneste som står opp med barna på morgenen. Skal mannen sove hele døgnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...