AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Våknet i natt av skikkelig mage knip som rier,de kom med jevne mellomrom et par timer, måtte ikke på do eller noe.men når jeg stod opp så kommer det ut mye luft og løs avføring,ikke diare men løst. Har vært litt uggen I magen på formiddagen i dag,men er god nå. Ble litt forskjellig spising i går,chips,is ,sjokolade vårruller.kan det være årsaken? Flere som har hatt slik knip I magen,uten omgangssyke eller diare.? Kjenner det bekymrer meg litt,om det kan være farlig.... Anonymkode: 310a4...066
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 En lett matforgiftning kanskje? Anonymkode: 5942f...873 1 1
Egvilværeanonym Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Kanskje bare veldig mye forskjellig for magen? Evt at du har reagert på noe av dette? Har selv slitt en del med mageknip, diaré (og over flere dager). Mitt tips; se det an noen dager - blir du verre i allmentilstand (som f.eks du får feber, blir trøtt/slapp) så ring enten legevakt telf eller fastlegen. Men om det bare er luftsmerter og litt løs i magen går det nok over om 1-3 dager. Er det lenger enn 10 dager kontakt lege. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Hadde du lagt vårrullene selv? Vårruller kan være en versting mht matforgiftning fordi de gjerne lages i store mengder og de blir liggende en stund på benken, gjerne både før og etter frys. Er råvarene ikke 100% feste i tillegg da eller østerssausen som ofte blir brukt har stått for lenge på benken/for lite i kjøleskap, så skal det ikke mer til for lett matforgiftning. Har selv blitt matforgiftet etter besøk på kinaresturant. Vi var 3 av 7 stk som ble forgiftet. Det var vi som hadde sosialt vårull til forrett😅 Anonymkode: d17f5...c08
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 Sjokolade og grønnsaker som brokkoli gjør meg veldig "gassy". Mat som magen din ikke absorberer veldig bra gir deg gass og mageknip. Mageknip kan bli ufattelig vondt. Anonymkode: 9db53...eab
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #6 Skrevet 3. oktober 2022 Jeg tåler fritert mat dårlig, og kan få magesmerter av det.. Anonymkode: 1d3c1...bc6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #7 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hadde du lagt vårrullene selv? Vårruller kan være en versting mht matforgiftning fordi de gjerne lages i store mengder og de blir liggende en stund på benken, gjerne både før og etter frys. Er råvarene ikke 100% feste i tillegg da eller østerssausen som ofte blir brukt har stått for lenge på benken/for lite i kjøleskap, så skal det ikke mer til for lett matforgiftning. Har selv blitt matforgiftet etter besøk på kinaresturant. Vi var 3 av 7 stk som ble forgiftet. Det var vi som hadde sosialt vårull til forrett😅 Anonymkode: d17f5...c08 Jeg lagde vårruller selv😀 Anonymkode: 310a4...066
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå