AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Er det noen som kjenner til reglene om bruk av egenmelding etter å kommet tilbake i jobb etter noen år på aap? det er samme arbeidsgiver jeg har jobbet hos hele tiden. Men er det arbeidsgiver som bestemmer hvor lenge jeg må jobbe før jeg kan bruke egenmelding? Har jeg skjønt det rett at jeg kan være borte i 16 dager å fortsatt få betalt av arbeidsgiver? Vet jeg må jobbe 26 uker før full sykepengerett igjen.. Anonymkode: c38af...604
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/sykmelding-ulike-former/egenmelding Anonymkode: 39f24...2bc
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #3 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det noen som kjenner til reglene om bruk av egenmelding etter å kommet tilbake i jobb etter noen år på aap? det er samme arbeidsgiver jeg har jobbet hos hele tiden. Men er det arbeidsgiver som bestemmer hvor lenge jeg må jobbe før jeg kan bruke egenmelding? Har jeg skjønt det rett at jeg kan være borte i 16 dager å fortsatt få betalt av arbeidsgiver? Vet jeg må jobbe 26 uker før full sykepengerett igjen.. Anonymkode: c38af...604 De 16 dagene er arbeidsgiverperioden ved sykemelding. Har ingenting med egenmelding å gjøre. Om/ når du har rettigheter til å bruke egenmelding skal stå i Personalhåndboken. Anonymkode: ed585...7c7
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #4 Skrevet 3. oktober 2022 Du begynner allerede å spekulere i bruk av egenmelding etter noen år som sykemeldt og på AAP? Er det rart det tar fra 8 til 12 år å bli ufør. Systemet har rett og slett ikke kapasitet til å følge opp alle de som har gått inn for å bli ufør Anonymkode: 4c484...a92 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #5 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du begynner allerede å spekulere i bruk av egenmelding etter noen år som sykemeldt og på AAP? Er det rart det tar fra 8 til 12 år å bli ufør. Systemet har rett og slett ikke kapasitet til å følge opp alle de som har gått inn for å bli ufør Anonymkode: 4c484...a92 Jeg er ikke ts, men du ser altså ikke for deg at noen som nylig har vært på AAP kan få omgangssyke eller influensa på lik linje med alle andre? Det er helt vanlig å bruke egenmeldingsdager på slikt, og ikke oppta verdifull tid hos fastlegen for slikt. Anonymkode: 2d97b...956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå