Pipaluk Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg har en føflekk på kinnet som jeg mener må ha vokst siden sist jeg så den. Jeg mener også å huske at den var avlang og ikke rund, som den er nå. Hva kan jeg gjøre. Kan fastlegen se med det blotte øyet om jeg bør være obs? Jeg vet at noen apotek har føflekk skanning blant annet Boots. Er de pålitelige?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Fastlegen kikker med et sånt spesialverktøy. Som min fastlege sa da jeg var inne med noen føflekker: when in doubt, cut it out. Anonymkode: 29fd4...bf1 1
Pipaluk Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fastlegen kikker med et sånt spesialverktøy. Som min fastlege sa da jeg var inne med noen føflekker: when in doubt, cut it out. Anonymkode: 29fd4...bf1 Kan fastlegen avgjøre der og da om det er noe som bør gå via hudlege og scanning?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Pipaluk skrev (2 minutter siden): Kan fastlegen avgjøre der og da om det er noe som bør gå via hudlege og scanning? De har jo noen tegn de ser etter. Størrelse, form, farge, utseendet på grensen hud/føflekk. Men hvis legen er i tvil så fjernes den og sendes til analyse. Siden det er i ansiktet blir det da sikkert henvisning til hudlege ja. Mine var på magen så ingen krise hvis arrene ble mindre pene. I ansiktet er det kanskje greit at den fjernes av noen som kan å sy pent 😛 Anonymkode: 29fd4...bf1 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Pipaluk skrev (6 minutter siden): Kan fastlegen avgjøre der og da om det er noe som bør gå via hudlege og scanning? Jeg fikk ny time hos fastlegen som fjernet dem. Bare å bestille time med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå