Miss-P Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Trenger troverdige grunner som unnskylder hvorfor jeg ikke drikker på en jobbtur.. er ganske tidlig i graviditeten, og ønsker ikke at kollegaene skal vite om det enda.. hadde trekt meg fra turen, men må være med.. Så hva er den beste unnskyldningen du har brukt?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Slutt å dikte opp løgner og stå for hvordan situasjonen. Eller bare bestill alkoholfritt uten å måtte unnskylde det. Anonymkode: eb428...3d2 4
Gjest Athena Catalina Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Sier bare litt om drikkekulturen i Norge ,når man må finne på unnskyldninger for å ikke drikke...
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Du er voksen regner jeg med. Hva med å bare si "Jeg vil ikke drikke"?. Normale, oppegående voksne mennesker vil godta at ikke alle vil drikke. Ikke alle har behov for alkohol for å kose seg eller for å ha det gøy. Anonymkode: d0df4...9d7 2
exictence Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Gleder meg til å være med på jobbturen, og trenger å komme bort og ikke ta noe alkohol denne gangen. Nei takk, jeg vil drikke .......... Føler for det denne gangen 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg sier bare at jeg ikke drikker idag, på dager jeg ikke vil drikke alkohol. Anonymkode: 2f8ee...8ba 2
Miss-P Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slutt å dikte opp løgner og stå for hvordan situasjonen. Eller bare bestill alkoholfritt uten å måtte unnskylde det. Anonymkode: eb428...3d2 Du skjønner ikke at jeg ikke vil alle skal vite det itilfelle noe går galt?! Hadde jeg vært garantert at dette gikk fint - så hadde jeg sagt det uten å nøle, men jeg orker ikke å gå gjennom å måtte fortelle alle det igjen om jeg mister babyen.. Athena Catalina skrev (3 minutter siden): Sier bare litt om drikkekulturen i Norge ,når man må finne på unnskyldninger for å ikke drikke... Det gjør det kanskje, men er vel litt forskjellig fra menneske til menneske og, og jeg har vært den som drar festen igang, så da blir det rart om jeg plutselig har snudd.. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er voksen regner jeg med. Hva med å bare si "Jeg vil ikke drikke"?. Normale, oppegående voksne mennesker vil godta at ikke alle vil drikke. Ikke alle har behov for alkohol for å kose seg eller for å ha det gøy. Anonymkode: d0df4...9d7 Pga det jeg skrev over her, har på de andre turene vært den som har dratt festen i gang.. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Si du er alkoholiker, og ikke kan drikke mer Anonymkode: adabc...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 Hadde tatt med alkoholfritt, og alltid hatt fullt glass. Anonymkode: 4b714...d3e 4
Miss-P Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2022 exictence skrev (6 minutter siden): Gleder meg til å være med på jobbturen, og trenger å komme bort og ikke ta noe alkohol denne gangen. Nei takk, jeg vil drikke .......... Føler for det denne gangen Den var fin! Og stemmer ganske bra! 😄 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg sier bare at jeg ikke drikker idag, på dager jeg ikke vil drikke alkohol. Anonymkode: 2f8ee...8ba Ja, det er fint å kunne gjøre det😅 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg ville ikke sagt noe, bare bestilt den drikken jeg ønsket og oppført meg normalt. Om du ikke gjør noe nummer av det er sannsynligheten stor for at andre ikke legger merke til det. Anonymkode: 0be13...957 8
Miss-P Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si du er alkoholiker, og ikke kan drikke mer Anonymkode: adabc...8f9 😂😂 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde tatt med alkoholfritt, og alltid hatt fullt glass. Anonymkode: 4b714...d3e Ja, regner med hotell har både akolholfri drikke og lager mocktails 😄
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 Si du har veddet med venninnegjengen. Hvem klarer å avstå fra alkohol lengst mulig? Si du nettopp har hatt kyssesyken. Ikke alle oppdager det/får symptomer. Si legen tok en test da du f.eks har vært mer trett. Man bør ikke drikke alkohol før leververdiene er ok. Det kan ta noen uker (selv om du er blitt "frisk"). Si du må være tilgjengelig for å kjøre hjem fordi din mor er syk/du må kanskje passe nieser/nevøer på kort varsel på grunn av et eller annet. Si du har begynt å reagere på alkohol. Får rødmende utslett i ansiktet? Og skal sjekke hos lege. Bestill alkohol og tøm ut? Spørs hvilke arrangementer dere skal på. Kjøp "i baren". Ingen merker om du har kjøpt et glass eller fem i løpet av kvelden. Evt kan du bestille alkoholfri. Anonymkode: e3042...277 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 Miss-P skrev (3 minutter siden): Du skjønner ikke at jeg ikke vil alle skal vite det itilfelle noe går galt?! Hadde jeg vært garantert at dette gikk fint - så hadde jeg sagt det uten å nøle, men jeg orker ikke å gå gjennom å måtte fortelle alle det igjen om jeg mister babyen.. Det gjør det kanskje, men er vel litt forskjellig fra menneske til menneske og, og jeg har vært den som drar festen igang, så da blir det rart om jeg plutselig har snudd.. Pga det jeg skrev over her, har på de andre turene vært den som har dratt festen i gang.. Dersom du er en typisk party person som blir blackout dritings hver helg, så vil de aller fleste "Takk gud, hun har endelig vokst opp" når du "plutselig snur" og ikke vil drikke. De som vil reagere negativt på det er likesinnede som er hobbyalkoholikere og da er det bare å stå på ditt da, si at du ikke vil drikke. Men hvis du er midt på treet når det kommer til alkohol og fest, så vil ikke folk legge merke til at du "plutselig har snudd". For som sagt, de fleste vet at ikke alle vil drikke alltid og har behov for alkohol i en hver setting og fest. Det er jobbtur, ikke partytur til Alanya (eller hvor slike folk reiser) med en gjeng 16-18 åringer. Anonymkode: d0df4...9d7 2 2
Miss-P Skrevet 2. oktober 2022 Forfatter #15 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si du har veddet med venninnegjengen. Hvem klarer å avstå fra alkohol lengst mulig? Si du nettopp har hatt kyssesyken. Ikke alle oppdager det/får symptomer. Si legen tok en test da du f.eks har vært mer trett. Man bør ikke drikke alkohol før leververdiene er ok. Det kan ta noen uker (selv om du er blitt "frisk"). Si du må være tilgjengelig for å kjøre hjem fordi din mor er syk/du må kanskje passe nieser/nevøer på kort varsel på grunn av et eller annet. Si du har begynt å reagere på alkohol. Får rødmende utslett i ansiktet? Og skal sjekke hos lege. Bestill alkohol og tøm ut? Spørs hvilke arrangementer dere skal på. Kjøp "i baren". Ingen merker om du har kjøpt et glass eller fem i løpet av kvelden. Evt kan du bestille alkoholfri. Anonymkode: e3042...277 Takk for gode tips! Vi skal fly til en annen by, så har hotell i to dager.. men den med kyssesyken passer bra 😅 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg velger bare å forsvinne når folk begynner å bli brisne. Hotellseminar og slikt går jeg på rommet, hvis ikke drar jeg hjem. Ellers, på lønningspils, julebord, sommerfest og slikt så dukker jeg med å si at jeg har en annen avtale. Trenger ikke å finne på noe mer. Selvfølgelig skjønner de jo at jeg ikke gidder 😀, men jeg slipper masing. Anonymkode: c75ad...50f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #17 Skrevet 2. oktober 2022 Taktisk nok så pleier jeg ikke å drikke noe særlig sammen med kollegaer. Det er fordi jeg har en tillitsposisjon og jeg ønsker ikke at noen skal få grunn til å tvile på om jeg holder tett. Dermed er det heller ikke så mistenkelig om jeg ikke drikker ved en anledning (y) Hvis jeg var deg så hadde jeg bare sagt at det er ikke alltid jeg drikker, rett og slett. Anonymkode: 01faf...9b0 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. oktober 2022 #18 Skrevet 2. oktober 2022 Jo lengre og mer komplisert forklaring, jo mer vil de tenke at det er noe på gang. Så en enkel "tar en cola i kveld, jeg!" vil nok fungere definitivt best. Det er generelt sånn når man "lyver" om noe, at jo mer komplisert løgnen/bortforklaringen blir, jo enklere er det for folk å skjønne at man lyver. Dra nå for gud skyld ikke "jeg er på en antibiotikakur" - det er tidenes mest brukte. Absolutt alle mine venninner som har brukt den, har delt nyheten om graviditet noen uker senere. Nå vet jeg ikke hva slags kolleger du har, men mine hadde i alle fall aldri funnet på å stille spørsmål om at noen ikke drikker alkohol en kveld.
Lillpia Skrevet 2. oktober 2022 #19 Skrevet 2. oktober 2022 Du kan også si at du har magesår, jeg fikk alkoforbud da jeg hadde det Evt at du tar en medisin som ikke kan blandes med alkohol Men som andre har nevnt: ikke gjør noe greie ut av det. Bestill deg alkoholfritt og ha en unnskyldining om noen skulle spørre (sannsynligvis vil ingen legge merke til det uansett!)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #20 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg har brukt å tømme over alkoholfri vin i tomme vinflasker. Så drar jeg tidlig, når de andre begynner å bli fulle. Da har de sett meg drikke og de husker ikke når jeg drar. Eventuelt si at du ikke vil drikke, det er en ærlig sak det. Kanskje ble du skikkelig dårlig sist, og du vil ikke ødelegg jobbturen og hotellovernattingen med dårlig form og oppkast. Anonymkode: 15bc3...46b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå