Gå til innhold

Hvordan går det å røyke min 20-30 om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lurt litt på dette! Man er vel stort sett våken ca 16-17 timer i døgnet, så hvordan er det mulig?

Selv røyker jeg kanskje 8-10 om dagen, på det verste 15. Men føler jeg hører mange som røyker 20 og flere mye mer om dagen, hvordan i hekkan er det mulig?

Hadde vært interessant med ei tidslinje der alle røyk ila døgnet er plassert??!

Anonymkode: 7f94b...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg røyket 20 om dagen da jeg røyket, for mange år siden. Hadde en jobb hvor jeg kunne sitte på arbeidsplassen og røyke hele dagen. Ble til at vi nærmest kjederøykte alle sammen, ut av kjedsomhet.

Anonymkode: b575d...93a

• Liker 3
Skrevet

Jeg klarte det før, å røyke 20 om dagen altså, men da var det jo lov å røyke "overalt". Husker jeg røyket inne på kontoret mitt på jobb før røykeloven kom. Da fyrte man jo kjapt opp den ene røyken etter den andre i løpet av en arbeidsdag! Det ble noe færre røyk når røykeloven gjorde at vi måtte gå til røykerommet i etasjen for å røyke, da ble jo arbeidet avbrutt (man røyket jo vanligvis mens man jobbet før) og det ble en "pause". Og det kunne man jo ikke ta hele tiden.

Man røyket på perrongen før t-banen eller toget kom på vei til jobb, og man røyket når man gikk av og gikk på vei bort til stedet man jobbet, man røyket kort sagt i alle ledige mulige stunder, husker jeg.

Heldigvis klarte jeg å slutte med den usunne, ufyselige og dyre vanen for mange år siden! 😄

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke noe problem det! 

Jeg røyker ca 40 om dagen, og tar jo en røyk eller to så fort jeg har muligheten. Også røyker jeg inne hjemme, så dagens første røyk tas så fort jeg våkner, og dagens siste tas rett før jeg sovner. Ofte våkner jeg 1-2 ganger i løpet av natta, og tar en røyk da også! 

• Liker 3
  • Hjerte 4
Skrevet

Stakkars lungene deres.

Anonymkode: 869ee...4a2

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Stakkars lungene deres.

Anonymkode: 869ee...4a2

😂😂😂

Skrevet

Det er en grunn til at det er 20 røyk i en pakke.  Nøye kalkulert med tanke på hvor fort røyksuget kommer etter en røyk. 

Anonymkode: 4a0e1...384

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg røyket 20 om dagen da jeg røyket, for mange år siden. Hadde en jobb hvor jeg kunne sitte på arbeidsplassen og røyke hele dagen. Ble til at vi nærmest kjederøykte alle sammen, ut av kjedsomhet.

Anonymkode: b575d...93a

Hva jobbet du med?

Skrevet
TinaEmilie98 skrev (6 timer siden):

Jeg røyker ca 40 om dagen, og tar jo en røyk eller to så fort jeg har muligheten. Også røyker jeg inne hjemme, så dagens første røyk tas så fort jeg våkner, og dagens siste tas rett før jeg sovner. Ofte våkner jeg 1-2 ganger i løpet av natta, og tar en røyk da også! 

Lykke til med behandling på Radiumhospitalet... Nå blir det jo et helt nytt sykehus så du kommer nok til å trives der.... Hyggelige leger og sykepleiere også.....

Anonymkode: ed086...7c7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (7 timer siden):

Jeg klarte det før, å røyke 20 om dagen altså, men da var det jo lov å røyke "overalt". Husker jeg røyket inne på kontoret mitt på jobb før røykeloven kom. Da fyrte man jo kjapt opp den ene røyken etter den andre i løpet av en arbeidsdag! Det ble noe færre røyk når røykeloven gjorde at vi måtte gå til røykerommet i etasjen for å røyke, da ble jo arbeidet avbrutt (man røyket jo vanligvis mens man jobbet før) og det ble en "pause". Og det kunne man jo ikke ta hele tiden.

Man røyket på perrongen før t-banen eller toget kom på vei til jobb, og man røyket når man gikk av og gikk på vei bort til stedet man jobbet, man røyket kort sagt i alle ledige mulige stunder, husker jeg.

Heldigvis klarte jeg å slutte med den usunne, ufyselige og dyre vanen for mange år siden! 😄

Hhaa jeg og. Mellom busser, og spasertur bort til jobb. Jeg var 12 år da røykeloven kom 😂 Så aldri røyka inne, enn hjemme. Jobba i matbransjen, så flere av oss løp ut på tur og orden 😂 Halv skvett kaffe og en sigg. 

Røyken ble bytta ut med snus, og nå 8 år senere snuser jeg fortsatt 😊 Røyker innimellom, men svært lite. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har lurt litt på dette! Man er vel stort sett våken ca 16-17 timer i døgnet, så hvordan er det mulig?

Selv røyker jeg kanskje 8-10 om dagen, på det verste 15. Men føler jeg hører mange som røyker 20 og flere mye mer om dagen, hvordan i hekkan er det mulig?

Her røykes det konstant fra morgen til kveld. Har en jobb hvor jeg kan røyke hele tiden så har alltid en rullings i kjeften. Også røyker jeg i bilen, og inne hjemme.

Da går det lett fem pakker tobakk i uka, pluss 2-3 pakker ferdigrøyk. Det blir ca 50 røyk av en tobakkspakke, så det blir ca 300 røyk i uka…  

Anonymkode: 9114a...2d3

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):Selv røyker jeg kanskje 8-10 om dagen, på det verste 15. Men føler jeg hører mange som røyker 20 og flere mye mer om dagen, hvordan i hekkan er det mulig?

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å røyke så lite som 8-10 om dagen… Da går det jo flere timer uten røyk. Kan vel nesten bare slutte da?

Når tar du dagens første røyk? Til lunch?

• Liker 1
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (9 timer siden):

Er du ikke redd for brann når du røyker på senga?

• Liker 1
Skrevet

Pappa røyka 3 rullings pakker i uka :) var den gangen det var 50 pr stk gullsnitt gul 3 osv :) 

Skrevet

For et merkelig spørsmål. Det tar vel toppen fem minutter å røyke en sigarett. Så tid er det jo nok av. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (2 timer siden):

Jaja, livet er farlig… 

Er 24 ja, og har røyka siden jeg var 12!

Kos deg med kolsen :) håper ikke du klager så mye som et øyeblikk når du må gå rundt med oksygen 

Anonymkode: d9cf8...e7c

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (34 minutter siden):

For et merkelig spørsmål. Det tar vel toppen fem minutter å røyke en sigarett. Så tid er det jo nok av. 

Men jobber ikke folk? Kan ikke ta det pauser hele tiden heller

Anonymkode: 230cd...0ba

Skrevet
Hulderen skrev (3 timer siden):

Er du ikke redd for brann når du røyker på senga?

Nei. Jeg røyker jo ikke i søvne da! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

30 røyk på 16-17 timer våken er jo ikke to røyk i timen en gang… Jeg røyker hvertfall 4-5 røyk første timen jeg er våken 😂 Oftest blir det minst 30 om dagen, og har jeg fri/ferie kan jeg lett doble det…

Har røyka siden jeg var 15, og så lite som 20 om dagen har jeg vel ikke røyka siden jeg gikk på skolen 😂 

• Hjerte 1
Skrevet
TinaEmilie98 skrev (17 timer siden):

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å røyke så lite som 8-10 om dagen… Da går det jo flere timer uten røyk. Kan vel nesten bare slutte da?

Når tar du dagens første røyk? Til lunch?

Skjønner ikke at noen kan frivillig puste inn den giften. Altså- ikke gir den rus, ikke smaker det godt eller gir noen næring. Hva er vitsen? Det er BARE en avhengighetsgreie som ikke gir noe annet positivt.

Nei, tobakk vil jeg aldri skjønne meg på. Sukker kan i det minste smake godt, selv om det er usunt. Alkohol kan både være godt og gi en deilig rus. Men tobakk/røyk? Har prøvd snus 2-3 ganger, og kan ikke si annet enn fysj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...