Gå til innhold

Er syk og trenger tips til gode bøker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sengeliggende etter en operasjon og føler meg litt deppa. Trenger tips til bøker som kan få meg i bedre humør, eller krimbøker jeg ikke vil legge fra meg! Gjerne noen som ikke er splitter nye slik at jeg kan låne på biblioteket. 😁 På forhånd tusen takk! 🌺

Anonymkode: eab06...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

https://aschehoug.no/litteratur/bokmagasin/ungdom/den-morke-materien

Egentlig er det vel barne/ungdomsbøker, men jeg leste disse for første gang i voksen alder og ELSKET de. Serien på HBO også. 

Litt annerledes tips enn hva du ber om, men du kan jo google om det vil være noe for deg :) 

Anonymkode: 3b02c...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gode varsler" av Neil Gaiman. Les boka og følg opp med den fantastiske serien som kom ut i 2020. Sesong 2 er like rundt hjørnet.

Anonymkode: 1c666...538

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend O. Nødtvedt - Mordet på Henrik Ibsen. Noe av det morsomste jeg har lest i år, og på sett og vis med et snev av krim også...

Arne Ruset - Ikkje ein sporv til jorda. Bygdekrim, med noe av det mest realistiske bilde av politiarbeid jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terry Pratchett! Starter du på Discworld-serien så har du mye moro foran deg :)

Anonymkode: db03b...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Terry Pratchett! Starter du på Discworld-serien så har du mye moro foran deg :)

Anonymkode: db03b...166

Helt enig! Et sted å begynne er med heksebøkene, f.eks "Hekser på tur"

Anonymkode: 1c666...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PanteneProVVV

The hitchhiker’s guide to the galaxy. Veldig artig! Finnes også oversatt til norsk hvis du foretrekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg digital bruker på nærmeste bibliotek og last ned Bookbites-appen. Der kan du låne bøker rett til telefon eller pad helt gratis. 
Jeg har flira godt av «julebrevpikene» og «kineserene kommer», begge av samme forfatter. Dora Heldt har skrevet «ikke si det til pappa», og der flirte både jeg og mamma

Anonymkode: 83c7a...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Erlend Loe - Doppler veldig godt! Lettlest og kort, med flere humoristiske kommentarer. Litt filosofisk også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...