AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Flyttet ut til ny addresse, men har en faktura på 80.000 fra gamle addressen pga etterfakturert strømforbruk over flere år. Elklagenemda mener at strømmen er brukt noe jeg ikke skjønner, måleren ble kastet av strømselskapet så ikke mulig å feilsøke den. Og selvom mitt forbruk i tiden før feil perioden var mye lavere hver måned, og selvom etter ams måler installert viser mye lavere forbruk så sier Elklagenemda at det ikke er bevist lavere forbruk, skjønner det ikke men er vel ikke noe å gjøre med det. Nå sier selskapet av de sender til inkasso om ikke hele fakturaen betales til uka. Tilbyr ingen nedbetalings avtale, jeg har ingen mulighet for å betale dette så raskt. Hvis jeg klarer å kun betale delen som skal til netteier selskapet, og ikke delen til strøm leverandøren. Og bytter strøm selskap til mandag. Vil gamle selskapet ha rett til å stenge strømmen hos meg på nye addressen ? med nytt strømselskap, men samme netteier som jeg da ikke vil skylde noe til. Kun gamle strømselskapet som gjenstår da. Klarer ikke å betale resten om ikke inkasso selskapet tilbyr nedbetaling. Redd for å gå inn i vinteren uten strøm. Eier ingenting, så de kan ikke ta pant i noe. Heller ikke inntekt tror jeg, da en skal ha noe til livsopphold. Anonymkode: b8305...346
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 Sorry men klarte ikke å lese dette når du skriver "addressen" hele tiden. Det heter adressen Anonymkode: ca81d...b14
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flyttet ut til ny addresse, men har en faktura på 80.000 fra gamle addressen pga etterfakturert strømforbruk over flere år. Elklagenemda mener at strømmen er brukt noe jeg ikke skjønner, måleren ble kastet av strømselskapet så ikke mulig å feilsøke den. Og selvom mitt forbruk i tiden før feil perioden var mye lavere hver måned, og selvom etter ams måler installert viser mye lavere forbruk så sier Elklagenemda at det ikke er bevist lavere forbruk, skjønner det ikke men er vel ikke noe å gjøre med det. Nå sier selskapet av de sender til inkasso om ikke hele fakturaen betales til uka. Tilbyr ingen nedbetalings avtale, jeg har ingen mulighet for å betale dette så raskt. Hvis jeg klarer å kun betale delen som skal til netteier selskapet, og ikke delen til strøm leverandøren. Og bytter strøm selskap til mandag. Vil gamle selskapet ha rett til å stenge strømmen hos meg på nye addressen ? med nytt strømselskap, men samme netteier som jeg da ikke vil skylde noe til. Kun gamle strømselskapet som gjenstår da. Klarer ikke å betale resten om ikke inkasso selskapet tilbyr nedbetaling. Redd for å gå inn i vinteren uten strøm. Eier ingenting, så de kan ikke ta pant i noe. Heller ikke inntekt tror jeg, da en skal ha noe til livsopphold. Anonymkode: b8305...346 Har du lov å stenge mellom oktober og april? Anonymkode: 8cd3f...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå