Gå til innhold

Er tidligere dødsangst noe jeg kan skrive i fødebrev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er generelt redd for smerter og har tidligere slitt med dødsangst og panikkanfall. Dette er 10 år siden og jeg er igrunn helt fin den dag idag, men kjenner på angst i svangerskapet forbundet med fødsel. 

Tenkte derfor å skrive noe ala: Ønsker mest mulig smertestillende fortest mulig. Epidural er viktig for meg å få. Er ganske engstelig og bekymret rundt fødsel og smerter, derfor er det viktig. Har slitt med panikkangst og dødsangst tidligere, ca 10 år siden men kjenner dette med fødsel trigger litt og har derfor kjent på angst i svangerskapet. 

Er det innafor eller blir det teit? 

Anonymkode: 0665f...a9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Epidural og annet smertelindring så tidlig som mulig

De har ikke tid til å lese en avhandling. Hold det kort og presist. 

Anonymkode: 67fc1...488

• Liker 1
Skrevet

Synes det virker bra å ta med. Ikke teit i det hele tatt. Ville også tatt med at det er viktig med god informasjon - slik at de får en påminner om det. 

Anonymkode: 18724...5d3

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker du at de skal gjøre med informasjonen at du har hatt dødsangst under fødsel? :) 

Anonymkode: 69f61...fdf

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du at de skal gjøre med informasjonen at du har hatt dødsangst under fødsel? :) 

Anonymkode: 69f61...fdf

Hun ønsker å bli tatt på alvor. Vise at det ligger noe mer bak enn bare vanlig nervøsitet.

Anonymkode: 521f3...da1

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er lurt å ha med jeg. Da har de forståelse om du eventuelt får panikk og kan håndtere det. Vil tro det er noe de ønsker å vite om slik at de kan reagere og forebygge redsel.

Jeg ville delt opp i 2 punkter da, det med at du ønsker epidural så fort som mulig og det med angsten i hvert sitt punkt. Slik at det er lettere å lese og infoen kommer tydlig frem. 

Forøvrig tror jeg det lurest er at du spør jordmor på HS om dette, da det er mange her på forumet som synes fødebrev er kjempeteit og vil svare ut i fra det. Jordmor vet bedre hva jordmødre faktisk setter pris på av info. Jeg fikk hjelp av min jordmor til å skrive fødebrevet :) Var og på samtale på sykehuset og de ønsket å vite om angst og noterte det i journalen. Tenker jo at sånt hjelper dem i arbeidet deres også. 

Anonymkode: 8cf72...297

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...