Gå til innhold

Oslo i oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg skal til Oslo 22.og 23. oktober. 
Vi er ikke kjent der. 
Hva tenker dere at vi må se? 

Må gjerne være noe som ikke er typisk turiststed . 
Skjer det noe den helgen som dere tenker at vi burde få med oss? 

Anonymkode: 7a609...9cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg bare hadde gått litt rundt, shoppet, gått på cafe, funnet koselige steder å spise middag osv… det er ikke så mye å se egentlig. Er dere glade i naturen så gå fra frysja til Grønland langs Akerselva. Ellers kommer det an på interesser. Har dere spesielle interessefelt så finn noe innenfor det. Har dere ikke så er vel det som skiller oslo aller mest fra andre steder det urbane. 

Anonymkode: bd0b5...dc5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Shopping: Karl Johan, Bogstadveien og Grunerløkka. 

Mat: Mathallen, Oslo Street food, Pincho Nation, Mammas pizza, Gangnam, Listen to Baljit, Creperie de Marie, Ice Crime eller Soul cake. 

Steder å besøke: Bærums Verk, Søndagsmarkedet i Ingensgate, minigolf på Oslo Camping, Paradox museet, ta seg en tur til Grønland og smake på all den gode maten som finnes der eller å ta seg en tur til Kampen og se på alle de koselige trehusene der. 

Skrevet
Makeupgeek skrev (På 5.10.2022 den 23.59):

Shopping: Karl Johan, Bogstadveien og Grunerløkka. 

Mat: Mathallen, Oslo Street food, Pincho Nation, Mammas pizza, Gangnam, Listen to Baljit, Creperie de Marie, Ice Crime eller Soul cake. 

Steder å besøke: Bærums Verk, Søndagsmarkedet i Ingensgate, minigolf på Oslo Camping, Paradox museet, ta seg en tur til Grønland og smake på all den gode maten som finnes der eller å ta seg en tur til Kampen og se på alle de koselige trehusene der. 

Her må jeg smile litt. Trehusene fins over hele Norge utenfor Oslo, også skal de til Oslo nettopp for å se trehus. 

Skrevet
Akryl skrev (9 timer siden):

Her må jeg smile litt. Trehusene fins over hele Norge utenfor Oslo, også skal de til Oslo nettopp for å se trehus. 

Nettopp, de finnes over alt, og like vel flokker folk til disse områdene når de er turister i eget land. Ingen grunn til å ikke ønske å se de som er i Oslo. 

Anonymkode: bd0b5...dc5

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere går tur langs Akerselva, anbefaler jeg å stikke innom Hønse Lovisa for en vaffel. 

Anonymkode: d1d8f...311

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis dere går tur langs Akerselva, anbefaler jeg å stikke innom Hønse Lovisa for en vaffel. 

Anonymkode: d1d8f...311

Ja :) 

Jeg bodde 5 minutter fra Hønse-Lovisa i 11 år :) 

Sagene har forresten et par veldig bra restauranter, Tandoori Hut og Sagene Lunsjbar :) 

Skrevet

Veldig koselig å gå langs Akerselva, spesielt lengre opp (Ser noen har anbefalt Grønland, men personlig syns jeg det er grusomt der)

Bor selv på Grünerløkka, og elsker området. Mange søte små butikker, hadde stoppet for en vaffel langs Markveien, og ruslet i parkene.

Elsker å ta trikken opp til Grefsenkollen Restaurant. Fin tur, fin utsikt og koselig med en kopp kakao og en rusletur i området.

Ellers er det magisk å vandre gatelangs på Majorstuen og Frogner, og bare ta inn høststemninhen. Nydelige bygninger.

Det er også fint på Kampen, Ekebergparken (koselig kafé der også!) Naturhistorisk museum, og flere koselige markeder.

Anonymkode: 976b0...8d0

• Liker 2
Skrevet

Går dere langs elva, så stopp på Bortenfor for en drink. 
Ellers er det mye gode tips her fra før. 
Gjør litt research om du vil shoppe. Bedre med to gode butikker enn mixen kjedebutikker og overpriset merkevarer op Karl Johan. 

Anonymkode: 941f3...e8e

Skrevet

Støtter Oslo strevet food og vandretur langs Akerselva. Jeg liker godt å gå på museum, så ville lagt inn det nye Nasjonalmuseet, men mulig det blir for turistpreget for dere? Omvisning i Operaen kan anbefales, blitt veldig fint i Bjørvika også nå, så å tusle litt der og ut til Sørenga er også fint, 

Anonymkode: ef4c8...f5c

Skrevet

Vel, den svære tigeren ved Oslo S er verdt et bilde. Gjerne slå på stortromma og klatre oppå den.

Så kan du spise tyrkisk mat på Saray eller hva det heter. Shish lammespyd og gul ris er best.

På kvelden må du selvsagt gå tur ved Aker brygge. La tanken slå deg om at du skulle vært rik og bodd i en av de fancy leilighetene der, med utsikt mot yatch og svaner. Så må man selvfølgelig spise på en av restaurantene som ligger på rekke der.

Er det sommer går det en gratis båt ut til en strand, men det blir vel ikke aktuelt nå i oktober.

Anonymkode: b12b4...d93

Skrevet

Er det fint vær er det fint å rusle i Bjørvika, ved Munch og Deichman, ut på Sørenga. Moderne, urbant og faktisk ganske kult. 

Anonymkode: aad3c...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...