Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2002 #1 Del Skrevet 23. oktober 2002 hei. jeg har nesten bestemt meg for å begynne å studere skolefritidspedagogikk etter hvert .. er det noen her inne som har tatt den utdannelsen og hva er deres erfaringer i forbindelse med studie? har dere noe videreutdanning utover det ? jobbmuligheter ? lønn? på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 23. oktober 2002 #2 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det finnes mange veier å gå, her. Du har førskolelærerutdanning - for mange førskolelærere er ledere av skolefrididsordninger. Så har du fagarbeiderutdanning - barne og undomsarbeider. Da har du en bred utdanning som gir deg kompetanse til å jobbe med barn og unge i alderen 0 - 18 år. Det er mange fagarbeidere i skolefritidsordninger - men også i barnehager og ungdomsklubber. Og du har ulike assistentkurs som gir deg en del kunnskap om å jobbe i skolefrididsordninger. I Sverige har du en høyskoleutdanning som gir deg tittelen fritidspedagog. Jeg tror ikke den utdanningsmuligheten finnes i Norge, for i Norge "oversettes" den til barnevernspedagog. Assistenter lønnes, litt etter erfaring og utdanning med melom 80 - 100 kr/t. Fagarbeider har noe mer, men førskolelærere innplasseres ofte direkte, - og ofte omtrnt som en barnehagestyrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2002 #3 Del Skrevet 24. oktober 2002 takk for svar ,men det var ikke helt det jeg mente... jeg mener konkret utdannelsen Skolefritidspedagogikk som er et høgskolestudie. i forbindelse med det studiet lurer jeg på hvordan det er med videreutdannelse, jobbmuligheter og lønn.. noen fler som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 24. oktober 2002 #4 Del Skrevet 24. oktober 2002 Joda, d finnes et "studie" kalt fritidspedagogikk som går over et år på fulltid og gir 20 vekttall. Du får forøvrig ikke noen tittel for å ha tatt kun dette studiet. Det fungerer mer som en tilleggs eller videreutdanning. Men du kan ta dette alene og sikkert lettere få jobb innen SFO og lignende. Hva du da vil få i lønn aner jeg ikke. Du vil nok ikke bli regnet som "fullverdig" høyskoleutdannet da dette krever tre år... Fritidspedagogikk kan forøvrig velges som et fjerdeår innen allmennlærerutdannelsen. Jeg har treårig høgskoleutdannelse og har i tillegg tatt første halvdel av fritidsped. (10 vekttall). Tar jeg andre halvdel vil jeg sannsynligvis stige med minimum 20000,- i årslønn i min kommune (blir da regnet som en videreutd) Fikk nettoppp vite dette, så nå skal jeg undersøke mulighetene for å få tatt det!! Lykke til....!! Eik Lærerehøgskole har denne utdannelsen, ta kontakt med dem (eller andre) for å få mer informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 24. oktober 2002 #5 Del Skrevet 24. oktober 2002 Sorry, lykke til!!!...skulle stått på slutten av innlegget....(deg jeg ønsker lykke til, ikke meg selv )...... selv om jeg sikkert trenger d også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå