AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Hei. Jeg har asperger og er utenfor arbeidslivet, men ønkser å få jobb. Psykologen min trodde kanskje en asperger-bedrift kunne vært noe siden jeg har litt IT-utdanning. Noen her som har jobbet hos Unicus eller lignende bedrifter som kun ansetter folk med asperger? Hvordan var det? Var arbeidsmiljøet eller arbeidsoppgavene annerledes? Var lønna dårligere enn tilsvarende jobb i ordinær bedrift? Fikk man følelsen av å jobbe i en "vernet bedrift" eller er det som ellers i arbeidslivet? Har sjekket litt rundt og sett at Unicus får langt flere søkere enn de har plasser. Så skjønner at det ikke er så lett å få jobbe der. Anonymkode: 239b8...51e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har sjekket litt rundt og sett at Unicus får langt flere søkere enn de har plasser. Så skjønner at det ikke er så lett å få jobbe der. Anonymkode: 239b8...51e Edit: Han ene jeg så ble intervjuet fra Unicus hadde doktorgrad så tydelig høyt akademisk nivå på de som jobber der. Har man sjans med kun en bachelorgrad? Eller er dette en bedrift som kun ansetter eliten av eliten av folk med asperger? Anonymkode: 239b8...51e
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #3 Skrevet 4. oktober 2022 Hei, jeg jobber i Unicus, men har ikke Asperger så jeg er sikkert ikke riktig til å svare på alle spørsmålene dine. Men noen svar: Medarbeiderundersøkelser viser at vi har et godt arbeidsmiljø, og de fleste trives og blir her lenge (i motsetning til vanlige konsulentselskaper, som som regel har høy turnover) Vi henter de aller fleste av våre folk fra et utenforskap, og mange har aldri vært i jobb. Noen trenger litt tilrettelegging for å fungere, men ellers stiller vi krav som en vanlig virksomhet. Vi er og ønsker å være en vanlig virksomhet. Vi er ikke en vernet bedrift. Våre ansatte jobber som konsulenter hos store norske virksomheter (Equinor, DNB etc). De forventer det samme faglig av våre folk som de gjøre av egne ansatte eller andre konsulenter. Vi har ansatte med varierende grad av utdannelse - fra ingen utdannelse utover videregående til 2 stykker med doktorgrad, men de aller fleste har startet på eller fullført en bachelor Hvis du er nysgjerrig på hva vi ser etter, hvordan vi rekrutterer og hvordan det er å jobbe hos Unicus, har vi jevnlige infomøter rettet mot bl.a. arbeidssøkere. Neste er 12. oktober. Se her for mer info: https://www.unicus.com/no/blog/er-du-nygjerrig-pa-unicus/ Anonymkode: 00b82...bf2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #4 Skrevet 4. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, jeg jobber i Unicus, men har ikke Asperger så jeg er sikkert ikke riktig til å svare på alle spørsmålene dine. Men noen svar: Medarbeiderundersøkelser viser at vi har et godt arbeidsmiljø, og de fleste trives og blir her lenge (i motsetning til vanlige konsulentselskaper, som som regel har høy turnover) Vi henter de aller fleste av våre folk fra et utenforskap, og mange har aldri vært i jobb. Noen trenger litt tilrettelegging for å fungere, men ellers stiller vi krav som en vanlig virksomhet. Vi er og ønsker å være en vanlig virksomhet. Vi er ikke en vernet bedrift. Våre ansatte jobber som konsulenter hos store norske virksomheter (Equinor, DNB etc). De forventer det samme faglig av våre folk som de gjøre av egne ansatte eller andre konsulenter. Vi har ansatte med varierende grad av utdannelse - fra ingen utdannelse utover videregående til 2 stykker med doktorgrad, men de aller fleste har startet på eller fullført en bachelor Hvis du er nysgjerrig på hva vi ser etter, hvordan vi rekrutterer og hvordan det er å jobbe hos Unicus, har vi jevnlige infomøter rettet mot bl.a. arbeidssøkere. Neste er 12. oktober. Se her for mer info: https://www.unicus.com/no/blog/er-du-nygjerrig-pa-unicus/ Anonymkode: 00b82...bf2 Tusen takk! TS Anonymkode: 239b8...51e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå