AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg tok brystimplantat for mange år siden, og er nå gravid. Lurer på om andre har ammet med dette og om det gikk fint? Har over muskel. Mangler også følelse i ene nippelen og er redd den ikke skal «fungere» pga nervene er ødelagt? Anonymkode: cc557...372
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #2 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tok brystimplantat for mange år siden, og er nå gravid. Lurer på om andre har ammet med dette og om det gikk fint? Har over muskel. Mangler også følelse i ene nippelen og er redd den ikke skal «fungere» pga nervene er ødelagt? Anonymkode: cc557...372 Dette må du ta med lege og helsepersonell, virkelig… Ingen her kan gi deg riktig svar på noe sånt. Anonymkode: 0c3c5...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette må du ta med lege og helsepersonell, virkelig… Ingen her kan gi deg riktig svar på noe sånt. Anonymkode: 0c3c5...3d4 Det kan da virkelig være andre her inne som har vært i samme situasjon.. Anonymkode: cc557...372 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Hei! Jeg lurer på det samme som deg ☺️ Jeg er gravid og har silikon under muskel og rar følelse i niplene. Det er garantert noen som har opplevd dette før oss ☺️ Vi får bare håpe de ser tråden 😂 Anonymkode: c7fa3...9b8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg lurer på det samme som deg ☺️ Jeg er gravid og har silikon under muskel og rar følelse i niplene. Det er garantert noen som har opplevd dette før oss ☺️ Vi får bare håpe de ser tråden 😂 Anonymkode: c7fa3...9b8 Ja får håpe det ⭐️ Bra jeg ikke er eneste som stresser rundt dette, har jo lyst å amme naturlig så kjedelig om det ikke går. Satser på de ser den og kan gi oss noen svar eller erfaringer ☺️ Anonymkode: cc557...372 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 Jeg har ammet med implantat under muskel. Klarte ikke fullamme, da det ikke var nok plass til melk, så produserte ikke nok. Vil ikke tro det har noe å si om nervene er kuttet, det er jo melkekanalene som må være intakte. Kanskje til og med en fordel å være litt nummen, for der kan være ganske sårt og vondt å amme i starten. Anonymkode: 295fa...911
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har ammet med implantat under muskel. Klarte ikke fullamme, da det ikke var nok plass til melk, så produserte ikke nok. Vil ikke tro det har noe å si om nervene er kuttet, det er jo melkekanalene som må være intakte. Kanskje til og med en fordel å være litt nummen, for der kan være ganske sårt og vondt å amme i starten. Anonymkode: 295fa...911 Tusen takk for svar! Tok du mye i hver siden det ikke var plass eller har det noe å si på størrelse? Jeg har bare tatt 270, så håper det skal gå ⭐️ Ja har hørt det kan bli vondt og sårt så kan jo håpe at det hjelper at det er numment:-) Anonymkode: cc557...372
Wilma89 Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 Ammet uten problem med silikon over muskelen. Har to venninner som gjorde det samme. Lykke til😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 Wilma89 skrev (Akkurat nå): Ammet uten problem med silikon over muskelen. Har to venninner som gjorde det samme. Lykke til😊 Tusen takk for svar, så bra det gikk helt fint med dere alle ☺️ Har du/de følelse i niplene etter operasjon? Anonymkode: cc557...372
Wilma89 Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar, så bra det gikk helt fint med dere alle ☺️ Har du/de følelse i niplene etter operasjon? Anonymkode: cc557...372 Kan bare svare for meg selv🙈 men har en del mindre følsomhet enn før operasjon, men baby suger jo ikke bare på brystvorta. Den tar et godt tak rundt hele greia når den har riktig sugetak. Så kan ikke skjønne at ingen følelse i selve brystvorta skal ha noe å si, men jeg er ikke lege🙈 Ville tatt det opp på første svangerskapskontroll. Finnes også en nesespray man kan bruke som lettere stimulerer melka til å begynne å renne😊
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Wilma89 skrev (4 minutter siden): Kan bare svare for meg selv🙈 men har en del mindre følsomhet enn før operasjon, men baby suger jo ikke bare på brystvorta. Den tar et godt tak rundt hele greia når den har riktig sugetak. Så kan ikke skjønne at ingen følelse i selve brystvorta skal ha noe å si, men jeg er ikke lege🙈 Ville tatt det opp på første svangerskapskontroll. Finnes også en nesespray man kan bruke som lettere stimulerer melka til å begynne å renne😊 Det var betryggende å høre, da satser jeg på at alt går fint her også og heldigvis er det bare den ene som er nummen så om det har noe å si så fungerer mest sannsynlig en av de 😅 Ja det skal jeg gjøre og eventuelt teste nesespray om jeg får problemer, tusen takk igjen ⭐️ Anonymkode: cc557...372
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2022 #12 Skrevet 3. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for svar! Tok du mye i hver siden det ikke var plass eller har det noe å si på størrelse? Jeg har bare tatt 270, så håper det skal gå ⭐️ Ja har hørt det kan bli vondt og sårt så kan jo håpe at det hjelper at det er numment:-) Anonymkode: cc557...372 Nei, tok bare 225 (for 15 år siden), har str 75b så har ikke store bryster. Men de er «spretne» og stramme, så det er mindre plass til at brystvevet kan blir større og fylles med melk. Jeg fullammet de første mnd før baby krevde så store porsjoner da. Jeg vet at noen har null problem, mens andre får plassproblem så de ikke får nok melk. Anonymkode: 295fa...911
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #14 Skrevet 4. oktober 2022 Ikke for å være frekk, men var ikke dette noe dere tenkte over når dere tok silikon? At det kunne bli problemer med amming? Implantatet tar jo opp mye av plassen i puppene hvor melkekanalene skal skal utvides. Jeg har ikke silikon, og gikk opp to - tre bh- str ved ammingen. Jeg ville også vært livredd for at selve silikonet kan sive inn i melka. Det er mange tusen med silikon som har fått «silikonsyke», en sykdom forårsaket av brystimplantater (uansett type). Vil bare opplyse om dette, ikke skape frykt. Håper de som vurdere silikon revurderer dette og undersøker på egenhånd om farer ved silikon, fordi norsk helsevesen og private klinikker ikke gjør det. https://www.nrk.no/spesial/_syk-av-silikon_-1.15726107 Anonymkode: b64d1...033 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #15 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 18.09): Jeg tok brystimplantat for mange år siden, og er nå gravid. Lurer på om andre har ammet med dette og om det gikk fint? Har over muskel. Mangler også følelse i ene nippelen og er redd den ikke skal «fungere» pga nervene er ødelagt? Anonymkode: cc557...372 Jeg ammet min første med proteser. Jeg mistenker at de gjorde jobben med å suge litt vanskeligere fordi hun måtte ha melk svært ofte. Ammet i 1 år for det. Er gravid nå og protesene er borte og skal amme uten så får se om mistanken min stemmer eller ikke. Anonymkode: 0cd6a...e26
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #16 Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke for å være frekk, men var ikke dette noe dere tenkte over når dere tok silikon? At det kunne bli problemer med amming? Implantatet tar jo opp mye av plassen i puppene hvor melkekanalene skal skal utvides. Jeg har ikke silikon, og gikk opp to - tre bh- str ved ammingen. Jeg ville også vært livredd for at selve silikonet kan sive inn i melka. Det er mange tusen med silikon som har fått «silikonsyke», en sykdom forårsaket av brystimplantater (uansett type). Vil bare opplyse om dette, ikke skape frykt. Håper de som vurdere silikon revurderer dette og undersøker på egenhånd om farer ved silikon, fordi norsk helsevesen og private klinikker ikke gjør det. https://www.nrk.no/spesial/_syk-av-silikon_-1.15726107 Anonymkode: b64d1...033 Synes ikke du er frekk, jeg fikk dem og angret som en hund i ettertid. Ammingen fikk jeg til for det, men gikk rundt og var syk i 5 år før jeg tok dem ut. Og ja, det stemmer INGEN vil snakke om farene. Anonymkode: 0cd6a...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå