AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1 Skrevet 2. oktober 2022 Hun blir avslørt hver gang. Nå har jeg tatt opp tulleringingen på lydopptak… Si ifra til faren hennes om oppførselen hennes? Syns det er skuffende at hun holder på sånn når de tidligere var venninner og jenta alltid var velkommen hit… De er tidligere venninner men datteren min blir mobbet og jenta har blitt venninne med mobberen. Så de omgås ikke lengre… Anonymkode: aec38...73e 4
Lillpia Skrevet 2. oktober 2022 #3 Skrevet 2. oktober 2022 Blokkere nummer? Evt legge inn at kun lagrede nr kan ringe? 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #4 Skrevet 2. oktober 2022 Batteri skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er de? 12! Anonymkode: aec38...73e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #5 Skrevet 2. oktober 2022 Lillpia skrev (Akkurat nå): Blokkere nummer? Evt legge inn at kun lagrede nr kan ringe? Ringte med skjult nummer! Satt med storebroren på 21 år og Tulleringer… Anonymkode: aec38...73e
Lillpia Skrevet 2. oktober 2022 #6 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ringte med skjult nummer! Satt med storebroren på 21 år og Tulleringer… Anonymkode: aec38...73e Du kan legge inn i mobilen at kun lagrede nr kan ringe. Da vil ikke skjulte nr komme gjennom 👍 9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Skrevet 2. oktober 2022 Lillpia skrev (2 minutter siden): Du kan legge inn i mobilen at kun lagrede nr kan ringe. Da vil ikke skjulte nr komme gjennom 👍 Ok Anonymkode: aec38...73e
Batteri Skrevet 2. oktober 2022 #8 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 12! Anonymkode: aec38...73e Da skal du selvfølgelig involvere foresatte dersom hun ikke gir seg. 10 1
Gjest ti10 Skrevet 2. oktober 2022 #9 Skrevet 2. oktober 2022 Lillpia skrev (2 minutter siden): Du kan legge inn i mobilen at kun lagrede nr kan ringe. Da vil ikke skjulte nr komme gjennom 👍 Dette. I tillegg til å varsle foreldrene hennes. Den typen oppførsel er ikke greit, og det bør du gi uttrykk for. Klart og tydelig!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #10 Skrevet 2. oktober 2022 ti10 skrev (1 minutt siden): Dette. I tillegg til å varsle foreldrene hennes. Den typen oppførsel er ikke greit, og det bør du gi uttrykk for. Klart og tydelig! Hvordan formidle det uten å være anklagende… Anonymkode: aec38...73e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #11 Skrevet 2. oktober 2022 Ta kontakt med politiet! De kan sette en støkk i drittungene! Anonymkode: c99e0...f6c 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #12 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan formidle det uten å være anklagende… Anonymkode: aec38...73e Si det som det er. Det er flaut for dem, ikke for deg Anonymkode: aafc7...789 3 1
Gjest ti10 Skrevet 2. oktober 2022 #13 Skrevet 2. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan formidle det uten å være anklagende… Anonymkode: aec38...73e Vel, jeg må innrømme at jeg synes egentlig ikke det hadde gjort så mye om du var anklagende, for mobbing er faktisk ikke ok oppførsel. Men det smarteste er nok likevel å være saklig og rolig, selvsagt presentere deg, vet ikke hvor godt du kjenner foreldrene, og så bare fortelle hva som har skjedd. Saklig og rolig. Prøv å ikke hiss deg opp, heller ikke si noe stygt om datteren deres, bare legg fram fakta. Må innrømme at jeg synes det er galt nok at en 12-åring ringer for å mobbe, men at en 21-åring er med på det er jo enda verre. Endret 2. oktober 2022 av ti10 .
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #14 Skrevet 2. oktober 2022 100% si fra til faren, la ham høre opptakene, kanskje til og med gi de til ham (hvis han er oppegående og forstår at dette ikke er greit), slik at han kan konfrontere sin egen datter med dette. Mobbing er ikke greit, og det er også til fordel for eks-venninnen at hun får sterke konsekvenser for dette. Kanskje forstår hun og lærer av dette, og utvikler seg til å bli et bedre menneske! En mobber mobber ofte for en grunn, og en mobber som ikke får oppførselen sin "korrigert" tidlig, vil faktisk få store problemer senere i livet også; f.eks. i vennskap, konflikthåndtering osv. Anonymkode: 98392...b6e 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #15 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 100% si fra til faren, la ham høre opptakene, kanskje til og med gi de til ham (hvis han er oppegående og forstår at dette ikke er greit), slik at han kan konfrontere sin egen datter med dette. Mobbing er ikke greit, og det er også til fordel for eks-venninnen at hun får sterke konsekvenser for dette. Kanskje forstår hun og lærer av dette, og utvikler seg til å bli et bedre menneske! En mobber mobber ofte for en grunn, og en mobber som ikke får oppførselen sin "korrigert" tidlig, vil faktisk få store problemer senere i livet også; f.eks. i vennskap, konflikthåndtering osv. Anonymkode: 98392...b6e For ikke å snakke om stengte jobbmuligheter når den dag kommer. Aldri i verden om jeg eller noen som kjenner oss ville ha ansatt mobbere av barna våre. Men det tenker de nok ikke så mye på, de foreldrene deres… Anonymkode: aec38...73e 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #16 Skrevet 2. oktober 2022 Si ifra til foreldrene. Vær saklig og informativ. Anonymkode: d64d8...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #17 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ta kontakt med politiet! De kan sette en støkk i drittungene! Anonymkode: c99e0...f6c Og her er en stor del av årsaken til at folk klager mer og mer på at [sett inn offentlig virksomhet] ikke er god nok/effektiv nok/: Fordi det er alt for mange idioter som tenker at man kan kaste bort tiden deres (og dermed skattebetalernes penger) med slikt tull. Anonymkode: c13f2...308 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #18 Skrevet 2. oktober 2022 Må du anklage? Ser dere hvilket nummer det er fra? Si ifra sånn her: «Hei, jeg lurte på om det er i orden at jeg kommer til dere på en samtale ang gjentakende og plagsom ringing til X sin telefon? Vi ser det er nummeret deres/hennes - og storebror sitter sammen med henne såvidt vi kan høre. Eventuelt annen eldre gutt. X blir mobbet av en annen elev ved skolen, som deres datter har blitt venninne med. Disse har ikke lengre sosial kontakt med X, men nå er det altså vært ringing over lengre tid. Håper det er anledning til å ta en samtale om dette sammen med deres datter. Vil dere komme hjem til oss, eller skal jeg dra til dere?» Alternativet om de sier «ok, vi skal snakke med henne - trenger ikke besøk» - så sier du uansett at du orienterer skolen om hendelsene så de kan jobbe med trygt skolemiljø. Anonymkode: 30b27...24c 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #19 Skrevet 2. oktober 2022 Han vet om mobbingen fra før av. Jeg sendte en melding hvor jeg sa hei, det hadde vært hyggelig om hun ringte og ville finne på noe en dag med datteren min, ikke så kjekt å bli tulleringt til som i dag. Men hun blir glad om de finner på noe en dag. (Noe a la dette) Jeg sa fra på en fin måte, han flira og svarte at ja de satt og tulleringte isted og skal be henne slutte med det. Jaja… Anonymkode: aec38...73e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #20 Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han vet om mobbingen fra før av. Jeg sendte en melding hvor jeg sa hei, det hadde vært hyggelig om hun ringte og ville finne på noe en dag med datteren min, ikke så kjekt å bli tulleringt til som i dag. Men hun blir glad om de finner på noe en dag. (Noe a la dette) Jeg sa fra på en fin måte, han flira og svarte at ja de satt og tulleringte isted og skal be henne slutte med det. Jaja… Anonymkode: aec38...73e Det virker ikke som at du var tydelig på at du synes dette bikker over i mobbing. Blir datteren din lei seg/opprørt? Sånn som du skrev nå virker det nok for han at det bare er litt sånn "banter" mellom venninner Anonymkode: 98392...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå